Miten voi elää, jos ei kestä vatsatautia?
Oma kohtalo pelottaa.. Minulla on perussairaus jonka vuoksi joudun heti tippaan, jos vatsa on sekaisin 1-2 päivää ja siitä voi mennä pitkäksikin aikaa heikkoon kuntoon. Jos edes ehtii ajoissa.
Kun on kuitenkin lapsiakin ja päiväkodissa jyllää vatsatauteja.
Lisäksi sairastan pahaa refluksia johon lääkkeet ei juuri sovi. Eli jos oksennan paljon, niin se on käytännössä ruokatorvi paskana. Etkä voi sitä enää parantaa.
Mitään erityistä suojausta en kuitenkaan käytä koska en usko että sillä voisin kokonaan estää..
Miten te muut pärjäätte jos elämä pahimmillaan voi olla hintana vatsataudista?
Kommentit (7)
No mitä teette jos se tulee? Lähdettekö heti seurantaan vai?
Itsellä on kokemusta että olen lähtenyt heti.. No, on sanottu että ei voida tehdä nyt mitään, lähde kotiin nukkumaan. Ja yöllä on sitten pitänyt soittaa ambulanssi, kun vointi huonontunutkin.. Niin ei tiedä lähteäkö vai ei aina. Ap
Vierailija kirjoitti:
Refluksileikkaus?
No kun samasta syystä ei juuri voida leikstakaan, en voi menettää paljoa verta jne. ja nykyään pelkään leikkauksia koska tämä perussairaus tuli yhden pieleen menneen leikkauksen jälkeen. Nyt pitää varoa kaikkea. Ap
Hanki rota-virusrokote ja hakeudu heti hoitoon, jos silti sairastut. Mahatautiviruksia on kymmeniä liikkeellä joka talvi, mutta vain osa niistä aiheuttaa kovia ja pitkäkestoisia oireita aikuisille.
Näin. Et sinä ole mikään harvinainen tapaus, aika monellakin on perussairauksia, joiden takia tartuntataudit ovat vakavia.
Mulla on vähän sama tilanne, ihan perus ärhäkkä flunssa vetää mut todella heikkoon kuntoon ja vatsataudista tulee lähtö tiputukseen.
Lapsi on pienessä perhepäivähoitoryhmässä niin niitä sairaita lapsia on vähemmän, jos lapsi sairastuu hän on "karanteenissa" eli hän ei ota itse ruokaa jääkaapista ja lepää omassa huoneessaan, mies hoitaa oksentelut yms. Minä pidän itse huolta kunnostani, pesen käsiä ja nyt influenssa-aikaan pidän kaupassa hanskoja, jotka nakkaan pyykkiin kotona.
Käsiä pesemällä ja omasta kunnosta huolehtimalla. Ei siihen oikeastaan muuta pysty tekemään jos ei aio elää kuplassa.