Meillä on 9-vuotiaasta lapsesta yhteishuoltajuus ja isä tapaa lasta parittomien viikkojen viikonloppuina.
Erosta on 5 vuotta ja isä on tehnyt aivan uskomattoman paljon kiusaa. Hän on yrittänyt sabotoida jokaisen lapsen lomamatkan, ihan silkkaa ilkeyttään, siinä koskaan onnistumatta. Tehtaillut meistä nimettömiä ja perättömiä lastensuojelu ilmoituksia. Vasta kun estin hänen yhteydenotot kaikkialla, loppui haukkumaviestit ja vaatimukset.
Elämä on ollut kostonhimoisen isän takia ajoittain jopa sietämätöntä,mutta viimein asetettuani rajat hänelle,on elämä ollut paljon helpompaa.
Keväällä isä haastoi meitä vähän väliä oikeuteen ties miestä ja menetin aika paljon rahaa asianajokuluihin. Oikeuteen asti mikään näistä hulluista haasteista ei mennyt.
No nyt sain sitten viestiä (sovittelijalta, käynnissä on taas yksi miehen mielivaltainen riidanhaasto asianajajien välityksellä) että mies haluaa vaihtaa tapaamisvkonloppuja niin että naisystävänsä lapset ovat samaan aikaan naisella kuin lapsemme hänellä eli parillisten viikkojen vkonloppuihin. Perusteli että olisi niin kiva että lapsella olisi ikäistään seuraa.
Tottakai lapsi haluaisi varmaan olla vkonloppuna näiden lasten kanssa. Se vaan että lasten äiti eli exäni nykyinen naisystävä on yhtä kaheli kuin exäni. Ei päästä lapsiaan meille koska olemme mieheni kanssa epäluotettavia. On tehnyt meistä mm.lastensuojeluilmoituksen viime kesänä, jossa väitti aivan sekopäisiä asioita, jotka sitten todettiin aiheettomiksi. Exäni ja tämä naisystävä ovat molemmat työttömiä, me mieheni kanssa työelämässä (miehellä oma firma) joka aiheuttaa suunnatonta mielipahaa heissä.
Eli siis. Vuosien kiusanteon jälkeen minun pitäisi nyt suostua vaihtamaan tapaamisvkonloppuja. Meille vaihto tuottaisi hankaluuksia muttei olisi mahdoton. Mutta kyse on siitä että haluaisin exän tajuavan että niin makaa kuin petaa. Että olisi kannattanut ajatella hieman aiemmin, miten käyttäytyvät. En haluaisi antaa näille ihmisille periksi sillä kertaakaan eron jälkeen eivät he ole suostuneet yhteenkään pyyntööni tai toiveeseeni. Meitä on solvattu, mustamaalattu, kiusattu niin paljon ja nyt sitten ylimielisesti lähetetään sovittelijan välityksellä pyyntö "Lapsen takia" vaihtaa viikonloppuja.

• ylös 0
  • alas 2

Kommentit (4)

Vierailija

Ei kävisi minulle. Kuten sanoit, niin makaa kuin petaa. Voihan se äitipuoli vaihtaa omien lasten viikonloppuja niiden isän kanssa. Eikä sinun tarvitse perustella mitenkään, ei vaan käy, piste. Kehtaakin edes kysyä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija kirjoitti:
Ei kävisi minulle. Kuten sanoit, niin makaa kuin petaa. Voihan se äitipuoli vaihtaa omien lasten viikonloppuja niiden isän kanssa. Eikä sinun tarvitse perustella mitenkään, ei vaan käy, piste. Kehtaakin edes kysyä. :(

Uskomatonta tästä tekee se että noin tunti ennen tätä sovittelijan viestiä olin itse paikalla keskustelemassa miehen kanssa, ja tällöin mies huusi kuinka "aikoo paljastaa minusta sellaisia tietoja että huhhuh" ja uhkaili voivansa todistaa että käytän kovia huumeita (en todellakaan käytä, tätä mies yritti jo viime vuonna väittää lastensuojeluun tehdessään meistä nimettömiä ls ilmoituksia huumeiden käytöstä, tämä todettiin aiheettomaksi). Ja sitten kehtaa laittaa perään viestiä jos vaihtaisin viikonloppuja. Exän naisystävä on riidoissa ex miehensä kanssa joten enpä usko että vaihto sielläkään onnistuu. Veikkaan että eivät kysyisi tätä jos olisi mitä tahansa muita vaihtoehtoja. Huolettaa myös se että kun ex muutenkin tapaa lasta hyvin vähän, olisi nämä tapaamisvkonloput jatkossa omistettu vaan sille että lapseni toimii seuraneitinä noille naisystävänsä lapsille, kuten usein tähänkin asti on ollut :(

Vierailija

Voi miten ankea tilanne.
Sinuna kysyisin lapselta kumpaa hän toivoo ja toimisin sen mukaan.
Voi kuitenkin olla lapselle oikeasti kiva että on seuraa, ja ehkä tuo eksän perhe panostaa näihin ”lapsiviikonloppuihin” paremmin kun kaikki lapset koolla.
Ei ole syytä itse alkaa ääliöksi vaikka toinen onkin. Sama meno luultavasti jatkuu, teet niin tai näin. Yritä vain ajatella mikä on eniten lapsen edun mukaista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.