Onko 163-senttiselle naiselle 55kg hyvä paino?
Kommentit (30)
On hyvä paino varsinkin jos siinä on paljon lihasta.
On, jos haluaa näyttää ns.tavalliselta, joka miellyttää useimpien ihmisten silmää. Oletan, että kysyt ulkonäkö- eikä terveysnäkökulmasta.
Painoindeksi 24,5, eli normaalipainon rajoissa vielä mennään. Ei hätää.
Hoikempi ei kannata ainakaan olla, koska riskinä on miellyttää jonkin laihuuspakkomielteisen miehen silmää, jotka yleensä on jääneet teinin tasolle henkisesti.
Mie painan 69, pituus 161. Ja olen oikein hyvä tällaisena. Jos painaisin 55 niin hyh, melkoinen luuviulu olisin. Ja ei ois rintoja eikä pyöreää peppuakaan.
Mutta jokainen on hyvä sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti laskettu. Paitsi että oikea painoindeksi AP:n painolle on 20,7.
20,7 on oikein hyvä BMI naiselle.
Onhan se hyvä, että on jotakin josta ottaa kiinni, joten ihan hyvä paino. Ei kaikkien tarvitse olla tikkulaihoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitäh? 160-senttisen BMI on 24,5 63-kiloisena, joten tuskin tuo on noin iso.
Normaali paino olisi 43 kg. Mutta kylläpä on lapsen kokoinen tuo ap.
Jos kysyttäisiin ihannemittoja naiselle, tuo olisi vastaukseni. Ei mitoilla tosin ole mulle väliä, mutta jos jotain pitäisi vastata.
Vierailija kirjoitti:
Urpo laski väärin, oikea vastaushan on 20,7 eli normaalipainossa edelleen. Oletettavasti vielä melko hoikkarakenteinen.
Vierailija kirjoitti:
Normaali paino olisi 43 kg. Mutta kylläpä on lapsen kokoinen tuo ap.
Ja silti 12 kg kevyempi pitäisi olla.
Av-palstalaisten mielestä 10kg liikaa. Normaalilla asteikolla hoikka.
Itse tykkäsin 164 centtisenä painaa 61-62kg. Kuntosalilla kävin tuolloin ahkerasti. Nyt raskaana paino eri luokkaa mutta tuo on taas tavoitteena joku päivä.
En ymmärrä miksi pitäisi olla laiha. En vaan ymmärrä. Jotain epätoivoista nuoruuden tavoitteluahan se on. En halua loukata laihoja, en vaan ymmärrä laihuuden palvontaa. (Tai lihavuudenkaan)
Totta kai on :)