Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotona lapsia hoitava vanhempi selitysvelvollinen kaikista tekemisistään?

Vierailija
10.02.2018 |

Siltä tuntuu. Toinen määrää täysin mitä voi tehdä, koska ja millä aikataululla. Omaa elämää tai rauhaa ei ole lainkaan rahasta nyt puhumattakaan.
Se joka tienaa rahat ja joutuu käymään töissä on se joka kertoo mitä tehdään ja miten tehdään.
Onko näin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneenko nukuit, mitä ostit kaupasta.. Kaikki pitää selittää. Minä en tee tätä ja tuota, sinäkään et saa tehdä..

Vierailija
2/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä? No ei tietenkään ole. Ihan kuten ei se töissä käyväkään. Et varmaan häneltäkään tenttaa, että missäs viivyit, kun työsi päättyi neljältä ja tulit kotiin vasta puoli seisemältä...? Ai juu, sitä SAA kysyä, mutta jos kotona olevalta kysyy, moneenko nukuit, niin se on "kuulustelua" ja "kontrollointia".

;-D

Kyllä normaaliin parisuhteeseen kuuluu kysellä, mitä päivän aikana toinen on puuhaillut. Että jos se hoitovapaalla ollut on jäänyt nukkumaan, niin aika ymmärrettävää on kysyä, että "saitko pitkäänkin nukuttua, käy kateeksi..."

Ikävää tietysti, jos tuo kuulumisten kysely tehdään tenttaavaan ja määräilevään sävyyn. Silloin ainakin itse sanoisin suoraan, että sävy on ikävä, eikä toisella ole oikeutta määräillä vain siksi, että hän ansaitsee tällä hetkellä enemmän rahaa. Kai se kotohoidontuella olo kumminkin on sovittu yhteisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu oikeasti että vapaus on mennyt täysin.. Sen lisäksi että olen vauvassa kiinni, kyselee toinen vanhempi jatkuvasti kaikki tekemiset ja vahtii tiliä. Mitään ylimääräistä ei saa tehdä ja kaikki vaatteet ja parturit ym on pannassa.. Kuitenkin toivoo että jäisin kotihoidontuelle.

Vierailija
4/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tä? No ei tietenkään ole. Ihan kuten ei se töissä käyväkään. Et varmaan häneltäkään tenttaa, että missäs viivyit, kun työsi päättyi neljältä ja tulit kotiin vasta puoli seisemältä...? Ai juu, sitä SAA kysyä, mutta jos kotona olevalta kysyy, moneenko nukuit, niin se on "kuulustelua" ja "kontrollointia".

;-D

Kyllä normaaliin parisuhteeseen kuuluu kysellä, mitä päivän aikana toinen on puuhaillut. Että jos se hoitovapaalla ollut on jäänyt nukkumaan, niin aika ymmärrettävää on kysyä, että "saitko pitkäänkin nukuttua, käy kateeksi..."

Ikävää tietysti, jos tuo kuulumisten kysely tehdään tenttaavaan ja määräilevään sävyyn. Silloin ainakin itse sanoisin suoraan, että sävy on ikävä, eikä toisella ole oikeutta määräillä vain siksi, että hän ansaitsee tällä hetkellä enemmän rahaa. Kai se kotohoidontuella olo kumminkin on sovittu yhteisesti?

Oon äitiyslomalla. Kaksi muutakin kotona.

Vauva 3 kk.

Joo, saa kysellä mutta kun kaikki minun asiat on yhteisiä.

Vierailija
5/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun pitäisi jutella sen miehesi kanssa ennemmin.

Vierailija
6/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin että mies kyselee rahankäytöstä? On siitä huolissaan?

Kurja tilanne kyllä

Vierailija
7/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kyseleminen häiritsee / mitä kaipaisit?

Vierailija
8/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne kyllä

On kai. Mies voisi hoitaa kaiken kaupassa käynnistä laskuihin ja ihan kaiken. Mä voisin olla sellainen kotona oleileva siivooja kodinhoitaja.

Vierailija
9/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu oikeasti että vapaus on mennyt täysin.. Sen lisäksi että olen vauvassa kiinni, kyselee toinen vanhempi jatkuvasti kaikki tekemiset ja vahtii tiliä. Mitään ylimääräistä ei saa tehdä ja kaikki vaatteet ja parturit ym on pannassa.. Kuitenkin toivoo että jäisin kotihoidontuelle.

Voi ei, mustasukkainen tyyppi, tunnen tällaisen tarinan paremmin kuin hyvin. Neuvoksi antaisin: juokse!

Vierailija
10/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä tuntuu. Toinen määrää täysin mitä voi tehdä, koska ja millä aikataululla. Omaa elämää tai rauhaa ei ole lainkaan rahasta nyt puhumattakaan.

Se joka tienaa rahat ja joutuu käymään töissä on se joka kertoo mitä tehdään ja miten tehdään.

Onko näin?

Mene töihin. Sun ajankäyttö kotona EI kuulu sun puolisolle. Jos se tenttaa sua noin se pitää sun ihmisarvoasi vähempänä kuin omaansa. Mutta ihan itse olet kotiin jäämällä antanut sille taloudellisenkin vallan.Kannattiko?

Vierailija
11/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se kyseleminen häiritsee / mitä kaipaisit?

No kun tuntuu ettei ole mitään yksityisyyttä tai omaa aikaa sekuntiakaan. Kaikki lähdetään kierrättämään siitä huonon omantunnon kautta mikä mulla pitää olla ja on kun toinen tekee töitä eikä hän kostu siitä mitään. Raha, aina se raha. Kun siitä olisikin huutava pula niin ymmärtäisin.. Tai jos ei olis siisti koti tai ruoka valmiina niin ymmärtäisin.. Mutta kun joku tuntuu olevan vinossa ja en edes tiedä mikä.. Joku kai hertat välejämme.

Vierailija
12/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne kyllä

On kai. Mies voisi hoitaa kaiken kaupassa käynnistä laskuihin ja ihan kaiken. Mä voisin olla sellainen kotona oleileva siivooja kodinhoitaja.

JUOKSE. Se koittaa alistaa sut niin ettei sulla kohta ole mitään.älä stana mene tuohon halpaan.Muksu tarhaan ja mutsi  töihin, erilliset tulit ja tunnusluvut piiloon mieheltä, tiliin käyttöoikeus vaan sulle.

Vierailija
13/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan jää kotihoidontielle, koska sitten sä ole kokonaan sen vallassa. Nyt tilinkäyttöoikeus pois mieheltä tai äpväraha omalle tilille, toi  kyttääminen EI ole normaalia  käytöstä vaan sun törkeää mitätöimistä, ihmisoikeuksiesi viemistä ja vallankäyttöä - johon sillä miehellä ei ole mtn oikeutta.Ei mitään oikeutta koska sinä olet aikuinen, täysivaltainen ihminen.

Vierailija
14/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yhteinen tili vai mistä mies vahtaa rahan käyttöä?

Mä en itse kyllä suostuisi siihen. Toki jos toinen ei osaa ollenkaan käyttää rahaa ja törsää turhuuksiin vaikka perheen rahatilanne tiukka niin silloin sen ehkä ymmärtää.

Mutta jos kyse pelkästä kontrolloinnista ja alistamisesta niin vakava keskustelu asiasta ja lusikat jakoon jos ei muutosta tule.

Oma tili olis myös hyvä. Ei puolison tarvitse tietää jokaista hankintaa. Isot hankinnat asia erikseen mutta ruokaostokset, arkipäivän asiat, lastenvaatteet tai omat vaatteet ym ei niistä minun mielestä tarvitse tehdä selvitystä puolisolle. Siis tilanteessa että rahaa niihin on.

Vierailija
15/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa oma tili ja sitten töihin ja äkkiä

Vierailija
16/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin neljä vuotta kotona. Mies ei kontrolloinut mitenkään. Välillä saattoi rahankäytöstä tuumia, että voisi pikkasen katsoa ruokakaupassa mitä ostaa, mutta siinäpä tuo oli. Minä hoidin kaiken rahaliikenteen, mies vain täytti tilit. Menin omasta aloitteestani töihin. Mies on siitä ollut vähän pahoillaan, oli rennompaa kun olin kotona.

Vierailija
17/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oikeasti ihan mielisairaalta tuo mies.

Juttele asia selväksi. Joko olet tasa-arvoinen aikuinen ihminen, jota kohdellaan sellaisena, tai otatte etäisyyttä. Miehellä ei ole mitään taloudellista valtaa sinuun, koska sinä teet töitä yhteisen perheen eteen.

Vierailija
18/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan muksun kans vaimoni oli luonnollisesti kotona ja ainoa mitä mä toivoin, että olis vähän ruokaa kun tuun töistä himaan ja ruokaa myös oli joka päivä. Muuten sain nukkua yöni koska kävin töissä mutta tämän nukkumiseni ehdoksi asetin sen, että vaimo on saanut päivällä nukuttua samalla kun lapsi kisko päikkäreitä (meillä oli pienempi kova nukkumaan päiväunia). Jos päiväunet oli jääny vähiin, niin autoin yöllä syötöissä tai syötin kokonaan muksun.  Muut kotityöt jaettiin tai sit mä tein. Mulle oli vaan tärkeintä, että lapsi ja vaimo voi hyvin.

Tokan muksun hoidin oikeestaan kokonaan kun vaimo sairastui eikä enää pystyny/jaksanu muksuja hoitaa. Vaimoni hävisi kamppailun sairaudelle mut tässä kohtaa on pakko kiittää onneani, että olen osallistunut mahdollisamman paljon arjen pyörittämiseen niin ei kaikki tullu silmille kun jäätiin lasten kans kolmistaan.

Tämä nyt oli tämmöinen esimerkki elämästä mut tiedän, etten ole ainoa mies joka näin on toiminut

Vierailija
19/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiä oonko liian herkkä, mutta kyllä mua vitu*taa, kun se olen kuitenkin minä joka laitan sen ruoan ja hyvää ruokaa teenkin, niin en saisi käydä kaupassa ostamassa niitä aineita mitä haluan, vaan mies armollisesti tuo sen sikanaudan ja odottaa että se on se mitä tarvii ja paketti ruisleipää.

Toinen hyvä esimerkki oli kun antoi oikein luvan käydä pojan harkkojen aikana hakemassa löytiksestä alesta lapsille tumppuja.. Oli oikein tyytyväinen itseensä...

Miehelle edellä osanotto..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi