Onko vielä olemassa ihmisiä, joiden mielestä ulkonäöllä ei ole väliä?
Olen niin ruma, että itseluottamukseni on kärsinyt enkä uskalla enää lähestyä ketään. Silti kaipaisin kyllä läheisyyttä. Toisaalta en halua olla kenenkään kanssa vain siksi, että hän ei saanut parempaa ja kunhan nyt joku on. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (8)
Harva ihminen on niin ulkonäkökeskeinen, että kestää karmeaa luonnetta vaikka näyttäisi enkeliltä.
Paras on, jos on sekä kaunis, että fiksu, niin voi melkeinpä valita kenet haluaa.
Mutta jos on ruma... Pitää olla maailman mukavin ihminen. Ulkonäkö on tärkein. Muuta sanovat vain kauniit.
Edelleen on ihmisiä, jotka sanovat, ettei ulkonäöllä ole merkitystä. Ja he myös tarkoittavat sitä. Se, mitä he tuolla lauseella tarkoittavat on, ettei potentiaalisen elämänkumppanin tarvitse olla kaunis tai komea siinä merkityksessä, miten nykyisessä kulttuurissa kaunis ja komea määritellään. Jos katsoisit ympärillesi niin huomaisit, että vain murto-osa ihmisistä on parisuhteessa missin, mallin, mistersuomen tai hunksin kanssa. Kyllä ne ovat ihan taviksia, jotka ovat rakastuneita toiseen tavikseen.
Itse sanon, että tottakai ulkonäöllä on merkitystä, koska olen niin äärettömän kyllästynyt tuohon jankkauksen, jonka mukaan vain hyvännäköiset pariutuvat. Ja minäkin tarkoitan, mitä sanon. Väitän nimittäin, että jokainen haluaa ihmisen, jonka itse kokee puoleensavetäväksi ja omissa silmissään hyvännäköiseksi. Ei se tarkoita, että olisi sokea eikä näkisi sitä oman kullan ylipainoa tai ohentunutta tukkaa tai perunanenää tai huonoa ihoa. Se tarkoittaa, että näkee tässä ihmisessä jotain ainutlaatuista, joka tekee tästä omissa silmissä maailman haluttavimman ihmisen.
Mutta turhaanhan minä tämän taas kirjoitin, koska kohta kuulemme kuinka on olemassa niin rumia ihmisiä, ettei kukaan voi ikinä koskaan milloinkaan nähdä heitä kiinnostavina ja haluttavina. Ei, vaikka kyseinen kirjoittaja voisi tänäänkin ulos menemällä nähdä lukemattomia pareja, joissa toinen tai molemmat osapuolet ovat kaikkea muuta kuin yleisen käsityksen mukaan kauniita/komeita.
No, ole siisti ja pukeudu kivoihin vaatteisiin, ole normaalipainoinen.
Hanki harrastuksia, jos sinulla ei ole, ja mielenkiinnon kohteita, niin olet kiinnostava.
En huolisi tyhmää naista vaikka kuinka kaunista edes sänkyyni. Tyhmyys on yhtä luotaan työntävää kuin rumuus. Sitten jos ihmisellä on molemmat ominaisuudet niin se on kyllä kaikkein surkeinta.
Vierailija kirjoitti:
Harva ihminen on niin ulkonäkökeskeinen, että kestää karmeaa luonnetta vaikka näyttäisi enkeliltä.
Paras on, jos on sekä kaunis, että fiksu, niin voi melkeinpä valita kenet haluaa.
Mutta jos on ruma... Pitää olla maailman mukavin ihminen. Ulkonäkö on tärkein. Muuta sanovat vain kauniit.
Ei ole lainkaan paras olla sekä kaunis, että fiksu. Silloin siltä vastakappaleelta luonnollisesti toivoo samaa ja voin kertoa, että sinkkumarkkinoilla tämä yhdistelmä ei kauhean tavallinen ole.
Taviksilla on parhaat markkinat.
Täällä ainakin yksi. Mutta ei mua parisuhteet kiinnosta, ajattelin että kyse oli ihmisten ulkonäöstä ylipäätä. Kyllähän kaikennäkösillä ihmisillä on parisuhteita, ei kai se siitä kiinni ole jos sellasesta elämäntavasta tykkää.
Jos et ole 200 kilonen peseytymätön limanuljaska jolla on koko naama täynnä visvaa pursuvia syyliä niin ei ole ulkonäöllä merkitystä.
pulleemmat ja pyöreemmät naiset kelpaa ja ei tartte olla malli.
Ei se tee välttämättä autuaaksi. Ulkonäön sijaan ko.ihmistyyppi voi olla erityisen valikoiva luonteen suhteen.