Pitäisiköhän irtisanoa itsensä? Tuntuu ettei arvosteta.
Olen ollut firmassa muutaman vuoden.
Tehnyt paljon ylimääräistä tunnollisena työntekijänä ja nöyränä tehnyt mitä pyydetty, sillä olen nuori ja halukas oppimaan.
Olen hoitanut työni hyvin eikä mitään negatiivista sanottavaa ole mistään suunnasta tullut.
Olen tehnyt kaiken liian alhaisella palkalla ja ilman lisiä.
Nyt kun pyysin toista työpaikkaa varten työsopimuksen, sillä palkkani määräytyy kokemuksen mukaan niin sain vain, palkkatodistuksen työajaltani, jossa työnimikkeenä on sama kuin mitä aloittaessa.
Vaikka olen tehnyt valtavasti töitä ja ollut vastuutehtävissä.
Mitään mainintaa ei mistään niistä töistä jotka aivan varmasti vaikuttaisi palkkaukseeni toisessa työpaikassa.
Eikä sitä voimassaolevaa työsopimusta ole tehty vuoteen vaikka olen sitä monta kertaa pyytänyt. Mielelläni ottaisin mustaa valkosella ja totuudenmukaisen ammattinimikkeen.
Ja tämä toinen työni olisi myös nykyiselle firmalleni hyödyksi ehdottomasti.
Sillä oppisin ja saisin jälleen uusia visioita joita voin käyttää hyödykseni myöhemmin tässä firmassa.
Kommentit (9)
Totuus on että in pitää hankkia uusi duuni ja Vaihtaa firmaa. Ei sua vanhassa ole nimitetty uuteen positioon ja itse nimittämälla itsensä palkka ei nouse. Irtisanoudu
Onko Stu nimitetty siis johonkin uuteen hommaan?
Vierailija kirjoitti:
Hae ensin joko toinen duuni tai opiskelupaikka. Jos päset opiskelemaan voit roikuttaa nykyistä firmaa löysässä hirressä samalla kun teet harjoittulun mahdollisen seuraavan työnantajan firmassa.
Vaadi pomolta uusi totuuudenmukainen työtodistus. Sulla on siihen oikeus. Vaikka liiton tai työsuojelun kautta.Toki pitää olla todistettuna että sä olet tehnyt niitä töitä joista sitä todistusta haluat.
Sä olet mokannut siinä ettet ole aiemmin vaatinut parempaa palkkaa tai toimenkuvan muutosta jos vastuut ovat muuttuneet. Liika nöyryys ei yleensä kannata.
Lisää palkkaa olen pyytänyt muutamaan otteeseen. Hieman on korotettu, tosin liian vähän.
Lisäksi työsopimusta olen pyytänyt useasti mutta aina jotain mutinaa ja annoin olla kun sitä ei koskaan ehditty tekemään. Suullinenkin on ihan ok mutta nyt haluan jo mustaa valkoisella.
Tuntee itsensä ehkä jopa kusetetuksi.
Varsinkin nyt kun sain vain palkkatodistuksen ja viestin, että anna vain tämä tieto uudelle työnantajalle.
Ei muuta vaikka painotin että palkkaus määräytyy kokemuksen mukaan ja halusin sen työsopimuksen.
Saisin vakituisen paikan jo tältä uudelta työnantajalta mutta en ottanut, sillä nykyinen firma lupasi paljon töitä kesäkaudelle jälleen joita mielelläni teen.
Nyt olen aika kahdenvaiheilla.
Firmassa on hyvät ja huonot puolensa mutta ehkä nyt minun on oltava tiukempi ja katsoa mitä sieltä tulee. Jos eivät tule vastaan enkä saa sitä mihin olen oikeutettu niin lähden.
Ap
Ap, ota se uusi paikka äläkä mieti hetkeäkään. Olen kokenut saman ha voin kertoa, että Sinua on kusetettu ja Sinut on petetty. Unohda uskollisuus kusettajalle - sinua ei koskaan palkita, mutta sinua kusetetaan lisää niin kauan, kuin annat sen jatkua (l. niin kauan, kuin olet siellä töissä).
Lähde ja ota uusi paikka. Et kadu. Mikäli jäät nykyiseen, tulet vielä katumaan sitä raskaasti. Minä tein niin - ja kaduttaa. Mikään ei muuttunut missään vaiheessa.
Been there, done that.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan työtodistusta
Työsopimus ja todistus.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ota se uusi paikka äläkä mieti hetkeäkään. Olen kokenut saman ha voin kertoa, että Sinua on kusetettu ja Sinut on petetty. Unohda uskollisuus kusettajalle - sinua ei koskaan palkita, mutta sinua kusetetaan lisää niin kauan, kuin annat sen jatkua (l. niin kauan, kuin olet siellä töissä).
Lähde ja ota uusi paikka. Et kadu. Mikäli jäät nykyiseen, tulet vielä katumaan sitä raskaasti. Minä tein niin - ja kaduttaa. Mikään ei muuttunut missään vaiheessa.
Been there, done that.
Kiitos vastauksesta ja oman kokemuksen jakamisesta.
Kyllä tässä on aikaisemminkin lähtöä mietitty, sillä minua on myös huoriteltu firmassa yms.
Mutta koska kaikki pitäisi ottaa vitsillä ja asioita vähätelty, niin olen antanut olla.
Tuntuu vain, että työntekijät kulutetaan loppuun ilman sopivaa korvausta.
Monet ovat itsensä irtisanoneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Been there, done that.
Kiitos vastauksesta ja oman kokemuksen jakamisesta.
Kyllä tässä on aikaisemminkin lähtöä mietitty, sillä minua on myös huoriteltu firmassa yms.
Mutta koska kaikki pitäisi ottaa vitsillä ja asioita vähätelty, niin olen antanut olla.
Tuntuu vain, että työntekijät kulutetaan loppuun ilman sopivaa korvausta.
Monet ovat itsensä irtisanoneet.
Ap
Kynnysmattoa kohdellaan kuten kynnysmattoa. Hu*rittelu on työsuojeluasia,koska se on henkilöön kohdistuvaa asiatonta käytöstä ja sellainen on yksiselitteisesti kielletty. Ota yhteys työsuojeluun. Sulla on oikeus saada todistus josta käy ilmi mitä olet firmassa tehnyt.
Hae ensin joko toinen duuni tai opiskelupaikka. Jos päset opiskelemaan voit roikuttaa nykyistä firmaa löysässä hirressä samalla kun teet harjoittulun mahdollisen seuraavan työnantajan firmassa.
Vaadi pomolta uusi totuuudenmukainen työtodistus. Sulla on siihen oikeus. Vaikka liiton tai työsuojelun kautta.Toki pitää olla todistettuna että sä olet tehnyt niitä töitä joista sitä todistusta haluat.
Sä olet mokannut siinä ettet ole aiemmin vaatinut parempaa palkkaa tai toimenkuvan muutosta jos vastuut ovat muuttuneet. Liika nöyryys ei yleensä kannata.