Osakkeiden osingoista tietävät!
Eikö olekin niin, että jos ostan 200 jonkun yrityksen osaketta, niin saan ihan yhtä paljon osinkoja olin sitten ostanut osakkeet 500 eurolla tai 650 eurolla. Eli osinkoihin ei vaikuta se, millä hinnalla osakkeet on ostettu?
Kommentit (52)
Kerron heti kun saan osinkoja, jotta paljonko. Nyt en tiedä oikein mitään mutta sijoitan silti.
Monta vuotta kuluu sitten vasta saa edes suolarahat.
Vierailija kirjoitti:
Kerron heti kun saan osinkoja, jotta paljonko. Nyt en tiedä oikein mitään mutta sijoitan silti.
Monta vuotta kuluu sitten vasta saa edes suolarahat.
Monta vuotta? Minä ainakin ensi viikolla saan jo ensimmäiset tuotot sijoituksista, jotka tein viime kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee tänä vuonna noin 20 000e osinkoja verojen jälkeen. Ihan kiva.
"Meille"? Sijoitatteko perheyhtiön kautta vai miten helvetissä "teitä" on saman osakkeen omistajissa useampi ihminen?
Ja kas tässä taasen joku kateellinen uuno joka ei tajua että samassa perheessä voi olla useampikin osakesalkku, jopa useammalla perheenjäsenellä. Välillä kannataisi miettiä mitä kirjoittaa ennen kuin painaa sitä Lähetä-nappia.
Totta kai tajuan, mutta miksi ihmeessä pätisin perheenjäsenieni omistuksilla? Ne eivät ole minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen aloitteleva kyselee: mihin ne osingot maksetaan? Käyttötilille? Arvo-osuustilille? Onko ne suoraa rahaa, jotka voi käyttää heti?
Kyllä tulee arvo-osuustiliin liitetylle hoitotilille. Tänä vuonnakin jo useampi satanen tilille tipahtanut osinkoja.
Mikä firma on maksanut jo osinkoja? Tietääkseni yhtäkään yhtiökokousta ei ole vielä pidetty ja osingot maksetaan vasta sen jälkeen, kun yhtiökokous on osingon suuruuden hyväksynyt.
Oletko sä kuullut että osakkeita voi ostaa muualtakin kuin Suomesta? Itse olen sijoittanut Amerikan mantereelle ja saan sieltä sekä kuukausi- että kvartaaliosinkoja. Osa brittifirmoistakin maksaa osinkoja useamman kerran vuodessa.Tais tulla jotenkin uutena tietona?
Itse en jaksa odotella osinkoja kokonaista vuotta, musta kun on ihan jees että saan osinkoja tilille jopa jo 1kk ostotoimeksinannon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meille"? Sijoitatteko perheyhtiön kautta vai miten helvetissä "teitä" on saman osakkeen omistajissa useampi ihminen?
Ja kas tässä taasen joku kateellinen uuno joka ei tajua että samassa perheessä voi olla useampikin osakesalkku, jopa useammalla perheenjäsenellä. Välillä kannataisi miettiä mitä kirjoittaa ennen kuin painaa sitä Lähetä-nappia.
Totta kai tajuan, mutta miksi ihmeessä pätisin perheenjäsenieni omistuksilla? Ne eivät ole minun.
No mun ei tarvitse päteä koska mulla on 2 osakesalkkua ihan omissa nimissäni. Ne ovat minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe on yksikkö eli me ja meille :)
Varsinkin meidän tapauksessa kun koko perhe 2+2 elää vain pääomatuloilla. Talous pyörii täysin osingoilla ja myyntivoitoilla.
Hyvin on mennyt pian 10 vuotta.
Siis koko 4:n hengen perhe elää pelkillä 20ke nettovuosituloilla? Miten on mahdollista? Kuussa tuosta jää 416e/naama, tuohan on alle köyhyysrajan. Kovin askeettista elämää vietätte.
Et tainnut laskea lapsilisiä, työttömyyspäivärahaa ja asumistukea mukaan summaan?
Hienompaa väittää olevansa omavaraisia kuin myöntää olevansa yhteiskunnan almuilla eläviä pitkäaikaistyöttömiä. Se itsepetos ja päteminen.
Jos 10 vuoden jälkeen tuotto on vasta 20ke niin joko on valittu salkkuun huonot firmat ja laskevat osingot tai eletty ensimmäiset vuodet miniminiminiminimalistisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun ei tarvitse päteä koska mulla on 2 osakesalkkua ihan omissa nimissäni. Ne ovat minun.
Toisessa on 10 kpl Nokiaa ja toisessa Talvivaaran raadot.
Kyllä näköjään onnettomalla tasolla suomalaisten tiedot sijoittamisesta. Ilmankos täällä maksetaan pää märkänä melkein 0% korkoista lainaa pois ja haaveillaan sijoittamisesta, "ehkä sitten joskus kun laina maksettu", jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen aloitteleva kyselee: mihin ne osingot maksetaan? Käyttötilille? Arvo-osuustilille? Onko ne suoraa rahaa, jotka voi käyttää heti?
Kyllä tulee arvo-osuustiliin liitetylle hoitotilille. Tänä vuonnakin jo useampi satanen tilille tipahtanut osinkoja.
Mikä firma on maksanut jo osinkoja? Tietääkseni yhtäkään yhtiökokousta ei ole vielä pidetty ja osingot maksetaan vasta sen jälkeen, kun yhtiökokous on osingon suuruuden hyväksynyt.
Osingothan ovat tunnetusti ainoastaan suomalaisten yhtiöiden keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näköjään onnettomalla tasolla suomalaisten tiedot sijoittamisesta. Ilmankos täällä maksetaan pää märkänä melkein 0% korkoista lainaa pois ja haaveillaan sijoittamisesta, "ehkä sitten joskus kun laina maksettu", jos silloinkaan.
Me olemme heränneet sijoittamiseen vasta nyt, lähemmäs nelikymppisinä. Jos oltaisiin tajuttu aloittaa aiemmin, meillä ei välttämättä enää olisi asuntolainaa jäljellä ollenkaan.
Typerää, etten ole tajunnut sijoittamisen tärkeyttä jo parikymppisenä. Aion todellakin ohjata ja neuvoa lapsiani aloittamaan ajoissa.
Me aloitimme sijoittamisen vasta pari vuotta sitten ja nyt ollaan plussalla noin 10 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme heränneet sijoittamiseen vasta nyt, lähemmäs nelikymppisinä. Jos oltaisiin tajuttu aloittaa aiemmin, meillä ei välttämättä enää olisi asuntolainaa jäljellä ollenkaan.
Typerää, etten ole tajunnut sijoittamisen tärkeyttä jo parikymppisenä. Aion todellakin ohjata ja neuvoa lapsiani aloittamaan ajoissa.
Me aloitimme sijoittamisen vasta pari vuotta sitten ja nyt ollaan plussalla noin 10 000 euroa.
Juuri näin. Käytännössä noin 20% lainan summasta sijoitettuna tuottaa jo lainan kulujen verran tuottoja, eli laina olisi "ilmainen". Jos taas saman summan olisi laittanut ylimääräisiin lyhennykseen, kulut olisivat pudonneet vain 1/5. Jos taas sijoitettuna on noin puolet lainan summasta, puolet lyhennyksestäkin kuittaisi tuotoilla.
Rahastoistakin tuotto-osuuden voi saada tilille, jolloin rahastopäämoma säilyy ennallaan. Yleensä suositellaan kuitenkin sitä, että voitto lisätään rahaston pääomaan ja siten jatkossa voi saada isommasta rahastosijoituksesta voittoa.
Ennen rahaston merkitsemistä kannattaa miettä tuokin, että ottaako tuotto- vai kasvurahaston.