Vanhemmat pahastuivat ristiäislahjasta
Miehen veli ja hänen avopuolisonsa saivat lapsen, joka kastettiin viikonloppuna. Ostettiin lahjaksi klassisia Brion leluja ja sellainen taktiili-kirja (ei olla kummeja, eikä meillä ole paljoa rahaa). Mukaan kortti ja kaunis lahjalaatikko. Mut ku ei, ois pitänyt olla jotain "tyttömäisempää". Lahjalaatikon olisi pitänyt olla pinkki (oli hopeinen), kortin onnitella TYTTÖlapsesta (meidän kortissa taisi lukea "Onnea kastepäivänä" tms) ja Briotkin mieluummin jotain vaaleanpunaisia hörsellyksiä, tai vaikka koru. Esim. nuo puupalikat ("magneettieläimet") ovat kuulemma liian poikamaisia ja vaarallisia heidän lapselleen.
Mitähän tässä pitäisi nyt tehdä tai tästä ajatella?! Tarjoanko kuittia, että käyvät vaihtamassa mieleisikseen vai otanko koko paskan takaisin omille lapsille vai mitähän helkkaria?
Kommentit (13)
Omituista. Voi olla, että jatkossakin on vaikeata hommata lahjoja tähän perheeseen. Mun mielestä tuo lahja oli kiva ja sopiva. Kai he nyt sai mieleisiäkin lahjoja, niin että aika ikävää ruveta yhdestä narisemaan. Ja epäkohteliasta. Lahjojahan ei ole mikään pakko edes viedä.
Omasta mielestäni on uskomattoman tökeröä nurkua lahjasta.. Saisivat lapsen vanhemmat hävetä.. Lahjojen antaminenhan pitäisi olla vapaaehtoista eikä saajan olla ahne.. Noloa.. Olette hyvän lahjan ostaneet ja jos ei kelpaa, hae pois..
Vierailija kirjoitti:
Omituista. Voi olla, että jatkossakin on vaikeata hommata lahjoja tähän perheeseen. Mun mielestä tuo lahja oli kiva ja sopiva. Kai he nyt sai mieleisiäkin lahjoja, niin että aika ikävää ruveta yhdestä narisemaan. Ja epäkohteliasta. Lahjojahan ei ole mikään pakko edes viedä.
Tämä mami natisi anopille, jolta sitten kuulin. Anoppikin ihmetteli, että onpa erikoinen meno. Oli siellä "hyviäkin" lahjoja, muutama lahja sai osakseen natinaa, selän takana tietenkin. AP
Eikö nykyään ole käytännössä tapana sopia lasten lahjat etukäteen? Silloin välttyy osalta mielipahalta mutta kortista mariseminen on jo todella tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään ole käytännössä tapana sopia lasten lahjat etukäteen? Silloin välttyy osalta mielipahalta mutta kortista mariseminen on jo todella tyhmää.
Sopia lahjat? En oo koskaan kuullutkaan eikä meilläpäin ainakaan oo tapana, jollei nyt kyse oo teineistä tms. AP
En usko. Tosin anoppi voi olla vähän kieroutunut ja kertoo sulle valheita. Mitähän se kertookaan susta tälle toiselle miniälle?
Vierailija kirjoitti:
En usko. Tosin anoppi voi olla vähän kieroutunut ja kertoo sulle valheita. Mitähän se kertookaan susta tälle toiselle miniälle?
Kertoi miehelleni, minä nyt satuin seisomaan kuuloetäisyydellä. AP
Joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy.
En ymmärrä lahjoista valittamista. Minä olen tyytyväinen ja sanon kiitos jos saan lahjan. Jos nyt joku lahja ei niin mieluinen olekaan niin ei tulisi mieleenkään sanoa siitä kenellekään. Minusta tuo vauvan lahja oli ihan ok.
Jos teillä on kiva ja normaali anoppi ja juttu pitää paikkansa, niin sitten tietty vain törkeää lapsen vanhemmilta. Itsestäni anoppi on jutellut vastaavia toiselle miniälle ja muille sukulaisille, erona vain se, ettei niissä ole takana edes pientä totuuden siementä. Eli itse kyllä suhtautuisin aina vähän varauksella tuollaisiin kertomuksiin siitä, mitä joku muu on sanonut, jos ei itse ole kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Sopia lahjat? En oo koskaan kuullutkaan eikä meilläpäin ainakaan oo tapana, jollei nyt kyse oo teineistä tms. AP
Siis kysytään vanhemmilta mitä lapselle toivotaan (tai isompien osalta mitä lapsi toivoo) ja sitten lahjan ostaja kertoo mitä tuo, jotta vanhempi ei anna samaa ”vinkkiä” muille. Näin meillä on tehty kaikkien kummilasten ja serkkujen kanssa kaveri/sukupiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mami natisi anopille, jolta sitten kuulin. Anoppikin ihmetteli, että onpa erikoinen meno. Oli siellä "hyviäkin" lahjoja, muutama lahja sai osakseen natinaa, selän takana tietenkin. AP
Juu, varokaa narisijat anoppeja. Sieltä minäkin sain tietooni, että kallista lahjaani oli arveltu "varmaan alennusmyynnistä ostetuksi". Se ostelu loppuikin sitten siihen ja laitoin jatkossa 5 euroa tilille jos muistin. Jouluisin.
No huhhuijjaa, aikamoista wt-meininkiä.