Jos sinun pitäisi nyt opiskella uusi ammatti ja se olisi taloudellisesti mahdollista, minkä ammatin opiskelisit? :)
Kommentit (52)
Puheterapeutiksi. Töitä ympäri maata enemmän kuin ehtisi tehdä. Joka paikassa huutava pula.
Lääkäriksi ensisijaisesti, mutta juristi tulee hyvänä kakkosena
Ehdolla, että työllistyminen olisi täysin varma?
Siinä tapauksessa joku, missä saa tehdä käsillä ja osaisi luodakin jotain mielikuvituksestaan. Metalliseppä. Se olisi hienoa, oikein vanhanajan työtavoilla metallista alkaisi muodostumaan hienoja esineitä, jotka olisivat lähes ikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Ehdolla, että työllistyminen olisi täysin varma?
Siinä tapauksessa joku, missä saa tehdä käsillä ja osaisi luodakin jotain mielikuvituksestaan. Metalliseppä. Se olisi hienoa, oikein vanhanajan työtavoilla metallista alkaisi muodostumaan hienoja esineitä, jotka olisivat lähes ikuisia.
Mahtaako metallisepän työllistyminen olla täysin varmaa?
Kaikissa töissä omat miinukset. Olen tullut johtopäätökseen, että sosionomi, puheterapeutti ja terveydenhoitaja vaativuustasoltaan ja palkaltaan parhaat vaihtoehdot.
Geologi. Ja lähtisin jonnekin Karibialle tutkimaan tulivuorien käyttäytymistä.
Pianonvirittäjäksi opiskelisin, ja ehkä myös soitinrakentajaksi tai -korjaajaksi. Voisin sitten tehdä ainakin sivutöitä nykyisen ammattini ohella.
Sisustussuunnittelijan tai somistajan tutkinnon ihan huvikseni. Ei minua kukaan palkkaisi, vaikka opiskelisin ns. varman ammatin, kuten lääkäri, joten valitsisin linjan ihan sen mukaan, mikä olisi viihdyttävintä ja helpointa.
En ainakaan hoitoalalle, kun palkat on niin huonot.
Jonkun rennon, jossa työ oikeasti jää työpaikalle, kun oven pistää kiinni perässään, eikä asioita tarvi miettiä kotona. Semmoinen keskipalkka, että ei tarvitse myydä asuntoa alta. Joku ravintola-ala voisi olla mukava, mutta toisaalta olen kuullut työilmapiiristä huonoa.
Lakimies
Tilintarkastajaksi tai juristiksi.
Siistiä konttoritöitä, ei tarvitse katso kännipäitä (lääkärit joutuvat sietämään näitä) ja palkka kuitenkin hyvä.
Maskeeraaja , muusikko tai molekyylibiologi
Alkuopetuksen opettaja 1-2luokat. (Ja hoitoalalla nyt olen) tai pieneläinhoitaja
Eläinlääkäri, rikostutkija tai psykologi.
Useampikin ammatti, jossa ollaan tekemisissä rikosten/rikollisten/uhrien kanssa tekemisissä kiinnostaa, mutta ehkä mieluiten opiskelisin rikostutkijaksi. Toisaalta myös juristin työ kiinnostaa, samoin oikeuspsykologia.
Harmi, ettei mikään näistä ole mahdollista.
N42
Datatieteilijä, big dataa hallitseva tilastotieteilijä-todennäköisyyslaskija tms. tai