Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi litteitäkin Kiina-paketteja tulee kirjattuina kirjeinä ja joutuu hakemaan?

Vierailija
10.02.2018 |

Aika kummallista. Osaatteko sanoa, mistä johtuu.

Hankalaa lähteä hakemaan pakettia, joka aivan hyvin mahtuisi postiluukusta. Miksi halpa litteä Kiina-tavara tulee välillä kirjattuna kirjeenä ja välillä postilaatikosta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos niillä on antaa seurantakoodi, ne on tavallaan kirjattuja kirjeitä ja on noidettava.

Vierailija
2/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäjä on lähettänyt ne kirjattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen voisi estää, että lähettäjä lähettää kirjattuna?

Vierailija
4/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kyllästyin tappelemaan kuriirifirmojen kanssa yms. Tilaan nyt vain Englannista verkkokaupoista sellaista tavaraa, jonka he fiksusti pakkaavat isoon kirjekuoreen. Saan tilaamani vaatteet suoraan postiluukusta kotiin.

Nythän kyllä taitaa kerrostaloilla olla mahdollisuus hankkia Smart-post taloon. Silloin voisi saada paketit suoraan talons kellariin tms. jonne Smart-post sijoitetaan. Meille on ehkä tulossa sellainen, joten silloin voi tilata paketissa tulevaa tavaraa ja saada senkin kohtuullisen lähelle ilman että tarvitsee vahdata kuriiripalvelun poikaa tai ravata räntäsateessa postiin tai ärrälle tai minne kenekin paketit tulevat.

Vierailija
5/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on vaikeampi huijata myyjää valehtelemalla, että paketti ei tullut perille. Yleensä  vain vähän arvokkaammat paketit kirjataan.

Vierailija
6/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin on vaikeampi huijata myyjää valehtelemalla, että paketti ei tullut perille. Yleensä  vain vähän arvokkaammat paketit kirjataan.

Kyllä lapseni tilaamista halvoista paketeista osa tulee kirjattuna ja osa ei. Eli ei kyse ole kalleudesta.

Kummaa muuten, että jos Suomen sisällä lähettää kirjatun kirjeen, niin se on kamalan kallis. Kiinasta tilattuna ei nosta hintaa.

Vierailija
7/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisen postilain mukaan lähettäjä vastaa tavaran katoamisesta matkalla.

Kun tulee kirjattuna, lähettäjä pystyy todistamaan että olet lähetyksen vastaanottanut.

Siksi.

Vierailija
8/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä logiikka siinä on, että välillä niitä halpoja kännykänkuoria tulee postiluukusta ja välillä kirjattuna kirjeenä.

Voiko sen jotenkin itse valita, että ei halua kirjattuna kirjeenä, vaan kotiin kannettuna.

Ja näitä tilaavat meidän nuoret, en minä, mitta minä kylläkin usein kyyditsen niitä hakemaan. Siksi ärsyttää.

Vierailija
9/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siihen itse vaikuttaa jotenkin, että eivät tulisi noudettavaksi kirjatuksi kirjeiksi.

Vierailija
10/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimia tilanteessa Kiinasta niin, että paketit tulisivat postiluukusta?

Vierailija
11/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä ne on tilattu? Voiko tilausvaiheessa esim. valita, tai voiko myyjän kanssa yrittää sopia asiasta millä kyydillä tulevat?

Itse olen kyllä nyt ollut hieman ihmeissäni, sillä normaalilla kirjatun kirjeen tunnuksella (**CN) tulevat ovat usein viime aikoina tulleet suoraan postiluukkuun, siis ilman että mitenkään joutuu kuittaamaan.

Vierailija
12/12 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä ne on tilattu? Voiko tilausvaiheessa esim. valita, tai voiko myyjän kanssa yrittää sopia asiasta millä kyydillä tulevat?

Itse olen kyllä nyt ollut hieman ihmeissäni, sillä normaalilla kirjatun kirjeen tunnuksella (**CN) tulevat ovat usein viime aikoina tulleet suoraan postiluukkuun, siis ilman että mitenkään joutuu kuittaamaan.

Ja lisättäköön että itse olen hyvin tyytyväinen siitä jos tulee kirjattuna, on usein nopeampi ja luulen että helpompi todistaa jos jää saamatta, kuin nuo kirjeet jotka viipyvät kuukausia kenties Suomeen tulonkin jälkeen, ja jos vaikka posti hukkaa saapumisilmoituksen niin siinä sitä ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän