Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen noin 17-vuotiaasta ollut sen 164cm, vaikka jotkut ovat väittäneet että minun täytyy olla pidempi.
Tänään sitten näytin lapselle neuvolassa, ettei pituuden mittaamista pidä pelätä, ja yllättäen olinkin 168!

• ylös 8
  • alas 1

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen noin 17-vuotiaasta ollut sen 164cm, vaikka jotkut ovat väittäneet että minun täytyy olla pidempi.
Tänään sitten näytin lapselle neuvolassa, ettei pituuden mittaamista pidä pelätä, ja yllättäen olinkin 168!

Kuule, sä olet voinut venähtää sen 4 cm vaikka 18-vuotiaana?

Kelle tulee mieleen kuvitella että on kasvanut nelikymppisenä, voi  hyvää päivää!!

• ylös 20
  • alas 3
Vierailija

Mullekin tuli aikuisena pari senttiä lisää 173 -> 175. Taitaa olla niin että olin kasvanut vielä sen viimeisen lukiomittauksen jälkeen, ehkä sinäkin?

• ylös 12
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tuliko sulle identiteettikriiisi? Onhan 164 ja 168 ihan eri asia, ensimmäinen pätkähkö, jälkimmäinen pitkähkö...

Vierailija

Oletko treenannut? Minulle tuli salitreenien vuoksi 2cm lisää pitutta, liitty jotenkin  ryhtiin. On hämmentävää sanoa olevansa 162 eikä 160 enää :D

Vierailija

Määkin olin yllättäen kasvanut 2cm. Kaveri väitti, että olen mennyt kasaan ja halusi mitata mut. Kaveri olikin itse lyhentynyt 3cm. T:51v

Vierailija

On tämä nyt aika hämmentävää :O Sanonko jatkossa  olevani 164 cm vai 168 cm?  Painoindeksikin menee uusiksi. 

Ap

Vierailija

Mittasitko aamulla vai illalla? Ihminenhän on hiukan pidempi aamulla kun illalla. Jos mittasit aamulla niin mittaa seuraavaksi illalla ihan mielenkiinnosta :)

Vierailija

Joo, tuo aamu/iltakin vaikuttaa mutta oletettavasi lukiossa mitattiin juuri aamulla/päivällä.

Mittaa vielä kotona uudestaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mittasitko aamulla vai illalla? Ihminenhän on hiukan pidempi aamulla kun illalla. Jos mittasit aamulla niin mittaa seuraavaksi illalla ihan mielenkiinnosta :)

Aamulla, neuvola-aika oli 8.00 . Meillä ei ole samanlaista  seinämittaa joka  "vedetään" pään päälle, pitää yrittää mittanauhalla.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap mikä oli pituusennusteesi vauvana?

Ei kai vauvoille tehdä pituusennustetta? Mihin se edes perustuisi, muuten kuin vanhempien pituuteen (mikä on hyvin epäluotettavaa).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuule, sä olet voinut venähtää sen 4 cm vaikka 18-vuotiaana?

Kelle tulee mieleen kuvitella että on kasvanut nelikymppisenä, voi  hyvää päivää!!

Ime itteas.

Olen kasvanut 35-40 valissa 1.5cm

Ennen 179.7cm Nyt 181.3cm

Vierailija

Mikä on virallinen pituus? Mihin se on kirjattu? Mulla ei passissa tai ajokortissa lue mitään virallisia mittoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä on virallinen pituus? Mihin se on kirjattu? Mulla ei passissa tai ajokortissa lue mitään virallisia mittoja.

Ap varmaan viittaa lukon terveystarkastukseen. Onhan ihmisellä yleensä pituus joka ilmoitetaan "virallisesti", kuten hiusten ja silmien värikin vai tunnetko jonkun, joka ei tiedä pituuttaan? .D

Vierailija

Et muistanut ottaa (4cm) korkokenkiä pois jalasta viimeksi mitatessasi? Mitattiinko tuo 164cm samalla mittanauhalla samassa paikassa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ollut vuosikymmeniä aikaa unohtaa/muistaa väärin pituutesi.

Mut mitattiin kesällä työterveydessä, enkä syksyllä enää neuvolassa ihan sentin tarkkudelle muistanut mittaani. Terkkari tahtoi laskea bmi:n ja ihmetteli miten mulla on niin montaa eri pituutta kirjattu järjestelmään. Se johtuu siitä, että sitä pituutta aina kysytään, ei mitata, enkä mä sellasia tarkkaan muista.

Vierailija

Kiinnostais kyllä itseänikin tietää oma nykyinen pituus. Mulla ei ikinä tullut mitään isoa kasvupyrähdystä. Jotkuthan venähtää tyyliin vuodessa kymmeniä senttejä, minä kasvoin hissukseen ja viimeinen pituustieto on 162cm lukion ekalta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan viittaa lukon terveystarkastukseen. Onhan ihmisellä yleensä pituus joka ilmoitetaan "virallisesti", kuten hiusten ja silmien värikin vai tunnetko jonkun, joka ei tiedä pituuttaan? .D

Itseni! Mun pituus on 17 jotain ,5
En ikinä muista mikä numero tuohon väliin tulee. Heitän arpomalla jotain, kun kysytään.

Sivut