Vierailija

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

https://yle.fi/uutiset/3-10061345

• ylös 3
  • alas 0

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Minä aloitin kassan työt 1985, enkä ole ikinä vielä kokenut mitään kassaraivoa.
Kyllähän sitä narinaa ja kitinää olen kuullut, mutta ei mitään sen pahempaa.
Itse pysyn aina rauhallisena enkä mene asiakkaan äksyilyyn mukaan.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

En minä tiedä mikä ihmisiä vaivaa kun tuossa jutussa ei kerrottu mikä ihmisiä vaivaa. Ruikutettiin vain kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä siinä rauhallisempikin henkilö kyrvähtää, jos edessä on täysin kädetöntä toimintaa; seistään tumput suorana ja havahdutaan vasta kun kassa huutaa haloota. Sitten etsitään ensin poonuskorttia ja sitten maksukorttia ja sitten päätetäänkin maksaa käteisellä käyttäen teurastetun säästöpossun mahalaukun sisältöä. Ja sitten pakkaillaan kaikessa rauhassa... ARRRGH!

• ylös 10
  • alas 8
Vierailija

Olin kerran herrasmieheltä vaikuttaneen deitin kanssa menossa leffaan. Kävimme saman keskuksen Cittarissa ostamassa leffaan purtavaa, ja mies tölväisi ystävälliselle kassaneidille "onko teidän vi**u pakko kysyä aina niitä s***tanan plussakortteja???"

Kiitin kohteliaasti seurasta ja poistuin paikalta. Ihmisen arvon määrittelee pitkälti se, miten hän kohtelee asiakaspalvelutyöntekijöitä.

• ylös 55
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä rauhallisempikin henkilö kyrvähtää, jos edessä on täysin kädetöntä toimintaa; seistään tumput suorana ja havahdutaan vasta kun kassa huutaa haloota. Sitten etsitään ensin poonuskorttia ja sitten maksukorttia ja sitten päätetäänkin maksaa käteisellä käyttäen teurastetun säästöpossun mahalaukun sisältöä. Ja sitten pakkaillaan kaikessa rauhassa... ARRRGH!

Sinun kannattaisi käydä jutustelemassa ihan asiantuntijan kanssa - psykologi tai psykiatri voisi auttaa. Ei ole nimittäin ihan terveen ihmisen reaktio tuo, että käämit palaa, jos jonkun toisen tilapäinen tai jatkuvakin hitaus hidastaa sinun elämääsi noin puolen minuutin verran. Alkuun voit tietysti ihan itse pysähtyä ja miettiä, mikä elämässäsi kaatuu, jos pääset kaupasta ulos puoli minuuttia myöhemmin kuin kuvittelit pääseväsi. Ja sitten suhteutat reaktiosi jatkossa tuohon todelliseen tilanteeseen, etkä päässäsi kehittelemmäsi kauhuskenaarioon.

• ylös 16
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pakkaa hitaasti, että ehtivät vahdata toisten ostoksia, "onko kaljaa tms".

Vierailija

Olisikin vain puoli minuuttia. Pahimmillaan tuossa valuu monta hiekanjyvää tiimalasissani ihan hukkaan. En elä täällä jonottaakseni kädettömien takana. Mene itse kallonkutistajalle jos viheltelet hymyillen moisten takana.

• ylös 5
  • alas 10
Vierailija

Olen 51v ja nyt sinkkuna käynyt kaupassa viimeiset 20 vuotta aktiivisesti Oulun seudulla, jossa on porukkaa liikkeellä, enkä koskaan ole nähnyt minkään tasoista kassa konfliktia, en koskaan.

Vierailija

Kyllä joskus Kassaneiti on alkanut raivoamaan puuttuvasta kapulasta ostosten välillä. Odotan asiakaspalvelijalta parempaa käytöstä.

• ylös 2
  • alas 12
Vierailija

Pakkaan ja maksan siihen tahtiin kun lystään. Tuotteista maksaminen on ainoa velvollisuuteni, eikä muiden asiakkaiden aikatauluista huolehtiminen. Lähtekää ajoissa liikkeelle. Kiire on vain osoitus huonosta ajanhallinnasta.

• ylös 11
  • alas 5
Vierailija

On näköjään monenlaista raivoa. Tieraivoa, lumiraivoa ja laturaivoa. Nyt viimeisimpänä kassaraivoa. Mitähän vielä?

No, kaikkialla siellä, missä ihmiset kulkevatkin, voi tulla esille monenlaista tunteenpurkausta. 

Itse pyrin aina suoriutumaan mahdollisimman nopeasti kaikilla asiointikerroilla. Ainakin yritän maksaa ostokseni niin nopeasti, kuin mahdollista, pakkaan ostokseni kärryyn, tai kannan pienemmän erän sylissäni ja puran ja pakkaan ne muualla. En jää kassojen ääreen hidastelemaan, tukkimaan kassojen sujuvuutta ja muiden asiakkaiden kaupalla käyntiä. Ainakin pyrin huomioimaan omalla toiminnallani kanssakulkijoita. :)

Vierailija

On vain hienoa kun systeemin päähän potkimat ihmiset eivät enää alistu kasvottomiksi massalampaiksi, vaan uskaltavat tuoda ajatuksensa ja tahtonsa esille.

Kun pitkään tulvaa pidätelleet padot murtuvat, tottakai se tapahtuu räjähtävällä voimalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On vain hienoa kun systeemin päähän potkimat ihmiset eivät enää alistu kasvottomiksi massalampaiksi, vaan uskaltavat tuoda ajatuksensa ja tahtonsa esille.

Kun pitkään tulvaa pidätelleet padot murtuvat, tottakai se tapahtuu räjähtävällä voimalla.

Olen ekonomi enkä hirveästi päähän potkittu. Ärsyynnyn hidastelijoihin kaupassa, aikani on kortilla. Menkööt lähikauppoihin harjoittelemaan ja pysykööt poissa prismasta, että työssäkäyvät pääsevät eteenpäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaisi käydä jutustelemassa ihan asiantuntijan kanssa - psykologi tai psykiatri voisi auttaa. Ei ole nimittäin ihan terveen ihmisen reaktio tuo, että käämit palaa, jos jonkun toisen tilapäinen tai jatkuvakin hitaus hidastaa sinun elämääsi noin puolen minuutin verran. Alkuun voit tietysti ihan itse pysähtyä ja miettiä, mikä elämässäsi kaatuu, jos pääset kaupasta ulos puoli minuuttia myöhemmin kuin kuvittelit pääseväsi. Ja sitten suhteutat reaktiosi jatkossa tuohon todelliseen tilanteeseen, etkä päässäsi kehittelemmäsi kauhuskenaarioon.

On toisten ihmisten huomioon ottamista ettei jää siihen kassalle muiden tukkeeksi vaan yrittää mennä kykyjensä mukaan pois toisten edestä. Päivittelee maailman menoa jossain muualla kuin toisten tukkeena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pakkaan ja maksan siihen tahtiin kun lystään. Tuotteista maksaminen on ainoa velvollisuuteni, eikä muiden asiakkaiden aikatauluista huolehtiminen. Lähtekää ajoissa liikkeelle. Kiire on vain osoitus huonosta ajanhallinnasta.

Olet itsekäs.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen ekonomi enkä hirveästi päähän potkittu. Ärsyynnyn hidastelijoihin kaupassa, aikani on kortilla. Menkööt lähikauppoihin harjoittelemaan ja pysykööt poissa prismasta, että työssäkäyvät pääsevät eteenpäin.

Minä havahdun usein vasta kassalla kaivamaan lompakkoa ja sitten etsimään rahaa taskun- tai laukun pohjalta, ennen kuin päätänkin maksaa kortilla. Hyvä, jos onnistun vähän häiritsemään mielenrauhaasi :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä havahdun usein vasta kassalla kaivamaan lompakkoa ja sitten etsimään rahaa taskun- tai laukun pohjalta, ennen kuin päätänkin maksaa kortilla. Hyvä, jos onnistun vähän häiritsemään mielenrauhaasi :)

Säätiedotus saattaa joskus luvata kipeää nenää.

Vierailija

Minusta on ainakin kiva käyttää älyään arjen pienissäkin asioissa. Tähän kuuluu suoriutua kassatapahtumastakin mahdollisimman sutjakkaasti.

Sääntö 1) Älä sano kassalle mitään mikä ei suoraan liity asiakasrajapintaan.

Vaikka kuinka tekisi mieli niin pidä suusi kiinni.

Vierailija

NARSISTIT on kassalla tukkeena. Jos etsit narsistia niin siinä se on edessäsi TUKKEENA KASSAJONOSSA.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.