Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö 3-vuotiaan paskavaipan vaihto jo kuvota? Te jotka ette opeta lasta potalle

Vierailija
11.02.2018 |

Sehän alkaa olla jo sama kuin aikuisen vaippoja vaihtaisitte päivittäin. Se haju! Ja itse asiassa pahempi kuin aikuisilla. Vauvat ja pienet taaperot eri asia.

Ja jos lapsi on normaalilla kapasiteetilla varustettu, niin jossain vaiheessa voi jo vähän nolottaakin lasta itseään.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti okseta kun on lapsen paskoja pienesta asti pessyt. Tuntuu kyllä hankalalta, mutta minkäs teet.

Mun 3- vuotias tekee kyllä pissit pottaan ja on ollut yökuiva jo pitkään, mutta ei suostu tekemään kakkaa pottaan, ei millään.

Olisiko aloittajalla tai muilla arvostelijoilla "hyviä" vinkkejä miten lapsen saisi oppimaan? Miten olette omat lapsenne "kouluttaneet" tähän kyseiseen asiaan?

Vierailija
22/22 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti okseta kun on lapsen paskoja pienesta asti pessyt. Tuntuu kyllä hankalalta, mutta minkäs teet.

Mun 3- vuotias tekee kyllä pissit pottaan ja on ollut yökuiva jo pitkään, mutta ei suostu tekemään kakkaa pottaan, ei millään.

Olisiko aloittajalla tai muilla arvostelijoilla "hyviä" vinkkejä miten lapsen saisi oppimaan? Miten olette omat lapsenne "kouluttaneet" tähän kyseiseen asiaan?

Pottaa ei kannata käyttää tuon ikäisellä, etenkin kakkaaminen on paljon helpompaa pöntöllä asennon takia, kakka tulee helpommin ja muutenkin on miellyttävämpi asento olla.

Onko lapsesi lahjomisesta innostuva? Omani kävi alvariinsa potalla (nuoremmalla iällä), koska sai jokaisesta pissasta yhden ksylitolipastillin ja kakasta kaksi pastillia. Kyllä, pastilleja sai muutenkin, mutta ne olivat silti oikein hyvä "palkinto". Hippasen isompana (lähemmäs 2v) sai aina tarran, kun pottaan tuli jotain. Toki kehuja ja kannustusta sai aina, vaikkei pottaan tulisikaan mitään - hienoa, että hän halusi kokeilla ja varmistaa, onko hätä.

Samaisella lapsella hammaspesu oli yhdessä vaiheessa yhtä taistelua, joten kun muutenkin oli aika vaihtaa harjaa, kehotin lasta valitsemaan tarkasti mieluisan, jolla olisi ihana pestä hampaita, oikein yli-iloisesti korostin miten hän saa valita kaikista parhaimman harjan jolla saa puhdistaa hampaansa.

Auttaisiko teilläkin siis motivoimaan pöntöllä käyntiin esim. itse pöntönsupistajan valitseminen? Tai jokin muu kiva juttu, joka aina on käytössä/nähtävillä vain vessassa, joka motivoisi lasta käymään vessassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla