Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valehtelee välillä

Vierailija
07.02.2018 |

Ihan älytöntä, olen raivona tämän päiväisestä. Mies hoiti parivuotiasta kotona päivän ja minä illan lasten kanssa. Kun tulin kotiin niin kysyin miten lapsen päikkärit meni (vaikuttaa iltaan). Mies ihan normaalisti katsoi ja puhui että nukkui siitä suihin tuolla parvekkeella. Lapsi sanoi "mä en oo yhtään nukkunu" ja mies siihenkin että mitäs, nukuithan sinä.. Mä hieman ihmettelin. Illan mittaan hyvin selkeästi huomasin että lapsi todella ei ollut nukkunutkaan päiväunia ja simahti sohvalle kesken leikin. Hän siis aina nukkuu päiväunet ulkona, mutta miestä oli laiskottanut pukea ja nukuttaa niin jättänyt siis laittamatta! Ja valehteli, mikä aivan pöyristyttävää. Inhottavinta että mies suuttuu ja kiroaa kun jää kiinni, ei myönnä että valehteli.

Hän on muuten rehdin oloinen ja "kunnon perheenisä" mutta välillä tällaisiin pieniin juttuihin lapsiin liittyen ennenkin huomannut että puhuu puuta heinää kun tietää että olisin kiukkuinen että miksi ei hoida lasten tarpeiden mukaan (esim päikkärit pienelle).

Mitä mun tulee tehdä? Puhe rehellisyydestä ja että mitään pohjaa ei millekään sitten ole näytä vaikuttavan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä ap molemmilla vanhemmilla mahdollisuus 8 h yöunet ja molemmilla 8 h työvuorot vai mennäänkö pienemmillä tai isommilla tuntimäärillä - nämä saattavat vaikuttaa aikuisten valintoihin ja kannattaa tsekata ensin.

Vierailija
22/29 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat nukuttiin n 7h yöunet ja minä lähdi n töihin seiskalta, mies jäi kotiin ja minä kotiuduin kolmelta mies lähti sitten hetken päästä iltaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä kun tulee kotiin niin kestää hetken rauhoittua, itse en heti pääse työmoodista uneen. Ja usein herää kun toisen kello soi. Aika tyypillistä kun yöunet jää kesken niin väsyneenä oikaistaan mutkia suoraksi.

Ehkä tunnin rauhottumishetken lisääminen teidän kummankin arkeen, mahdollisesti lyhyet päikkärit ennen töitä tai töistä tullessa ja sen ymmärtäminen ettei aina pidä tehdä kaavan mukaan toisi helpotusta. Viikonloppuna ruokaa voi tehdä valmiiksi arkeen ja ottaa muksut kainaloon satuhetkeen. Jos muksu on päivän hoidossa niin onko se satujumppa niin välttämätöntä jos siinä tulee kiire.

Kokeilkaa onko mahdollista saada teidän arkeen 8 tunnin lepo, vaikka 7 unet ja tunnin rauhoittuminen niin voi olla jo iso positiivinen muutos. Väsyneenä painaa pienet asiat ja riitely on herkemmässä. 8 tunnin yöuni on yleensä ihmisille optimi ja sillä on merkitystä pitkässä juoksussa terveyden kannalta. Ehkä perspektiivin vaihto olisi ok, ei niin että miksi meillä valehdellaan ja lusmuillaan vaan onko kaikki hengissä ja saaneet ruokaa. Jos positiivisella tavalla pidetään huolta, että teillä ihan kaikki saavat tarvitsemansa levon niin sen parivuotiaankin päikkärit saavat niille kuuluvan merkityksen.

Vierailija
24/29 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/29 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haukkui mut tänä aamuna vähä-älyiseksi ja että hänelle ihan sama mitä minä ajattelen hänestä tai teen. Senkus vaikka häivyt, sanoi.

Kun puhuin rehellisyydestä ja esimerkistä lapsille.

Ap

Vierailija
26/29 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haukkui mut tänä aamuna vähä-älyiseksi ja että hänelle ihan sama mitä minä ajattelen hänestä tai teen. Senkus vaikka häivyt, sanoi.

Kun puhuin rehellisyydestä ja esimerkistä lapsille.

Ap

Lapsi tajuaa että isänsä valehtee sinulle koska hänen on pakko valehdella. Kasvatuksellisesti erittäin hyvä oppitunti.

Puhut rehellisyydestä vain sen takia koska olet asemassa että hyödyt rehellisyydestä. Olet poliisi, tuomari ja vanginvartija, jonka homma onnistuu parhaiten kun läheiset on rehellisiä, tästähän tässä on kyse.

Vierailija
27/29 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa valehteluun, mutta lasta ei saa nuluttaa parvekkeella, jos on pakkasta. Se vanha tapa on todettu vaaralliseksi ja epäterveelliseksi jo ajat sitten.

Itse sain lievän hypotermian jo siitä, kun nukuin teltassa kesällä mökillä, kun oli tuulinen +10 ja minulla oli makuipussi, päivävaatteet ja huopa ja olen sentään aikuinen.

Vierailija
28/29 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isompi lapsi on hoidossa..

No luettuani aloittajan kirjoitusta tuli kuva, että perheen kommunikoinnissa ja luottamuksessa on paljon pielessä. En sietäisi tuollaista valehtelua, sillä kyseessä on lapsen hyvinvointi.

Valehtelu muutenkin kalvaa ihmissuhteen vereslihalle.

Vierailija
29/29 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi