Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjetön mustasukkaisuus, epävarmuus ja harhaluulot missä ei järkeä

Tulen hulluksi
09.02.2018 |

Ja puhun nyt itsestäni. Minulla on jokin epävakaa persoona, tiedostan sen itsekin. Olen aloittamassa terapian koska en kestä tätä jatkuvaa mielialan heittelyä ja tuskaa nollasta sataan koko ajan. Olen niin paljon joutunut pettymään elämässä, jo ihan lapsesta asti. Päihdekoti, väkivalta ym hylkääminen. Nuo traumat seuraa edelleen vaikka kuinka selitän itselleni että se on mennyttä. Pelkään hylkäämistä ihan kamalasti ja haen koko ajan merkkejä siitä että miesystäväni on jättämässä mua ä.En haluaisi olla hankala ja impulsiivinen. Mieheni ei varmasti tiedä yhtään mitä mun päässä liikkuu ja kuinka paljon pelkään koko ajan että hän jättää tai pettää tai löytää jonkun toisen. Ollaan vasta 8kk oltu ja epäilen häntä koko ajan kaikesta ilman syytä. Jos hän on whatsupissa oon varma että juttelee jonkun kanssa. Jos ei oo siellä,oon varma että hä on jonkun seurassa. Jos hänellä uus shampoo oon varma et se jonkun naisen vaik hänellä on teini ikäisiä tyttöjä jotka mitä tarvii. Epäilen kaikkea ihan päätöntä koko ajan vaikka mitään syytä ei oo. Mielikuvitus laukkaa liikaa ja oon ihan vainoharhainen. Miten pääsen tästä samperin taakasta eroon? Turha sanoa että hanki elämä,olen niin täystyöllistetty ku voi olla omien lasten, kokoaikaduunin, opiskelun ja harrastusten kanssa. Mies ei oo sen tyyppinen yhtään että säätäisi muiden kanssa. Tiedän sen että hän on rehellinen eikä mun harhaluuloilla oo mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Nämä mun kuvitelmat alkaa mennä liian pitkälle että alan epäillä omaa mielenterveyttä kohta.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä turhaan epäile mielenterveyttäsi..

Vierailija
2/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kertoa miehelle, ei tietenkään niin että syyttäisit häntä jostain. Sanot vain, että sun on vaikea edelleen päästä näistä ajatuksista eroon ja toivoisit tukea. Huom ei niin, että haluaisit häneltä jotain vakuutteluja, apua vaan.

Vierailija
4/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hyvä, jos oot menossa terapiaan, varmasti iso apu siitäkin.

Vierailija
5/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihan ekaksi miehellesi näistä asioista mitä sun päässä liikkuu, kerro että sä pelkäät hylkäämistä sairaan paljon. Kumppaniltasi tää tilanne vaatii tosi paljon ymmärrystä. Auttaisi jos hän kertoisi sulle usein miten paljon sinua rakastaa ja haluaa olla kanssasi, että sinä olet kaikista rakkain, haluaa elää juuri sinun kanssasi siis jos näin tota noin niin asia on.

Vierailija
6/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tausta ja samat tuntemukset. Yhdessä olemme olleet tosin yli 20 vuotta, mutta silti takaraivossa kytee jatkuvasti epäilys pettämisestä eli hylkäämisestä. Terapiat on käyty, mutta ajatusmalli on ja pysyy. En kyttää puolisoani, mutta kiristelen hampaita sen aikaa kun hän on poissa. Kostoksi teen katoamistemppuja vaikka en näitä ääneen myönnäkään. Tyyliin siinähän miettii missä olin. En tiedä mitä tässä enää pitäisi tehdä. Oikeasti puolisoni on rehellinen ja kiltti. En ymmärrä miten tästä pääsisi eroon.

Vierailija
7/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan siinä ihmisessä on, mikä sun epäluuloja ruokkii. Ihminen voi olla vaikka piilohomokin. Miksei piilopettäjä, eli käyttäisi kyllä tilanteen hyväksi, jos sellainen tarjoutuisi ja sä vaistoat sen.

Ehkä se on jotain, mitä hän on puhunut. Kenties useammankin kerran, muisteleppa..

Ei savua ilman tulta.

Vierailija
8/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset kun hyväksyt tosiasian että jossain vaiheessa mies pettää kuitenkin. Ei tarvitse sitä etukäteen pelätä kun on 99% varmuus että tulee tapahtumaan, voit siis elää asian kanssa jo faktana. Voit rauhassa keskittyä siis johonkin muuhun kuin pelkäämiseen ja epäilyyn.

Vierailija
9/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti osaa kyllä jankuttaa sanaa rakkaus, tietämättä todellisuudessa edes, mitä kyseinen sana tarkoittaa.

Vierailija
10/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyminen samaa luokkaa mitä miehellä oli suhteemme alkuvaiheessa. Vainoharhainen, järjetön, mustasukkainen, epävarma. Kerran kännissä haukkui mut valehtelevaksi huoraksi, olin kuulemma hänen veljensäkin kanssa vehdannut. Seuraavana aamuna häpesi käytöstään, annoin 2 vaihtoehtoa. Suhde loppuu siihen paikkaan, tai hakee jostain apua. Kävi seuraavan puolen vuoden ajan puhumassa jonkun terapeutin kanssa. Ihan vaan soitti paikalliseen terveyskeskukseen, ja aloitti homman kysymällä pääsiskö jutteleen jonkun kanssa, kun on ongelmia. Auttoi, vaikka vielä viiden vuoden jälkeenkin välillä keksii jotain ihmeellistä, mutta ne menee nopeasti ohi. Toivottavasti kumppanillasi on pitkä pinna, koska mm. ystäväni parisuhde kariutui ystäväni mustasukkaisuuteen ja epäluuloisuuteen, eikä mies vaan jaksanut enää todistella hänelle uskollisuuttaan 24/7. Minä jaksoin todistella pahimman vaiheen yli, onneksi. Pyydä kumppaniltasi kärsivällisyyttä. Ja ihan oikeasti, koita päästä keskustelemaan ajatuksistasi jonkun (ammattilaisen) kanssa.

Vierailija
11/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoimmalla pääset kun hyväksyt tosiasian että jossain vaiheessa mies pettää kuitenkin. Ei tarvitse sitä etukäteen pelätä kun on 99% varmuus että tulee tapahtumaan, voit siis elää asian kanssa jo faktana. Voit rauhassa keskittyä siis johonkin muuhun kuin pelkäämiseen ja epäilyyn.

Toimii normaalin tunteensäätelyn omaavan kohdalla, mutta ei epävakaalla. Tämä on fakta.

Vierailija
12/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäytyminen samaa luokkaa mitä miehellä oli suhteemme alkuvaiheessa. Vainoharhainen, järjetön, mustasukkainen, epävarma. Kerran kännissä haukkui mut valehtelevaksi huoraksi, olin kuulemma hänen veljensäkin kanssa vehdannut. Seuraavana aamuna häpesi käytöstään, annoin 2 vaihtoehtoa. Suhde loppuu siihen paikkaan, tai hakee jostain apua. Kävi seuraavan puolen vuoden ajan puhumassa jonkun terapeutin kanssa. Ihan vaan soitti paikalliseen terveyskeskukseen, ja aloitti homman kysymällä pääsiskö jutteleen jonkun kanssa, kun on ongelmia. Auttoi, vaikka vielä viiden vuoden jälkeenkin välillä keksii jotain ihmeellistä, mutta ne menee nopeasti ohi. Toivottavasti kumppanillasi on pitkä pinna, koska mm. ystäväni parisuhde kariutui ystäväni mustasukkaisuuteen ja epäluuloisuuteen, eikä mies vaan jaksanut enää todistella hänelle uskollisuuttaan 24/7. Minä jaksoin todistella pahimman vaiheen yli, onneksi. Pyydä kumppaniltasi kärsivällisyyttä. Ja ihan oikeasti, koita päästä keskustelemaan ajatuksistasi jonkun (ammattilaisen) kanssa.

Sun mies oli sitten ilmeisesti lievemmästä päästä kuitenkin?

Vierailija
13/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärimmäisen pahoillani puolestasi, ei oo kummoinen elämä sulla tulossa.

Vierailija
14/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii normaalin tunteensäätelyn omaavan kohdalla, mutta ei epävakaalla. Tämä on fakta.

Ehei vaan toimii psykopaatilla. Tämän on fakta.

Vierailija
15/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan halusin päästä vähän näyttämään miten kova pitsi oon että näin sitä laitetaan ukot kuriin! Ja toivottavasti huomasit myös, että olen ehkä ainoa kunnon nainen. Se mun mieskaverin exäkin oli sellanen sairaalloisen mustis sekopää akka, onneks autoin ukon siitä eroon.

Vierailija
16/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan halusin päästä vähän näyttämään miten kova pitsi oon että näin sitä laitetaan ukot kuriin! Ja toivottavasti huomasit myös, että olen ehkä ainoa kunnon nainen. Se mun mieskaverin exäkin oli sellanen sairaalloisen mustis sekopää akka, onneks autoin ukon siitä eroon.

Valitsit kuitenkin elämän miesvauvan kanssa?

Vierailija
17/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa hän on pettänyt luottamuksesi pikkuasioissa?

Valehdellut sulle?

Mun exällä oli tapana ärsyttääkseen tehdä nimenomaan päinvastoin, kun mä kauniisti pyysin ja jatkuvasti tahallaan provosoida jutuillaan. Vaikkapa, että panis mun äitiä jos sais tms tun sairasta.

Täys narsisti siis..

Vierailija
18/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki läheisriippuvuutta ja katso YouTubesta Lisa a romano. Puhuu lapsuuden huonoista oloista ja miten se vaikuttaa aikuisena ja suhteissa ja kuinka päästä yli. Hieno nainen. Mukana myös meditaatioita.

Vierailija
19/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tää sama kaava toistuu joka miehen kanssa. Mulla on ollut niin erityyppisiä miehiä elämässä ku olla voi. On ollut muutama pelimies joita ollut syytäkin epäillä,mutta myös mies joka ei koskaan olisi pettänyt tai ollut epärehellinen ja silti epäilin. Tiedostan siis että nämä tuntemukset ei johdu juuri tästä ihmisestä vaan musta itsestäni. En näe mitään loogista syytä ensinnäkään miksi hän olis toisten kanssa. Tämä mies on vähän sellanen että ei ota helposti uusia ihmisiä muutenkaan elämäänsä,oli 20v naimissa saman naisen kanssa eikä pettänyt kertaakaan vaikka olis syytäkin ollut. Hän ei anna mitään viitteitä mistään sellaisesta,esim on mun kanssa aina ku vaan saan vapaata pitkiäkin aikoja putkeen monta päivää. Jättää puhelimen ihan mihin sattuu joten näkisin kyllä jos hälle tulisi viestejä muilta. Hän on ite sanonut joskus että ei pettänyt nuorena niin miks enää tossa iässä 48v alkaa säätään. Mies ei tod tiedä eikä aavista mitään koska hänen seurassa rauhotuin täysin. Kun ollaan yhdessä tajuan kuinka tyhmiä nää kuvitelmat on, mutta heti ku ollaan erossa niin alan sekoilla:/

Vierailija
20/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miestä pitää tukea, mutta nainen on "sellanen sairaalloisen mustis sekopää akka, onneks autoin ukon siitä eroon."

Millä muuten autoit, rämpsälläkö?

Hävettää niiden "naisten" puolesta, jotka on aina rähmällään jokaisen m*lkullisen edessä. H*lvetin heikkoa itsetuntoa..