Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi menkkapäänsärky!

Vierailija
09.02.2018 |

Tämä on siitä kiva, ettei tähän oikein auta lääkkeet. Otin äsken 400 mg ibuprofeenia ja 1 g parasetamolia. Kokeillaan, jos tällä edes vaimenisi. Ihan hirveä olo taas.

(Näissä menkoissa oli kyllä se hyvä puoli, että PMS-oireet olivat lähes olemattomat!)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen aikaan tuleva kova päänsärky on usein migreeni, se hormonitaso edesauttaa migreenikohtauksen puhkeamista. Itselläni alkavaan migreeniin auttaa yleensä parasetamoli, mutta joskus tarvitsen triptaaneja, joka on reseptilääke migreeniin. Lääkäriin, mars :)

Vierailija
2/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta migreeni JOHTUU esterogeenitasosta, jos haluaa välttää menkkamigreenin, kannattaa syödä luontaista estrogenia tai laittaa voidetta (ei saa suomesta), auttaa minua, joka on kärsinyt tuosta ongelmasta paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta migreeni JOHTUU esterogeenitasosta, jos haluaa välttää menkkamigreenin, kannattaa syödä luontaista estrogenia tai laittaa voidetta (ei saa suomesta), auttaa minua, joka on kärsinyt tuosta ongelmasta paljon. 

Mitä on luontainen estrogeni?

Sama ongelma täällä.

Vierailija
4/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sanoisin, että toi on migreeni. Hormoniheilahtelut esim. laukaisee.

Vierailija
5/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi syödä luontaista estrogeenia

Vierailija
6/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Mulla on ollut migreeniä, eikä tämä ainakaan tunnu samalta. Mulla on puhjennut migreeni kuukautisten alkamisen yhteydessä (murrosiässä, 1. ja 2. lapsen saamisen jälkeen, eli kolmesti). Kohtauksia on ollut joka kerran noin vuoden ajan. Niitä ei ollut koskaan missään tietyssä vaiheessa kiertoa, mutta liittyi kuitenkin selvästi kuukautisten alkamiseen. Kohtauksia oli noin vuoden ajan ja sen jälkeen vaiva on joka kerran kadonnut. Tämä tuntuu erilaiselta säryltä (ei valoarkuutta, kipu ei ylly voimakkaaksi enkä oksenna). Mutta voihan se tietenkin olla vain toisentyyppistä migreeniä.

Ap

Vierailija
7/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ihan järkyttävä särky eikä mikään oikein auta. :( olisi kiva jos vaan maha olisi kipeä, mutta kun pitää olla yläpäästäkin kipeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi