Millaisia itsensä puolustuskeinoja saa Suomessa laillisesti ihminen kantaa mukanaan?
...rajataan vastauksensa pois: MUSKELIMIES:)
Mut ihan oikeesti mitä saan kuljettaa taskuissani itseäni puolustaakseni, jos julkisella paikalla joku alkaa puskemaan päälleni tai uhkaa nyrkeillä tai jollain esineellä?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mikäli joku hyökkää kimppuusi asekädessä tai aikeissa r--sk-t- sinuton parempi alistua uhrin asemaan ja olla puolustamatta kuin muuttua itse hyökkääjäksi ja saada syytteet niskaan hatävarjelun liiottelusta.
MIKSI EN SAISI PUOLUSTAUTUA OMIN KEINOIN UHKAAJAA VASTAAN?
SITRUUNASUIHKE raikastaa aina ilmaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli joku hyökkää kimppuusi asekädessä tai aikeissa r--sk-t- sinuton parempi alistua uhrin asemaan ja olla puolustamatta kuin muuttua itse hyökkääjäksi ja saada syytteet niskaan hatävarjelun liiottelusta.
Koska sen on väärin ja silloin sinä olisit se joka uhkaa toisen henkeä puolustautuessa. Mikäli haluaa noudattaa Suomen monimutkaista lakia, tulee pysyä uhrina siinä passiivisessa asemassa. En minkään haluaisi joutua itsepuolustuksen takia vankilaan tai saada sakkoja.
Kaikkia keinoja saa käyttää itsensä puolustamiseen. Niitä keinoja joita itse kokee tarvitsevansa. Jos laki on eri mieltä niin entä sitten?
Jos käyn Virossa niin ostan pippurisumutetta koko perheelle oli laillisia välineitä tai ei. Molemmille tyttärille annan pari purkkia.
Kubotan, mutta vekotin vaatii paljon treeniä. Taskulamppua saa kuka tahansa kantaa mukanaan. Turvasuihkeella lamautus ja taskulampulla jatkot JOS ei pääse irtautumaan tilanteesta pelkän suihkeen avulla.
Appelsiinit laukussa ja hedelmäveitset appelsiinia varten #diabetes
Hiuslakka ja stilettikorot kengissä, jos oot nainen. Nyrkit on jo vähän siinäjasiinä.
paitsi jos on passiivinen kun rskataan. Silloin se passiivisuus ainakin itä-Suomen hovioikeudessa on jälleen uhrille pahasta. itä-Suomessa voit vain hävitä...
Vierailija kirjoitti:
Appelsiinit laukussa ja hedelmäveitset appelsiinia varten #diabetes
Veitsi voidaan riistää sinulta, joten kannattaa harjoitella sen käyttöä. Rikollisilla on usein lipuiksi naamioidut metallitangot mukanaan mutta niiden lisäksi niillä on tavallisesti joku "pullopoika" vähän matkan päässä. Pullopojalla on tyhjiä pulloja kassissa.
Avaimet. Tekevät yllättävän paljon vahinkoa eikäniiden mukana kuljettamista voi kieltää.
Laillisia sumutteita ja hiuslakkaa. Et mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Avaimet. Tekevät yllättävän paljon vahinkoa eikäniiden mukana kuljettamista voi kieltää.
Avainta minäkin käytän. Lähtiessäni illemmalla ulos kävellen laitan jo valmiiksi teräväpäisimmän avaimen nyrkkiin sormien välistä sojottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanteessa on ase ja aikoo silti puolustautua on parempi tietää mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ihmeessä uskoko tätä ohjetta!
Jos et voi oikeudessa sanoa, että kielsit, huusit, rimpuilit ja raavit, niin oikeus katsoo, että olet ollut suostuvainen yhdyntään eikä mitään raiskausta ole tapahtunut. Aina täytyy vastustella ja huutaa ja sanoa selkeästi EI.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia keinoja saa käyttää itsensä puolustamiseen. Niitä keinoja joita itse kokee tarvitsevansa. Jos laki on eri mieltä niin entä sitten?
Jos käyn Virossa niin ostan pippurisumutetta koko perheelle oli laillisia välineitä tai ei. Molemmille tyttärille annan pari purkkia.
Ne ovat paprikasumutteita. Sen verran kannattaa käyttää järkeä, ettei hanki itselleen sakkoja olemalla typerä. On idioottimaista, ettei saa kantaa kättä pidempää mukanaan, mutta sen toinen puoli on turvallisuus.
Ihmiset saisivat jatkuvalla syötöllä turpiin milloin milläkin esineillä, jos niitä saisi kantaa mukana.
Ihminen saa puolustaa itseään hyökkääjää vastaan, mutta ei olla aktiivinen hyökkääjä. Itse kannan mukanani hyvin voimakasta, pitkävartista taskulamppua. Voin sillä sokaista toista sekä tarvittaessa suojata varrella itseäni, kun toinen nostaa lyöntitarkoituksessa kätensä minua kohti.
Lisäksi kannan laukussani mukana pientä hälytintä. Autonavaimet toimivat tarvittaessa myös hyvänä aseena, joilla voi tökätä toista arkoihin paikkoihin. Parasta on kuitenkin oppia lukemaan tilanteita, ja poistua hyvän sään aikana paikalta. Tai välttää liikkumasta yksin kaduilla iltaisin. Itselle tuovat varmuutta itsepuolustustaidot. Lisäksi äänen käyttö, potku munille ja sormien tökkääminen silmiin ovat hyviä keinoja päästä hyökkääjästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Pippurisumute ei pysäytä päällekarkaajaa, ainakaan riittävän nopeasti Nopeammin ottaa jalat alleen ja alkaa huutamaan. Joku sireeni olisi parempi koska päällekarkaaja pelkää kiinnijäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat paprikasumutteita. Sen verran kannattaa käyttää järkeä, ettei hanki itselleen sakkoja olemalla typerä. On idioottimaista, ettei saa kantaa kättä pidempää mukanaan, mutta sen toinen puoli on turvallisuus.
Ihmiset saisivat jatkuvalla syötöllä turpiin milloin milläkin esineillä, jos niitä saisi kantaa mukana.
Eli hyönteismyrkyllä ja/tai hiuslakalla päin näköä ja jalat alle. Tai sitten laillisella sumutteella päin näköä ja jalat alle. Joku ylempänä mainitsi avaimet. Niiden käyttäminen nyrkkirautana on yhtä laitonta kuin nyrkkiraudan käyttäminen.
Tuollaisissa hyökkäystapauksissa itsepuolustuksen täytyy olla tilanteeseen sopiva eikä hätävarjelun liioittelua.