Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi olla talven ystävä?

Vierailija
07.02.2018 |

Erityisesti tammikuun ja helmikuun? Käsittämätöntä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa mietin joka päivä. Inhoan talvea.

Muutto esim Floridaan on houkutteleva ajatus.

Vierailija
2/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää hiihtämisestä, valoista aurinkoisista talvipäivistä, tähtitaivaasta öisin, lämmittelystä takan ääressä, metsäretkistä kuuman kaakaon kanssa, laskettelusta, laavulla makkaran paistosta jne.

Mutta minäkin inhoan talvea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla kesän ystävä?

Erityisesti Kesä, Heinä, Elokuun? Käsittämätöntä.

Vierailija
4/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin talvea kunnes yksi henkilö sai minut tajuamaan, että vihasin talvea vain tottumuksesta. Talvi on todella kaunista aikaa eikä kylläkään tule jos pukeutuu lämpimästi. Toki naama jäätyy kovilla pakkasilla ja hengittäminen nenän kautta sattuu mutta omasta mielestäni talven kauneus on worth it

Vierailija
5/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulkkamäki! Lumilinna! Laskiaispullat! Rusettiluistelu! Hohtava lumi ja sininen taivas!

Vierailija
6/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmyydeltä voi suojautua, mutta kuumalta ei. Kesällä on mielestäni inhottavan kuumaa ja kirkasta. Lisäksi ihmiset osaa käyttäytyä paremmin talvisin. Talvi on jotenkin rauhallisempaa aikaa.

On hienoa, kun on kylmää ja hyvin kosteaa samaan aikaan. Kaikkialle kasvaa isoja jääkiteitä. Avantouintikin on kivaa ja ulkona on jotenkin mukava liikkua. Ei tule kuuma ja jälkeenpäin tulee hyvä olo.

Vierailija
7/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta talvi on vaan ihana. Rakastan pakkasta ja kirpsakoita aamuja ja raikasta ilmaa ja lunta ja lumen kimallusta ja pakkasella tähtitaivasta. Myös illat on kauniita kun aurinko laskee. Paljon tekemistä.

Vierailija
8/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä kerrostalo-asujaimena talvi on oikein mukava vuodenaika. Ei paista aurinko liian kuumasti kämppään, eikä häikäise silmiä, kun katsoo telkkaria (keskellä päivää).

Vierailija
9/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen rentoutuakseni ja rauhoittuakseni ja tykkään talvesta, koska silloin ulkona ei ole ihmisiä kaikkialla samoin kuin kesällä. Kovatkaan pakkaset eivät häiritse, kun vain hankkii sopivat talvivarusteet. Talvella on myös selkeämmin päivän puuhien aika ja levon aika, valoisa aika ja pimeä aika. Minä pidän.

Vierailija
10/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas mieli pitää talvesta, lumesta, pimeydestä ja kylmyydestä. 

Joudun käyttämään autoa työmatkoilla ja on aivan perkeleellistä ajaa liukkaalla kelillä, kuten tänäänkin.  Jäisen asfaltin päälle tupruttanut sitä valkoista paskaa ja se oli tamppaantunut kiinni tiehen kiinni, lunta pöllysi koko työmatkan ajan haitaten näkyvyyttä ja koko ajan pelko perseessä milloin lähtee auto käsistä. Kävelytiet liukkaita ja muhkuraisia ja tuntuu olevan ajan kysymys milloin jalka lipeää ja löytää itsensä takamuksiltaan, pahimmassa tapauksessa jostain tapaturmapolilta.

Et voi mennä viemään edes roskapussia muutaman kymmenen metrin päähän ilman, että vedät kaikki talvitamineet päällesi. (vrt. kesä, läppäset jalkaan ja ulos)

Joka päivä olen rukoillut, että olisipa jo kesä, vaikka sateinenkin.

Vierailija
11/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla kevään ja syksyn ystävä? Erityisesti maaliskuun, huhtikuun, toukokuun, kesäkuun, puolet heinäkuusta ja elokuun syyskuun, lokakuun, marraskuun, joulukuun, tammikuun, puolet helmikuusta.

Vierailija
12/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tajua miten talvesta voi nauttia? Ainoa mieleen tuleva on kärsimyksestä nauttiminen. Otetaan ulos meneminen, pitää pukea ihan valtavasti ettei palellu hengiltä. Mene sitten kauppaan kun muuta syytä ulos menemiselle talvella ei ole. Siellä tulee sekunneissa hiki niiden vaatekerrosten alla. Sitten hikisen märkänä ulos niin palelee koska hiki on kastellut vaatteet.

Joo talvi v.tt. joo on niin kivaa että. Ehkä yhtä kivaa kuin työntää hammastikkuja kynsien alle?

Vierailija
13/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä talvesta, mutta ymmärrän kyllä jos joku tästä tykkää. Mun mieli kaipaa väriä, lämpöä ja aurinkoa, ja talvi on mun makuni liian kylmä ja väritön...Kyllähän tätä jokusen viikon katselee, mutta  Suomen talvi on kyllä ihan liian pitkä.

Vierailija
14/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan tajua miten talvesta voi nauttia? Ainoa mieleen tuleva on kärsimyksestä nauttiminen. Otetaan ulos meneminen, pitää pukea ihan valtavasti ettei palellu hengiltä. Mene sitten kauppaan kun muuta syytä ulos menemiselle talvella ei ole. Siellä tulee sekunneissa hiki niiden vaatekerrosten alla. Sitten hikisen märkänä ulos niin palelee koska hiki on kastellut vaatteet.

Joo talvi v.tt. joo on niin kivaa että. Ehkä yhtä kivaa kuin työntää hammastikkuja kynsien alle?

Oma valintasi pukeutua väärin. Hommaa kunnon kerrasto ja välikerros.

Vierailija
15/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään talven lumisesta kauneudesta ja siitä, ettei ole ötököitä! Pakkasessa paleleminen ei ole kivaa, mutta mieluummin kärsin vähän kylmästä kuin hikoilen koko ajan (jos vertaa kuumaan kesään).

Kohta kun aurinko alkaa paistaa ja lumet sulaa, alan taas odottaa kesää <3

Vaihtelu virkistää!

Vierailija
16/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta talvi on vaan ihana. Rakastan pakkasta ja kirpsakoita aamuja ja raikasta ilmaa ja lunta ja lumen kimallusta ja pakkasella tähtitaivasta. Myös illat on kauniita kun aurinko laskee. Paljon tekemistä.

Musta talvi on ihana, mutta silti pitää olla lunta...?

Vierailija
17/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmyydeltä voi suojautua, mutta kuumalta ei. Kesällä on mielestäni inhottavan kuumaa ja kirkasta. Lisäksi ihmiset osaa käyttäytyä paremmin talvisin. Talvi on jotenkin rauhallisempaa aikaa.

On hienoa, kun on kylmää ja hyvin kosteaa samaan aikaan. Kaikkialle kasvaa isoja jääkiteitä. Avantouintikin on kivaa ja ulkona on jotenkin mukava liikkua. Ei tule kuuma ja jälkeenpäin tulee hyvä olo.

Kiitos! Olen samaa mieltä! Tosin avantouintia en harrasta. Lapsena käytiin kirmaamassa mummolan rannassa heti jäiden lähdettyä. Olisiko syynä ollut mummoni esimerkki (huom! ei houkutellut meitä veteen). Hänellä oli tapana uida syksyllä jäiden tuloon asti. Keväällä taas heti kun jään reuna oli loitonnut mahdollistaen uimisen. Hän eli pitkän ja terveen elämän!   Joskus käytiin saunan jälkeen lumessa pyörimässä! Eipä ollut flunssia eikä muitakaan infektiosairauksia. Rauhaisaa talvea!

Vierailija
18/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin kuuma ja kirkas, että saan säväreitä kylmästä ja pimeästä.

Toista se on teillä haaleilla, tylsillä keskiverroilla. Te elätte kuukauden vuodesta ja muun ajan hoiputte haudan partaalla valittamassa ammatiksenne.

Vierailija
19/19 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ruvennut tykkäämään talvesta. Voi olla, että tilanne olisi eri, jos joka päivä pitäisi aamulla lähteä töihin niin ei ihan hirveästi houkuttaisi varata aikaa aina ikkunoiden skrapailuille ja auton lämmitykselle. Mutta kun saa suunnittella aikataulut itse niin voi ulkoilla silloin, kun haluaa. Parasta nimenomaan on silloin, kun on lunta ja aurinko paistaa siniseltä taivaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi