Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetin kaverisynttärit taas!

Vierailija
10.02.2018 |

Kyllä nuo pitäisi kieltää. Synttäreille kutsuminen on ihan pelkkä ilkeilykeino ja lasten tilaisuus olla julma toisilleen.
Suututtaa lapsen puolesta - hänen luokaltaan on kaikki muut paitsi kaksi kutsuttu erään luokkatoverin synttäreille. Tyttäreni oli toinen heistä. Ärsyttää. Lapseni ei valita eikä kyllä vaikuta kauhean surulliselta ja aikoo kutsua tämän synttärisankarin omille synttäreilleen.
Aargfhgffh.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tavallista suurisydämisempi lapsi.

Vierailija
2/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voitaisi vaatia, että koulu järjestää synttärit, jolloin kaikki kutsutaan automaattisesti. Opettaja hankkii tarjoilut ja ohjelman, koulun varoista tietty maksetaan ja lahjatkin olisi koulun puolesta. Ei syntyisi sitä epätasa-arvoa, joka tulee siitä, että vielä toistaiseksi ihmisillä on oikeus valita,ketä kotiinsa kutsutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit on lasten elämän kohokohtia, eikä niitä todellakaan tule kieltää. Aiot kuitenkin pitää omalle lapsellesi juhlat?

Vierailija
4/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aion pitää, mutta me emme suorastaan ilkeile kutsumatta jättämisellä.

Ap

Vierailija
5/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vanhemmista ainakin toinen taitaa olla vähän epäkypsä.

Vierailija
6/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinusta tuntuisi yhtään pahalta, jos sinun lapsesi suljettaisiin ulkopuolelle?

T. Ap

Vierailija
7/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan peruskäytäntö, ettei jätetä ulkopuolelle. En näkis tuossa mitään ihmeellistä. Kyllä meilläkin päiväkodissa ja koulussa on paljon tapauksia, ettei aina kutsuta tasapuolisesti ja se on ollut fine kaikille. Välillä joku saa kutsun, joka ei itse kutsunut tätä lasta eikä kukaan ihmettele.

Tosin itse en antaisi lapsen jättää vain kahta luokasta kutsumatta.

Vierailija
8/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinusta tuntuisi yhtään pahalta, jos sinun lapsesi suljettaisiin ulkopuolelle?

T. Ap

Tuntuisi. Mutta en oman pahan oloni takia olisi kieltämässä kaikilta lapsilta juhlinnan riemua. Se nyt kuulostaa hieman maailmannapamaiselta ajattelulta.... Onneksi lapsesi vaikuttaa fiksulta.

Vierailija
9/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vuorostaan voisi jättää kutsumatta tämän synttärisankarin teidän kutsuille.

Vierailija
10/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan peruskäytäntö, ettei jätetä ulkopuolelle. En näkis tuossa mitään ihmeellistä. Kyllä meilläkin päiväkodissa ja koulussa on paljon tapauksia, ettei aina kutsuta tasapuolisesti ja se on ollut fine kaikille. Välillä joku saa kutsun, joka ei itse kutsunut tätä lasta eikä kukaan ihmettele.

Tosin itse en antaisi lapsen jättää vain kahta luokasta kutsumatta.

Niin on. Mutta koulussa työskentelevänä näen kuitenkin jatkuvasti sitä "minä en sit kanssa kutsu sua".

Vierailija
11/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oppii myös sen, että ihmisillä on hyvin erilaisia tapoja ja vaihtelevia käytäntöjä ja sen asian kanssa on elettävä. Itse voi olla reilu, mutta kaikki eivät välttämättä ole aina. Syitä voi kuitenkin olla useampia kuin ap:n mainitsema ilkeily.

Itsenikin on toisinaan hyvin vaikea ymmärtää erään lapsen vanhempien tapaa toimia (ovat myös sellaisia, että voisivat hyvin jättää jonkun kutsumatta) mutta se ei vaikuta olevan mitään ilkeilyä heiltä, sillä ovat muuten mukavia ja kohtelevat kunnioituksella muita, mutta tietyt asiat perustelevat vaan aina kovin oudolla logiikalla....

Vierailija
12/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Tuntuisi. Mutta en oman pahan oloni takia olisi kieltämässä kaikilta lapsilta juhlinnan riemua. Se nyt kuulostaa hieman maailmannapamaiselta ajattelulta.... Onneksi lapsesi vaikuttaa fiksulta.

No en nyt ihan tosissani ollutkaan. Se oli pahan olon purkaus, joka on fiksumpaa kirjoittaa tänne kuin ääneen harmitella kotona.

Kutsumme kyllä tuon kyseisen luokkakaverin. Leikkivät kuulemma paljon koulussa ja eihän kutsua tarvitse noudattaa, jos ei halua.

Ap

Vierailija
13/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt kohta 40-vuotias. Lapsi 18-vuotias.

En omasta tai lapsen lapsuudesta muista mitään draamaa syntymäpäivistä. Synttäreille kutsuttiin muutama paras koulukaveri ja läheisimmät kaverit naapurustosta.

Ja itselle tuli kutsut läheisimpien synttäreille. Joskus muistan ihmetelleeni miksi sain kutsun jonkun sellaisen synttäreille kenen kanssa en juuri tekemisissä ollut.

Onko nykyään siis millainen oletus siitä ketä kutsutaan?

Vierailija
14/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

No en nyt ihan tosissani ollutkaan. Se oli pahan olon purkaus, joka on fiksumpaa kirjoittaa tänne kuin ääneen harmitella kotona.

Kutsumme kyllä tuon kyseisen luokkakaverin. Leikkivät kuulemma paljon koulussa ja eihän kutsua tarvitse noudattaa, jos ei halua.

Ap

No meillä on ollut kanssa noin. Aina ei mene vastavuoroisesti asiat (kutsut tai muutkaan jutut), mutta sellaista se elämä tulee olemaan!

Liian paljon meissä suomalaisissa kytee se "en mäkään jos et säkään!!" -ajattelu. Näkisin, että sellainen ajattelutapa on vain taakka ja kasvattaa katkeruuteen. Parempi olla reilu ja onnellinen.

Vierailija
15/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omasta tai lapsen lapsuudesta muista mitään draamaa syntymäpäivistä. Synttäreille kutsuttiin muutama paras koulukaveri ja läheisimmät kaverit naapurustosta.

Ja itselle tuli kutsut läheisimpien synttäreille. Joskus muistan ihmetelleeni miksi sain kutsun jonkun sellaisen synttäreille kenen kanssa en juuri tekemisissä ollut.

Ei ole mitään "nykyajan oletusta". Kaikki kutsuvat keitä haluavat, mutta jos muuten koko porukka olisi paikalla eikä yhtä tai kahta kutsuta, niin kyllähän se ehkä vähän herättää epämiellyttäviä ajatuksia. Aina kuitenkaan ajatus ei ole ilkeily, sekin on ap:n hyvä muistaa.

Vierailija
16/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "nykyajan oletusta". Kaikki kutsuvat keitä haluavat, mutta jos muuten koko porukka olisi paikalla eikä yhtä tai kahta kutsuta, niin kyllähän se ehkä vähän herättää epämiellyttäviä ajatuksia. Aina kuitenkaan ajatus ei ole ilkeily, sekin on ap:n hyvä muistaa.

Ja porukka siis tarkoittaa luokkaa?

Vierailija
17/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oli kutsunut luokaltaan kaikki. Kun synttäreillä selvisi, että oli kutsunut yhden luokan vilkkaan pojan, arvelen adhd-tapaukseksi, oli muut pojat että ei kai se mölyapina tule tänne hyppimään seinille. Arvasin kyllä, ettei sieltä kotoa tule lupaa tulla, kun tunsin vanhemmatkin harrastuksen kautta, mutta poika ei halunnut jättää ketään ulkopuolelle. Vaikeita tilanteita nuo, varmaan sitä poikaa on itseään harmittanut ettei päässyt. Itse olisin kyllä pärjännyt vilkkaammankin lapsen kanssa.

Vierailija
18/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Ap

No se juuri sitä epäkypsyyytä on, että tuollaisia järjettömiä tunteenpurkauksia tulee... aikuinen väittämässä, että lastenjuhlat ovat vain tilaisuus ilkeilyyn ja ne pitäis kieltää koska mun paha olo (ei edes lapsen, vaan oma paha mieli)

Vierailija
19/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika oli kutsunut luokaltaan kaikki. Kun synttäreillä selvisi, että oli kutsunut yhden luokan vilkkaan pojan, arvelen adhd-tapaukseksi, oli muut pojat että ei kai se mölyapina tule tänne hyppimään seinille. Arvasin kyllä, ettei sieltä kotoa tule lupaa tulla, kun tunsin vanhemmatkin harrastuksen kautta, mutta poika ei halunnut jättää ketään ulkopuolelle. Vaikeita tilanteita nuo, varmaan sitä poikaa on itseään harmittanut ettei päässyt. Itse olisin kyllä pärjännyt vilkkaammankin lapsen kanssa.

Ihan älyttömän surullista... Voi poikaparkaa

Vierailija
20/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamamma ei ikinä koe negatiivisia tunteita.siksi tämä on niin hyvänmielenpalsta ja ystävällinen. Sekä myös hyvä hengeltään. Ketään ei ikinä arvostella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi