Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei kai iso mies jonkun rotan perään itke" Isäpuolen kommentti 12v pojan kanin kuolemasta

Vierailija
09.02.2018 |

Kun poika itki kaninsa kuolemaa, isäpuolen kommentti oli tuollainen. Kani on ollut pojalla 4-vuotiaasta saakka ja oli toki tärkeä ystävä.

Tämän kommentin jälkeen poika ei ole itkenyt vaan purkaa surun paiskomalla tavaroita ja huutamalla, on käyttäytynyt huonosti koulussa. Kotona vain pelaa huoneessaan pimeässä.

Miten selitän uskottavasti että suru ja sen näyttäminen on ihan ok, joka iässä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo, sillä mikään kani ei ensinnäkään elä 8-vuotiaaksi!!!

Ehkä siellä Porvoossa ei elä, mutta muualla 10-12v on normaali ikä kanille.

Poikkeuksena muutama jättirotu jotka ovat lyhytikäisempiä.

Vierailija
22/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava keskustelu miehen kanssa. Hänellä on selvästi vajausta omassa tunne-elämässä ja empatiakyvyssä, mutta tee hänelle selväksi että sitä ei siirretä lapselle. Luetuta miehellä artikkeli lasten tunnekehityksestä, jos ei mene perille. Olisi hyvä jos mies pyytäisi pojalta anteeksi lausahdustaan ja myöntäisi olleensa väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun poika itki kaninsa kuolemaa, isäpuolen kommentti oli tuollainen. Kani on ollut pojalla 4-vuotiaasta saakka ja oli toki tärkeä ystävä.

Tämän kommentin jälkeen poika ei ole itkenyt vaan purkaa surun paiskomalla tavaroita ja huutamalla, on käyttäytynyt huonosti koulussa. Kotona vain pelaa huoneessaan pimeässä.

Miten selitän uskottavasti että suru ja sen näyttäminen on ihan ok, joka iässä?

Mä olen teinin yh ja seurustelen, ja ihan pakko kysyä miksi olet ottanut lapsesi kotiin tuollaisen ilkeän törpön?

Vierailija
24/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tunnevammainen mies tarvitsee kengänkuvan takapuoleensa.

Ihminen joka ei kykene tuntemaan empatiaa lapsen surua kohtaan tai halveksuu pieniä eläimiä (siis nämä jotka saavat kiksejä vain rottweilerin alistamisesta) on ihminen josta kannattaa pysyä kaukana.

Vuoden äiti-palkinto sinulle kun et puolustanut lastasi. Poika muistaa loppuikänsä sekä isäpuolen julmuuden että sinun välinpitämättömyytesi. Varaudu yksinäiseen vanhuuteen.

Vierailija
25/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Täysi ääliö ja emotionaalisesti kaikkea muuta kuin terve. Jos et itsestäsi välitäkään, niin ajattele edes lastesi parasta ja heitä mies pihalle/lähde itse kävelemään lapsen/lasten kanssa.

Vierailija
26/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanit voivat elää 10-11 vuotta. Älä itse provoile.

Vierailija
27/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen helmen olet löytänyt pojallesi miehen malliksi. 

Mun raavas yli 40-v mies tulee ihan taatusti itkemään ämpärillisen kun meidän kani joskus kuolee. Mutta hän onkin tunne-elämältään terve ja eikä pelkää näyttää normaaleja tunteitaan kaverinsa lähtiessä.

Ai niin, mutta mies ei ilmeisesti ole kyennyt saamaan kanista kaveria? Kanit eivät yleensä pidä karkeasti käyttäytyvistä ääliöistä, siinä mielessä ne ovat jopa fiksumpia kuin monet äiti-ihmiset.

Vierailija
28/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta mulla oli aikoinaan kani, joka eli 9-vuotiaaksi.

Vierailija
29/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat pojan nähdä,ettet arvosta isäpuolen sanomista.On ihan ok itkeä kun perheenjäsen kuolee.Pakottaisin miehen pyytämään anteeksi.Ei tuollaista saa sanoa.12 -vuotiaalle tuo on merkittävä ristiriita tuntea moista ja siihen joku luottoaikuinen lyttää ettei saisi tuntea!Isäpuolella tuli nyt itsellään suru ja avuttomuus kun näki pojan itkemässä,ja toimi väärin.höh!

Vierailija
30/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kani eli useita vuosia, selvästi yli 5-vuotiaaksi.

Itse keskustelisin lapsen kanssa rauhallisessa tilanteessa empaattisen vakavasti, kertoisin, että on normaalia kokea surua eläimen, lemmikkinsä vuoksi. Yrittäisin pitää huolen, että lapsi sen ymmärtäisi oikealla tavalla.

Sitten laittaisin miehen pyytämään anteeksi, kertomaan, että on pahoillaan mitä sanoi ja pahoillaan, että kani kuoli. Vaatisin uskottavaa suoritusta. Toivottavasti mies jonain päivänä ymmärtää pitää kaikkea elävää arvossa, ja toivottavasti lapsen ymmärrys eläviä olentoja kohtaan ei muuttunut negatiiviseksi.

Vierailija
31/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku unohti kertoa meidän kanille. Kuoli 10-vuotiaana. Hyvin yleinen elinikä on rodusta riippuen se 5-9 vuotta.

Vierailija
32/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli 7vuotiaana kani. Kun se lattialla köpötellessään paskoi papanoitaan joka puolelle, niin muistan kun isäni kerran hermostui, otti kania niskasta kiinni ja vei sen ulos autotalliin. Tappoi kanin autotallissa, en tiedä miten. Ehkä lyömällä jollain päähän.

Oli sitten heittänyt kanin raadon roskiin ja kertoi mulle että se karkasi. Vaikka en sitä uskonut, tiesin että jotain pahempaa sattui. Ja itkin pitkään. Isäni oli muutenkin sekaisin päästään. Äiti onneksi otti eron ja muutettiin pois. Isästä en tiedä muuta kuin sen, että on vankilassa nykyään. Tästä aikaa 15vuotta, siis kanin tappamisesta :(