Maat joissa pidetään kenkiä sisällä, miten likaista niillä on kotona?
En millään voisi ajatella että tässä sohvalla pötköttelisin nyt ulkokengät jalassa tai että ukko kaupasta tullessa menisi mattoja putkin Kengät jalassa keittiöön.. Siis en vaan tajua. Eikö hiekkaa ja likaa ole joka puolella??
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hämmästyttävää, miten järjenvastaiselta jonkun maan toimintatapa voi tuntua. Että miksi helvetissä joku haluaisi liata lattiat ja matot saastaisilla kengillä? Ja jos liataan, luulisi että edes imurit olisivat yhtä tehokkaita kuin täällä. Sitten en ymmärrä, miksi näihin maihin ei ole levinnyt keittiöiden kuivauskaapit? Maailman käytännöllisin keksintö..
Britit jättävät kaiken lisäksi astiat huuhtelematta, tuskin ne pesuainejäämät kovin terveellisiä on.
No se toimii silleen että kun oma väki tulee sisään kotiovesta päivän päätteeksi niin talvisaappaat jätetään eteisen kaappiin ja siinä vedetään jotkut sisäkengät, sandaalit tai tohvelit jalkaan.
Kun vieraita tulee sisään niin heitä ei todellakaan komenneta ottamaan kenkiä pois, niin järkyttävän likaisia nyt sentään aikuiset ei yleensä ole jos eivät ole käyneet pomppimassa kuralätätäkössä juuri ennen sisään tuloa.
Hyvä muistaa myös että maailma on iso paikka ja ulkomaita ja tapojakin monenlaisia.
Harvassa maassa on pysyvästi niin paljon kuraa ja loskaa kuin Suomessa joten tämä ei ole niin iso ongelma.
Minulla on Suomeen muuttaneita ystäviä noista maista, joissa on tapana pitää aina kengät jalassa kotona. Alussa he Suomessakin jättivät kengät jalkaan kyläpaikoissa, koska eivät tajunneet, että niin ei sovi tehdä. Mutta oppivat kyllä pian, ja nykyään kukaan heistä ei käytä omassa kodissaan enää kenkiä sisällä vaan riisuvat ne aina eteiseen. Eli näköjään tykkäävät kuitenkin suomalaisesta tavasta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niillä ole imuritkin ihan pyllystä? Siis olen käsiittänyt että Amerikassa ne on suunniteltu lähinnä mattojen imuroimiseen. Ja muu lattia lakaistaan.
Siis sanokaahan että olen väärässä.. jossain olen tuollaista kuitenkin nähnyt. Eihän tuollaisessa ole mitään järkeäkään :D
Mä järkytyin aikoinaan kun imuroin amerikkalaisen isäntäperheeni asunnossa omaa huonettani, kun se imuri oli kuin suoraan 50-luvulta repäisty. Siis aivan erilainen kuin olin kotona tottunut. En tiedä mihin se oli sunniteltu, mutta surkea se oli.
Jos ovat edelleenkin tuota luokkaa, niin pitäis melkein lähteä imuribisnekseen sinne. Door to door imurikauppiaaksi mitä vanhoina aikoina täälläkin ollut. Siinä sitten haukkovat henkeä rivissä, että miten edistyneitä imurit voivat jossakin olla. Ja musta tulee RIKAS
Muistat sitten käyttää myyntiargumenttina ”European style”, niin kauppa käy.
Kyllä ne imurit on aika takapajulasta, samoin kuin pesukoneet.
Tämä on hämmästyttävää, miten järjenvastaiselta jonkun maan toimintatapa voi tuntua. Että miksi helvetissä joku haluaisi liata lattiat ja matot saastaisilla kengillä? Ja jos liataan, luulisi että edes imurit olisivat yhtä tehokkaita kuin täällä. Sitten en ymmärrä, miksi näihin maihin ei ole levinnyt keittiöiden kuivauskaapit? Maailman käytännöllisin keksintö..