Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla "erityisherkkä" vanhempi

Vierailija
11.02.2018 |

Miten se on vaikuttanut sinuun, kun oman vanhempasi yliherkkyys hallitsee lapsuutta? Olen alkanut miettiä asian huonoja puolia. Ymmärsin, että olen jo varhain oppinut säätelemään omia tekemisiä ja tunnereaktioita siksi, että toinen ylireagoi niihin. Meistä lapsista on tullut kilttejä ja empaattisia aikuisia, mutta huonoja puhumaan omista tunteistamme.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös...

Muuten ei ole valitettavaa vanhempani toiminnasta. Kuitenkin ärsyttää että erityisherkästä puhutaan vain ympäristön uhrina, vaikka hänellä itselläänkin voi olla huono vaikutus ympäristöön. Tietty henkinen vahvuus olisi toivottavaa kun hankkii lapsia.

Vierailija
2/4 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai erityisherkkyys tarkoita sitä, ettei ihminen voisi olla henkisesti vahva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai erityisherkkyys tarkoita sitä, ettei ihminen voisi olla henkisesti vahva.

Voi varmasti olla. Erityisherkkyys tarkoittaa kuitenkin sitä, että reagoi asioihin muita voimakkaammin. En tiedä voiko tuota täysin edes oppia peittämään. Erityisherkkä saattaa esimerkiksi seurata konfliktitilannetta ja tulla siitä pahoinvoivammaksi kuin osapuolet itse. Jos erityisherkälle kertoo huolistaan, hän voi huolestua enemmän kuin se joka kertoo asioistaan.

Vierailija
4/4 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä aika hurjaa lapselle jos vanhempana olisi joku erityisherkkä vauhkoaja. Siinä olisi vanhemmuuden ja lapsuuden roolit hakusessa. Varmaan vuosikymmenen - parin kuluttua näitä on jo runsaastikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi