Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan minut mitattu aikoinaan väärin? Virallinen pituuteni on 164cm, mutta tänään yllättäen se olikin 168cm. En kai minä enää nelikymppisenä kasva :D

Vierailija
08.02.2018 |

Olen noin 17-vuotiaasta ollut sen 164cm, vaikka jotkut ovat väittäneet että minun täytyy olla pidempi.
Tänään sitten näytin lapselle neuvolassa, ettei pituuden mittaamista pidä pelätä, ja yllättäen olinkin 168!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille aina uskotellaan ettei ne kasva peruskouluiän jälkeen mutta tunnen kyllä monta jotka sai lisäsenttejä vielä täysi-ikäisyyden kieppeilläkin.

Itse olin 170 cm ysillä, 20-vuotiaana mitattiin seuraavan kerran ja olin 174 cm.

Vierailija
22/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noin 17-vuotiaasta ollut sen 164cm, vaikka jotkut ovat väittäneet että minun täytyy olla pidempi.

Tänään sitten näytin lapselle neuvolassa, ettei pituuden mittaamista pidä pelätä, ja yllättäen olinkin 168!

Sulla on ollut vuosikymmeniä aikaa unohtaa/muistaa väärin pituutesi.

Mut mitattiin kesällä työterveydessä, enkä syksyllä enää neuvolassa ihan sentin tarkkudelle muistanut mittaani. Terkkari tahtoi laskea bmi:n ja ihmetteli miten mulla on niin montaa eri pituutta kirjattu järjestelmään. Se johtuu siitä, että sitä pituutta aina kysytään, ei mitata, enkä mä sellasia tarkkaan muista.

Uskoisin kyllä että monelle se oma pituus on aika tärkeä tieto, jota ei hevin unohda. No ehkä miehille vielä tärkemäpi kuin naisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mikä oli pituusennusteesi vauvana?

Ei kai vauvoille tehdä pituusennustetta? Mihin se edes perustuisi, muuten kuin vanhempien pituuteen (mikä on hyvin epäluotettavaa).

Ei vauvoille, mutta 2-vuotiaille. Lopullinen pituus= 2x se, mikä 2-vuotiaana. Tai ei näitä ehkä enää tehdä missään, mutta pitää yllättävän hyvin paikkansa, ellei tule jotain sairautta tai muuta ns. ulkopuolista tekijää.

Vierailija
24/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai vauvoille tehdä pituusennustetta? Mihin se edes perustuisi, muuten kuin vanhempien pituuteen (mikä on hyvin epäluotettavaa).

Ei ole meidän lapsista kellekään tehty pituusennustetta ennen kuin kouluiässä. Vauvapituushan ei kerro mitään, riippuu esim. siitä missä kohtaa raskautta on syntynyt.

Vierailija
25/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ollut vuosikymmeniä aikaa unohtaa/muistaa väärin pituutesi.

Mut mitattiin kesällä työterveydessä, enkä syksyllä enää neuvolassa ihan sentin tarkkudelle muistanut mittaani. Terkkari tahtoi laskea bmi:n ja ihmetteli miten mulla on niin montaa eri pituutta kirjattu järjestelmään. Se johtuu siitä, että sitä pituutta aina kysytään, ei mitata, enkä mä sellasia tarkkaan muista.

Uskoisin kyllä että monelle se oma pituus on aika tärkeä tieto, jota ei hevin unohda. No ehkä miehille vielä tärkemäpi kuin naisille.

Mun mies on mitattu viimeksi armeijassa. Nyt 15 vuotta myöhemmin se aina kysyttäesaä heittää eri numeroita :D aina perään lisää, että täytyykin tarkistaa joskus se oikea pituus, muttei koskaan tarkista. Ei se välitä.

Vierailija
26/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naistuttu on aina sanonut pituudekseen 170 cm

Kun seisoo viereessä on mua puolipäätä lyhyempi.

Oon ite sen 170cm....sillä on reuma(nuori ihminen)onkohan sen runko mennyt kasaan

Vierailija
27/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vauvoille, mutta 2-vuotiaille. Lopullinen pituus= 2x se, mikä 2-vuotiaana. Tai ei näitä ehkä enää tehdä missään, mutta pitää yllättävän hyvin paikkansa, ellei tule jotain sairautta tai muuta ns. ulkopuolista tekijää.

Aika paljon riippuu myös siitä onko murrosikä aikainen vai myöhäinen. 

Kasvukäyräsivuilta saa laskettua karkean arvion vanhempien pituuden perusteella mutta mulla esim. näyttää -0,3 SD vaikka oikeasti olen käyrällä +1.

http://kasvukayrat.fi/kasvukayrat/

Vierailija
28/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on lyhyt, 166cm vaikka  valehtelee ihmisille olevansa 170cm. Olemme olleet 11v yhdessä ja mies onkin ihmetellyt, miten voin olla häntä pidempi paljain  jaloin . Mies suunnilleen puhuu tisseilleni :D

No, tämä selittäisi asian !

ap

Ps. 80-luvulla vauvat/taaperot saivat  neuvolasta aikuisiän  pituusennusteen, nyt tavasta lienee luovuttu

Vierailija
29/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöille aina uskotellaan ettei ne kasva peruskouluiän jälkeen mutta tunnen kyllä monta jotka sai lisäsenttejä vielä täysi-ikäisyyden kieppeilläkin.

Itse olin 170 cm ysillä, 20-vuotiaana mitattiin seuraavan kerran ja olin 174 cm.

Niin, ysillä, tuo +4cm on luultavasti tullut joskus juuri ysin jälkeen. Kasvu on yksilöllistä ja siihen vaikuttaa monet asiat, mutta noin sanotaan koska pääsääntöisesti yläkouluiän jälkeen tyttöjen on ihan turha odottaa niitä samoja kymmenien senttien kasvupyrähdyksiä mitä pojille tulee.

Vierailija
30/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla oli tietysti korkeat kengät jalassa, siitä.se johtuu.

Vierailija
31/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon se mittaustulos riippuu sen hetkisestä ryhdistä. Itsekin "kasvoin" keskivartalon lihasten harjoittamisen myötä pituutta niin, että kaverit huomauttelivat pidentymisestä.

Vierailija
32/32 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun rohkaisemana mittasin itsekkin pituuden. 1cm sitten lukiovuosien :D Tosin varmaan johtuu ryhdistäkin.PItääpä korjauttaa s24 deittiprofiiliin ;)