Muita meikittömiä naisia
Tuntuu, että kaikki rahat menevät lasten asioihin ja itse olen jättänyt omat hankinnat minimiin. Vanhat vaatteet. Meikkaamaan en edes ole oppinut ja nyt kun ikää tulee, mietinkin olenko ainoa nainen joka tuolla ilman meikkejä kulkee? Olisi ihanaa olla mukana jossain muuttumisleikissä ja saada vinkkejä ihan itsestä huolehtimiseen ettei aina eläisi vain lasten kautta vaan näyttäisi ihan Naiseltakin joskus.
Kommentit (22)
Huvittavaa, että ketjussa viljellään vieläkin 50-lukulaista ajatusta siitä, että ”kasvojen maalaaminen” eli meikkaaminen vanhentaa. Asia ei pidä paikkaansa, vaan geeneillä ja elintavoilla on enemmän merkitystä ikääntymisen kannalta. Altistuminen auringolle, huonot ruokailutottumukset, stressi, unenn puute ja tupakointi ja alkoholin käyttö on asioita, jotka vanhentavat ennen aikaisesti, meikkaaminen ei.
Ja tarkoitukseni ei ole kritisoida meikkaamattomuutta, jokainen menee tyylillä, joka itselle parhaiten sopii. Suurin osa tuntemistani naisista ei meikkaa päivittäin ja näyttävät ihan ikäisiltään, tavallisilta naisilta.
Sinä näytät naiselta ja olet nainen vaikka et hepeneissä ja maskissa kulkisikaan. Itse en juuri koskaan käytä meikkiä eikä minulla ole lapsia. Parempi iho vanhana kun ei ne kemikaalit vanhenna. Meikkivoiteen käyttäminen vanhentaa ihoa yhtä paljon kuin tupakan polttaminen.