Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva uneliaisuus ja velttous - onko ruokavalio avain siihen?

Vierailija
07.02.2018 |

Olen ollut vuosikaudet jatkuvasti väsynyt viime kesää lukuunottamatta. Sängystä ei jaksaisi ikinä nousta, nukkui sitten 7, 9 tai 10 tuntia. Päiväunet tarvitsen joka päivä, eikä nekään piristä tarpeeksi.

Viime kesänä aloin laihduttamaan, jolloin tein jotain muutoksia ruokavalioon, mutten valitettavasti oikein muista, mitä. Muistaakseni samaan aikaan krooninen väsymys katosi kuin taikaistusta ja olin pirteä koko päivän 7h unilla.

Nykyinen ruokavalio pitää sisällään runsaasti täysjyvävehnää, lihaa, kalaa, maitotuotteita ja jonkin verran kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Väsymys on sanoinkuvaamatonta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.

Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.

Kaikista pahinta on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.

Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi. Olen myös usein päivän vesiripulilla.

Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.

Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.

Vierailija
2/8 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jättää ihan kaikki sokeria sisältävät tuotteet pois. Hedelmistä saa tulla mutta ei muusta. Mulla tämä auttoi jo parissa päivässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ainoa mahdollinen on VEHNÄ. Ehkä olet keliaakikko?

Vierailija
4/8 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilihydraattinen ruokavalio on tuonut monille lisää energisyyttä ja pirteyttä. Kannattaa ainakin kokeilla!

Vierailija
5/8 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laihtunut? Onko sulla kilpirauhasen liikatoiminta?

Vierailija
6/8 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä?

Vierailija
7/8 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkäreille tosta. Olisin myös tosi asiallinen ja siististi pukeutunut, ja kertoisin kaiken hyvin rauhallisesti. Tosta tulee mieleen keliakia. Tai, tosi epäterveelliset elintavat. 

Vierailija
8/8 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan normaalilta kuulosta. Käyhän lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme