Te jotka olette saaneet lapsenne 35v
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Heh, mikä kysymys idiootilta.
Olen saanut 35-vuotiaana lapsen v. -64.
Eivät elä enää lapsen isovanhemmat yksikään. Olisivat kaikki reilusti yli satavuotiaita, jos eläisivät.
Tarkoittaako aloittaja elävätkö he vielä vauva-aikana? Toki elivät silloin ja vielä silloinkin kun lapset olivat kaikki aikuisia.
Tätä minäkin mietin kysymystä lukiessani. Sain lapsen 35 v, silloin kaikki isovanhemmat olivat elossa - ja olivat elossa kun lapsi tuli täysi-ikäiseksi. Nyt kun "lapsi" on 21 on kaksi isovanhemmista (miehen vanhemmat jotka olivat lähes 40 miehen syntyessä) kuollut, kaksi muuta terveitä kasikymppisiä.
Äitini oli 25-v kun synnyin. Hänen äitinsä oli ainoana elossa oleva isovanhempi. Isäni vanhemmat oli jo kuolleet. Tämäkin ainut äidin äiti sitten kuoli kun olin 4-v.
Oman lapsen sain lähes 35-vuotiaana ja hänen molemmat mummot ja vaarit on elossa ja hyvissä voimissa. Nyt vasta olen oivaltanut että ahaa isovanhemmuus on näköjään rakkautta ja aika palkitsevaa lapselle.
Kyllä elävät. Lapsi 7, isovanhemmat 72, 71, 76 ja 76. Erityisesti 2 nuorinta osallistuu lapsen elämään aktiivisesti mikä helpottaa arkielämämme sujumista tosi paljon. 7-kymppiset ovat usein vielä hyväkuntoisia mutta eläkkeellä ja aikaa ja energiaa riittää lapsenlapselle. Monet muuttavat tuossa iässä esim samalle paikkakunnalle lastensa kanssa juuri auttaakseen ja nauttiakseen lapsenlapsen kanssa vietetystä ajasta.
No eivät ole elossa isovanhemmat lapsella, jonka sain 35 vuotiaana. Tästä on aikaa kohta 40 vuotta ja isovanhemmat olisivat kaikki yli satavuotiaita nyt.
Mitä sinä ap nyt ajat takaa tällä kysymyksellä?
Olen 35 ja kuopus syntyy huhtikuussa. Isovanhemmat eivät ole hänellä enää elossa. Miehen äiti kuoli kun hän oli 17, isäänsä ei koskaan tuntenutkaan. Omat vanhempani menivät aika peräkkäin noin 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, mikä kysymys idiootilta.
Olen saanut 35-vuotiaana lapsen v. -64.
Eivät elä enää lapsen isovanhemmat yksikään. Olisivat kaikki reilusti yli satavuotiaita, jos eläisivät.
Tarkoittaako aloittaja elävätkö he vielä vauva-aikana? Toki elivät silloin ja vielä silloinkin kun lapset olivat kaikki aikuisia.
Jos tässä ketjussa joku on idiootti ja tahallaan väärin ymmärtävä, niin sinä. Sori.
20
Eli tarkoitettiin, elivätkö isovanhemmat syntymähetkellä?
Silloin olisi voinut muotoilla kysymyksen toisin. Nythän kysymyksessä ei ole mitään järkeä, koska kolmevitosena on voinut saada lapsen milloin tahansa. Jopa 60-luvulla, kuten joku reipas mummo kertoi.
Jotain voi vaatia aloituksiltakin ilman että olisi "väärinymmärtäjä".
Hassu kysymys. Jos joku saa lapsen 35-vuotiaana, tämän omat vanhemmat/vanhempi voivat olla esim. 55-vuotiaita tai 65-vuotiaita tai 75-vuotiaita. Ei mikään noista ole tavattoman korkea ikä.
Olen nyt 45, kuopus 10. Elossa kaikki isovanhemmat, vanhin 88, nuorin 77.
Onko ap:n taka-ajatuksena se, että 35-vuotias on jo niin vanha vanhempi, että hänen lapsensa ei enää ehdi tutustua isovanhempiinsa? Mieheni oli 35 kun saimme esikoisemme, mutta miehen vanhemmat olivat tässä vaiheessa olleet haudassa kumpikin jo parikymmentä vuotta.
Mun vanhemmat oli 40 ja 35, kun minä synnyin. Yksi isovanhemmista kuoli ennen syntymääni, ei vanhuuteen, yksi kuoli kun olin 10, alkoholismiin, yksi kuoli kun olin 18 ja viimeisin kun olin 22. Hyviä muistoja minulla on eniten siitä joka kuoli kun olin 10v. Omille vanhemmilleni isovanhemmat olivat tärkeämmät kuin minulle..en koskaan tuntenut heitä kovin läheisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elää. Miksi kysyt?
Siksi kun itse sain lapseni 35v ja 3/4 isovanhemmasta on kuollut.
Niin? Toisilla elää, toisilla ei. So?
Isäni kuoli, kun olin 21v, joten kun sain lapset 35v ja 38 v iässä, jäljellä oli vain 2 isoäitiä ja 1 isoisä. Tosin sama tilanne olisi ollut, jos olisin saanut lapset 22v iässä.
Lapsi nyt 17 ja 3/4 isovanhemmistani elää. Isoisä kuoli yllättäen 58-vuotiaana lapseni olessa 1v.
Jos tässä ketjussa joku on idiootti ja tahallaan väärin ymmärtävä, niin sinä. Sori.
20