Kaveri ei ole lainkaan kiinnostunut minun asioista
Otsikko vähän tyhmä, mutta avaan hieman enemmän asiaa eli jostain syystä hyvä työkaverini ei koskaan kysy esim. että miten meni vaikka viikonloppu tai jokin reissu, missä hyvin tietää käyneeni tai vaikka tapaaminen, jota olen etukäteen stressannut. Ei myöskään kommentoi, jos käyn kampaajalla ja olen tehnyt radikaalimmat muutoksen hiuksissa jne. Silti kuitenkin ollaan työpaikalla ns. läheisimmät kaverit. Muilta hän kyselee jatkuvasti kaikkea (ollaan hoitoalalla, paljon naisia töissä) ja on joka ylikiinnostunut kaikista ja kaikkien asioista.
Itse toki kyselen häneltä, kuten kaikilta muiltakin ystäviltäni nähdessäni viimeisimpiä kuulumisia ja jos tiedän vaikka hänen tehneen jotain spesiaalia. Mutta minulta ei mitään. Ei se toisaalta haittaa, koska olen ehkä hieman keskimääräistä yksityisempi ihminen, mutta aina toki mieluusti kerron ja tykkään jutella läheisempien ihmisten kanssa.
Ihmettelen vain mistä kummasta tämä voi johtua. Enkö ole kiinnostava, mutta toisaalta miksi sitten hakeutuu paljon seuraani. Ehkä olen sitten hyvä kuuntelija hänen jutuilleen. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Otsikko vähän tyhmä, mutta avaan hieman enemmän asiaa eli jostain syystä hyvä työkaverini ei koskaan kysy esim. että miten meni vaikka viikonloppu tai jokin reissu, missä hyvin tietää käyneeni tai vaikka tapaaminen, jota olen etukäteen stressannut. Ei myöskään kommentoi, jos käyn kampaajalla ja olen tehnyt radikaalimmat muutoksen hiuksissa jne. Silti kuitenkin ollaan työpaikalla ns. läheisimmät kaverit. Muilta hän kyselee jatkuvasti kaikkea (ollaan hoitoalalla, paljon naisia töissä) ja on joka ylikiinnostunut kaikista ja kaikkien asioista.
Itse toki kyselen häneltä, kuten kaikilta muiltakin ystäviltäni nähdessäni viimeisimpiä kuulumisia ja jos tiedän vaikka hänen tehneen jotain spesiaalia. Mutta minulta ei mitään. Ei se toisaalta haittaa, koska olen ehkä hieman keskimääräistä yksityisempi ihminen, mutta aina toki mieluusti kerron ja tykkään jutella läheisempien ihmisten kanssa.
Ihmettelen vain mistä kummasta tämä voi johtua. Enkö ole kiinnostava, mutta toisaalta miksi sitten hakeutuu paljon seuraani. Ehkä olen sitten hyvä kuuntelija hänen jutuilleen. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?
Ei taida olla ihan oikea ystävä, haluaa näyttää sinulle kaapin paikan. Hänen mielestään olet häntä alempana ja myös näyttää sen. Manipuloiva narsisti. Jätäppä hänet huomiotta niin tulet huomaamaan vielä lisää "koulutusta" sinua kohtaan. Tiedä paikkasi, hän tarkoittaa.
Äh mitä enemmän ajattelen nyt koko työkaveria, niin sitä enemmän alkaa ärsyttää. Mennyt jotenkin kokonaan nyt maku. En ole mielestäni ansainnut häneltä tällaista kohtelua. Ehkä vähennän seurustelua koko ihmisen kanssa.
Mulla oli joskus just tollanen kaveri. Todella huomionkipeä ja saattoi pitää välillä vartinkin monologeja, jos joskus erehdyin häneltä jotain kysymään. Ei kuitenkaan osoittanut mitään mielenkiintoa minun juttuihini ja jos oma-aloitteisesti aloin jotain kertomaan niin saattoi vastata yhdellä sanalla ja vaihtaa aihetta tai kertoa omista kokemuksistaan :D muilta kuitenkin kyseli asioita ja oli kiinnostunut ja käyttäytyi ”normaalisti”. En tänäkään päivänä keksi mitään muuta syytä kuin kateellisuus ja tällä käytöksellä osoitti jotenkin mieltään ja halusi jotenkin alentaa minua. Kaveri oli tuolloin sinkku ja asui vuokralla, kun minä taas menin juuri naimisiin ja asuin omakotitalossa.
Kateellisuutta siis veikkaan tässä tapauksessa!
Vertaat työkaveriasi muihin hyviin ystäviin. Miksi sitten etupäässä puhut työkaverista? Eikö hyvä ystävä ole sellainen, jonka kassa ollaan myös vapaa-ajalla tekemisissä ja silloin voidaan enemmänkin jutella niistä omista asioista. Työpaikalla hän ei ehkä halua "liittoutua" sun kanssa, jos olette muutenkin tekemisissä, vaan keskittyy enemmän näihin, jotka todella ovat työkavereita hänelle, ja joita hän ei nää enää vapaa-ajalla.
Toinen vaihtoehto on, että sinä pidät häntä läheisenpänä kuin sinä olet hänelle. Kenties hän yrittää viestittää sulle ettei halua olla niin läheisissä tekemisissä tms. Se että hän pyytää sua säännöllisesti lounaalle ei nyt välttämättä ole minkään suuremman merkki.