Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs ystäväni totesi kerran, että hän ei tarvitse ystäviä, joista ei ole hänelle mitään hyötyä

Vierailija
09.02.2018 |

Siksi hän kaveeraa vain (omasta mielestään) älykkäiden ja menestyneiden ihmisten kanssa. Jos kaverilla on kiva omistusasunto, vakkariduuni ja yliopistotutkinto sekä vielä ehkä muhkea potti perintöä tulossa, niin aina vain parempi. Myös kauniit ihmiset ovat hänelle arvokkaampia ystäviä kuin rumat. Tällaisten ”kavereiden” kanssa halutaan viettää aikaa, heitä mielistellään, heidän kuviaan ihastellaan somessa kovaan ääneen.

Ja ne ystävät, kaverit, tutut, jotka epäonnistuvat elämässään, eivät syystä tai toisesta menesty ”tarpeeksi” tai eivät halua menestyä, ehkä perustavat perheen tai ovat vain ulkonäöllisesti epäviehättäviä, siivotaan pois vähin äänin tai heitä käytetään kiusaamisen kohteina, kun muutakaan ei keksi pönkittääkseen omaa olematonta itsetuntoaan.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Miksi pitäisi olla riippakivien kanssa?

Vierailija
2/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ihminen ja hyvä ystävä on sinulle riippakivi, jos tällä ei ole maallista mammonaa ja vaikutusvaltaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on fiksu ihminen 

Vierailija
4/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen psykopaatin tokaisu!

Vierailija
5/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sun kaverisi hyötyy noista rikkaista kavereistaan? Oma tuttavapiiri on ns. menestynyttä, mutta en nyt muista heistä muuten hyötyneeni, kun kysellessäni mihin alppikohteeseen kannattaisi matkustaa lomalla tjsp. Onhan se tosiaan hyöty, mutta ei nyt mikään HYÖTY.

Vierailija
6/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin, että miten kaverisi noista hyötyy. En itsekään pidä kavereinani ihmisiä, joista ei ole mulle mitään hyötyä. Tietysti hyöty voi olla hetkittäin katkolla, mutta kokonaisuutena heistä on hyötyä. Hyödyn heistä kivoina tapaamisina, tunteenä, että on joku, kaikenlainen elämän piristys, hyvät vinkit ja kannustukset. Minä yritän tarjota tietysti vastaavaa takaisin. Joskus minä olen kannustavampi osapuoli, joskus toisinpäin. Hyödyn siitä, että voin luottaa hänen olevan tukenanani ja hän siitä, että voi luottaa samoin.

Vierailija
7/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kauniit ja menestyneet ystävät saavat hänen mielestään hänet itsensä näyttämään muiden silmissä kauniilta ja menestyneeltä. Kertoo mielestäni surkeasta itsetunnosta. Toisaalta näiden ei niin menestyneiden ja ehkä jopa itseään rumempien kiusaaminen pönkittää sekin surkeaa itsetuntoa.

Tämä oli tosin vain spekulaatiota, sillä en ole vielä tohtinut kysyä häneltä, mitä hän tällä ajattelutavalla tavoittelee. Ap

Vierailija
8/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän myös kertoi tarvitsevansa hyviä kontakteja mm. hänen tulevaisuuden urasuunnitelmien takia, siis ”sitten kun hänkin on rikas ja menestynyt”. Ap

Vierailija
9/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tällaista olen jo feidannut. No regrets.

Vierailija
10/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valitsee mieleisensä kaverit. Ei kukan viihdy tylsien ja yksitoikkoisten kavereiden kanssa. Niistä ei ole kuin haittaa. Erityisesti inhoan ripustautujia ja turhan vinkujia. Olen ystäväsi kanssa samaa mieltä. On syytä panostaa laatuun, ei määrään.

Vierailija
11/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin rikas ja menestynyt hankkisin HETI pari hyvää ystävää leipäjonosta.

Kyselisin haluaisivatko lähteä shamppanjabrunssille KÄMP hotelliin ja kun kieltäytyisivät ...jakaisin kuvia sosiaalisessa mediassa itsestäni nauttimassa skumppaa ja odottaisin köyhien tykkäävän.

Vierailija
12/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ihminen ja hyvä ystävä on sinulle riippakivi, jos tällä ei ole maallista mammonaa ja vaikutusvaltaa?

No siis varakkailla on useammin kyky nähdä asioissa positiiviset puolet ja halu katsoa niitä. Sellaiset ihmiset, jotka valittavat kaikesta ovat raskasta seuraa, eivätkä usein menesty missään.

Vierailija
13/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän myös kertoi tarvitsevansa hyviä kontakteja mm. hänen tulevaisuuden urasuunnitelmien takia, siis ”sitten kun hänkin on rikas ja menestynyt”. Ap

Ystäväsi on päättänyt menestyä elämässään...hienoa.

Ja se on sinulta pois..koska?

Vierailija
14/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen tämän tyypin, joka näin ajattelee. Olen tullut tämmöisen "ystävän" lemppaamaksi.

Hän on niin uskomattoman itsekäs, että sitä on vaikeaa edes ymmärtää. Hän olettaa saavansa kaikkea itselleen vain olemalla oma itsensä. Ei tarvitse koskaan myötäillä muita. Tuo käyttäytymismalli tehoaa moniin ihmisiin ja tämmöiset tyypit ovat usein suosittuja. Heillä on hyvät hetkensä.

Vierailija
15/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei selvästikään ole ystäväsi, joten miksi vaivaat päätäsi?

Ystävä ei sano noin toiselle, mutta ystävä ei myöskään ajattele toisesta kuten sinä hänestä. Miksi edes haluaisit antaa aikaasi ja energiaasi ihmiselle jonka arvomaailma selvästi poikkeaa omastasi?

Vierailija
16/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä se "ystävä " jota hän kiusaa pönkittääkseen itsetuntoaan?

Tietynlaisista ihmisistä tulee esim koulukiusattuja..tästä on tehty tutkimus.

Oletko heikko ja köyhä?

Vierailija
17/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä mitä haluaa, koska ne paremmat ystävät suhtautuvat häneen mahdollisesti samalla tavalla. Jos putoaa, sitten putoaakin kunnolla, kun ketään ei enää kiinnosta.

Vierailija
18/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen ihminen jää lopulta yksin.

Vierailija
19/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi on päättänyt menestyä elämässään...hienoa.

Ja se on sinulta pois..koska?

Kyse ei nyt ollut mistään tällaisesta, vaan siitä, miten kukaan voi järjestää ystävät paremmuusjärjestykseen rahan, statuksen ja ulkonäön perusteella. Ja miten jopa vanhasta ystävästä pitäisi olla jotain hyötyä, jotta jaksaisi olla tämän ystävä.

Nämä ”miten tämä on sinulta pois” ja ”olet vain kateellinen” -huutelijat voivat painua pois tästä keskustelusta, sillä tässä ei ole kyse minusta ollenkaan, vaan yleisesti siitä, miten ystävillekin pitää luoda jokin ranking-lista. Ap

Vierailija
20/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä. Miksi ihmeessä olisi ystävä ihmisen kanssa, jolta ei saa mitään? Itse en tosin hae ystävästä rahallista tai muuta vastaavaa hyötyä, mutta hänen pitää saada minuta ainakin toisinaan iloiseksi ja onnelliseksi. Jos hänen tapaamisensa on pelkkä rasite, niin miksi olisin tekemisissä tällaisen ihmisen kanssa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi