Kuinka paljon syöt makeisia viikossa?
Kommentit (36)
Unohdin sanoa, että makeanriippuvuus alkoi helpottaa alle parissa viikossa.
Tällä viikolla oon syöny 500g irttareita ja yhen twixin
Joka happohyökkäyksen lopuksi on pakko saada jotain sokerillista. Happohyökkäyksiä päivässä tulee 2-3. Eli joka päivä syön karkkia 2-3 x päivässä.
En syö makeisia, ainakin hyvin harvoin (teini)
En yhtään. Nykyään maistuu niin ällön makealta esim irtokarkit että yököttää.
Aiemmin n 150g irtsareita viikonlopun aikana. Nyt 3 viikkoon ei mitään, ei edes tummaa suklaata. Tavallista en voisi edes ajatella.
En ollenkaan. En makeisia, enkä suklaata. 9 vuotta karkki-/makeislakkoa takana.
Joka päivä napostelen karkkia! :) Ehkä 1-2 pussia viikossa, avonainen pussi kaapissa ja sieltä otan muutaman kerralla. En siis esim. telkkaria kattoessa pidä pussia sohvalla, koska silloin söisin kaiken kerralla. Olen normaalipainoinen. Joskus tullut käytyä ravitsemusterapeutilla eikä hänkään kieltänyt tuota napostelua kun kerroin siitä.
En syö makeisia joka viikko. Suklaata syön ehkä 4 kertaa vuodessa.
En yhtään - paljon. Riippuu. Joskus voi mennä 3kk tai 2 vuotta ilman ja sitten on kausia jolloin syön joka viikko.
Suklaata/fasupaloja/keksejä ehkä kerran kk 50-100g. Kesällä jäätelöä pari kertaa viikossa, talvella ehkä kerran kuussa. Viinikumi ym. karkeista en tykkää.
Varmaan joka toinen päivä mutta syön sillai kohtuudella että en suuria määriä esim. pieni suklaapatukka, yksi pulla tai jäätelö. Ja koitan aina valita vähän "terveellisempää" nykyään eli tummaa suklaata
No, alas lappaan karkkia pöytään, niin otetaan selvää. Lomaviikkokin sopivast tuloillaan tässä. Saako voittaja palkinnoksi seuraavankin viikon karkit?
Mä olin ennen riippuvainen makeasta, sitä oli saatava joka päivä. Kun aloin pitää huolta säännöllisestä ateriarytmistä, makeanhimo alkoi vähentyä. Nykyiseen ruokavalioon kuuluu siis aamupala, lounas, välipala, toinen lämmin ruoka ja iltapala.
Olen myös kiinnittänyt huomiota siihen, etten herkkujen lisäksi käyttäisi tuotteita joissa on lisättyä sokeria (ketsuppi, maustetut jogurtit ym.) Jotenkin sitä sokeria ei vaan enää kaipaa, eikä tee mieli ostaa karkkia, leivonnaisia ym.