Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset eivät vastaa viesteihini

Vierailija
11.02.2018 |

Olen ollut jo vuosia melko yksinäinen, koska muutin kauas kotoa opiskelujen perässä enkä saanut uusia ystäviä, koska heillä oli jo valmiit piirit täällä. Toki muutama kaveri oli, mutta parilla heistä oli jonkinlaisia mt-ongelmia, jolloin he purkivat pahan olonsa minuun, enkä sitä jaksanut. Minullakin on ollut masennusta, mutta pääsin jo kerran sen yli, mutta välillä yksinäisyyden aikana se nostaa päätään. Minulla on poikaystävä, josta olen hyvin kiitollinen ja olen onnellinen hänen kanssaan, ja onneksi minulla on yksi ystävä samalla paikkakunnalla, jonka kanssa näen silloin tällöin (muutaman kerran vuodessa).

Joskus olen yrittänyt keskustella vanhojen kavereiden kanssa fb:ssä, mutta yleensä se on vain sellaista pinnallista keskustelua, koska ilmeisesti heillä on muutakin tekemistä. Välillä olen tosi väsynyt ja pelkkä ajatus ulos menemisestä ja ihmisten kanssa keskustelemisesta tuntuu vaikealta, tuntuu etten jaksa edes avata suutani. Mutta vedän taas vanhan roolin päälleni, jossa hymyilen ja small talkaan. Harvoin isoissa porukoissa edes puhun, ellei minulla oikeasti ole asiaa ja voi tuoda keskusteluun uutta näkökulmaa. Siksi minua pidetään varmasti hyvin outona.

Mutta taas tähän viimeisimpään: sain kyydin naapuriltani hädässäni, ja laitoin vielä myöhemmin kiitosviestin, mutta hän ei vastannut mitään, vaikka näkikin viestini. Työkaverin kanssa olin joskus jutellut eräästä asiasta ja laitoin hänelle wapissa viestiä vielä asiaan liittyen, eikä hänkään vastannut mitään. Näiden molempien kanssa kuitenkin olen jutellut normaalisti kasvotusten, joten he tuskin pitävät minua outona? Nämä tilanteet aiheuttavat vieläkin pahempaa ahdistusta siitä, että olen outo, tyhmä, vajavainen, enkä taaskaan uskalla olla ihmisten seurassa ja puhumisen vaikeus kasvaa.

Mitä voin tehdä asialle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulle kuuluu?

Sinkkumies

Vierailija
2/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään sen takia, että muut ihmiset ovat outoja. Kannattaa muistaa kuitenkin, että kyse on tahallisesta häirinnästä, eli pahuudesta.

Mitä pahalle vastaan? Ei mitään. Sille käännetään selkä.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on rankkaa. Itseään ruokkiva kierre.

Vierailija
4/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulle kuuluu?

Sinkkumies

Haha, tämä onkin hauska viesti. :) Ainoastaan poikaystäväni kysyy, mitä minulle kuuluu. Ja toki myös sinäkin nyt, mutta en usko, että tarkoitat sitä. Asiakkaani kyllä kysyvät, mitä kuuluu, mutta siihen kuuluu aina vastata "fine", koska vain suomalaiselle saattaa paljastaa aidot kuulumisensa, tai sitten siihen kuuluu vastata "how are you" ihan vain tervehdyksenä. Onneksi osasta asiakkaista on tullut tuttavia, joille voi oikeasti sanoa että nyt ei mene niin hyvin, mutta en voi tietenkään töissä asiakkaille näyttämään oikeita, negatiivisia tunteitani. Ja nekin asiakkaat kohta "jättävät minut", kun palaavat kotimaihinsa.

Vierailija
5/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan parasta, kun nämä viesteihin vastaamattomat jossain vaiheessa uhriutuu kun itse jätän jonkun heidän juttunsa väliin, he kun ovat yrittäneet pitää yhteyksiä ja minä olen paska ihminen.

Vierailija
6/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lähimmät sydänystävänikään ole FB:ssä joten minusta sinun on turha laskea mitään Facebookin ”ystävien”varaan.Jotkut siis oikeasti vaan keräävät kavereita.Taidat olla aika introvertti ja ujo myöskin ja jos sinulla on masennustaustaa niin sen ihmiset herkästi huomaavat.Koita vähän välttää puhumasta ainakin alussa ikävästä olostasi jne..niinhän sinä ilmeisesti olet myös tehnyt..se voi karkoittaa ystäviä ympäriltä.Minulla on ainakin yksi tuttu joka aina valittaa jostain ja elämä on suurta draamaa,en ole enään yhteydessä häneeen.

Vierailija
7/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessahan viestittelyketju täytyy katkaista. Aina ei voi vastata takaisin. Itse koen viestittelyn aika työlääksi, koska olen melko kiireinen. Joten en yleensä vastaa, jos ei ole selkeää kysymystä tms. Toki jos joku minua kiittäisi jostain, vastaisin että, eipä kestä. Sinussa ei luultavasti ole mitään vikaa.

Vierailija
8/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät lähimmät sydänystävänikään ole FB:ssä joten minusta sinun on turha laskea mitään Facebookin ”ystävien”varaan.Jotkut siis oikeasti vaan keräävät kavereita.Taidat olla aika introvertti ja ujo myöskin ja jos sinulla on masennustaustaa niin sen ihmiset herkästi huomaavat.Koita vähän välttää puhumasta ainakin alussa ikävästä olostasi jne..niinhän sinä ilmeisesti olet myös tehnyt..se voi karkoittaa ystäviä ympäriltä.Minulla on ainakin yksi tuttu joka aina valittaa jostain ja elämä on suurta draamaa,en ole enään yhteydessä häneeen.

Itse asiassa masennustaustastani tietävät vain poikaystäväni ja eräs entinen ystävä. Hyvin harvoin kerron ihmisille, että nyt menee huonosti, sanon vain että menee "ihan ok" tai sitten saatan jostain vähän pyöritellä silmiäni jostain asiasta. Elämässäni ei tapahdu muuta kuin työpaikalla jotain joskus, koska eihän minulla ole elämää, jossa tapahtuisi mitään.

Vierailija
9/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessahan viestittelyketju täytyy katkaista. Aina ei voi vastata takaisin. Itse koen viestittelyn aika työlääksi, koska olen melko kiireinen. Joten en yleensä vastaa, jos ei ole selkeää kysymystä tms. Toki jos joku minua kiittäisi jostain, vastaisin että, eipä kestä. Sinussa ei luultavasti ole mitään vikaa.

Toki, totta tämä, mutta tuntuu vain pahalta, kun niin harva vastaa viesteihini. Näissäkin kahdessa tapauksessa minulle olisi riittänyt vastaukseksi "Eipä kestä" ja työkaverikin olisi voinut vastata jotain, koska tunnen aina itseni ihan typeräksi, kun yritän olla kiva ja keskustella. Kyllä, viestittelyketju pitää jossakin vaiheessa katkaista, mutta eiväthän ne koskaan alakaan! :D