Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkakuopassa olevat sairaanhoitajat.

Vierailija
09.02.2018 |

Mitä tapahtuu nyt kun sopu on saatu aikaan? Tehdäänkö samallalailla työvuoroja putkeen vähän isommalla palkalla? Eikö väsytä enää ,koska tiedossa isompi tili? Palkataanko teille lisää hoitajia purkamaan laiton tilanne?
Onko kenelläkään oikeaa tilastoa miten paljon ylityötä hoitajat joutuvat tekemään turvatakseen potilasturvallisuuden?
Miksi työsuojeluviranomainen/työsuojeluvaltuutettu ei saa tätä epäkohtaa korjattua vaikka vuosikausia jatkunut tilanne on ollut tiedossa? Olisitteko tyytyväisiä 8h vuorosta ja siitä saatavasta palkasta?
Miten saavutettu tulos parantaa teidän työssäjaksamista ja takaa parhaan potilasturvallisuuden?
Palkankorotushan ei tunnetusti lämmitä pitkään.

Kaikki nämä kysymykset ilman sarvia ja hampaita,jos joku osaa vastata,luen mielenkiinnolla.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mikään muutu mutta en kyllä niin uskonutkaan. Paljon melua tyhjästä. Eipä tälle yksittäinen hoitaja mitään voi.

Mä olen ihan aidosti yllättynyt tästä älämölöstä. Siis että hoitajat kuvitteli oikeasti saavansa tuntuvia korotuksia ja ovat nyt niin pettyneitä kun ei niitä saaneetkaan. Liitot, myös Tehy ja Super on ollut mukana sopimassa mm. lomarahojen leikkausta. Ne siinä säästetyt rahat menee valtiolle. Mistä kuntatyönantaja nyt repisi rahoja joilla kompensoisi tän tulonsiirron kuntatyöntekijöiltä (huom. muiltakin kuin hoitajilta!) suoraan valtiolle?

Minusta nyt pitäisi keskittyä siihen, että lomarahaleikkauksista ei tule pysyviä ja siihen, minkälaiset työehtosopimukset kuntien ja maakuntien sekä myös kunnilta yksityiselle siirtyville tehdään. Mutta ei, mölistään aina tätä samaa miten sairaanhoitajat on palkkakuopassa.

Vierailija
22/23 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse miettiä näitä enää kauaa kun olen vaihtamassa alaa. Vielä n. 1,5v opiskeluja jäljellä. Ei kiinnosta orjatyö enää. Tehkööt ne jotka haluavat uhrautua. Motivaatio on tapettu monilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työoloihin ei varmaan tulla saamaan muutosta. Uusi sairaanlapsen hoitamisen ikärajan nosto tekee sen että me joiden lapset on isoja/lapsettomat tehdään sitten nekin työt. Kiitos tästä! Meillä on osastolla kolmasosa näitä pienten lasten äitejä. Sijaisia ei vaan ole ja vaikka olisikin niin aina todetaan, että hyvinhän tämä sujuu, vaikka väkeä olisi minimin alle. Olen ollut tällä osastolla 10 vuotta. Sillävälin hoitajien määrä on laskenut 19 ->11 ja näistä pari tekee hommia muissa pisteissä(jotka tulivat meille muutamia vuosia sitten) ja kaikki pikkulasten äidit tekee lyhennettyä. Siihen päälle saikut,lomat,koulutukset(minne pääsee tosi harvoin) ja ne kipeiden lasten hoitovapaat niin eipä paljon naurata :(. Muutaman kympin korotus palkkaan ei lämmitä sillon kun teet ne hommat yksin mitä ennen teki vähintään kolme ihmistä....

Olen valitettavasti liian vanha vaihtamaan alaa mutta nuoremmille olen muistuttanut että alaa kannattaa harkita todella tarkkaan. Itse pidin työstäni, pidän vieläkin mutta olen vain tolkuttoman väsynyt :(