Tiesin jo 15-vuotiaana, että kärsin myöhemmin lapsettomuudesta
Kaikki toteutui. Sairastin endrometrioosia ja onnistuin tulemaan raskaaksi vasta 38-vuotiaana. Yritystä siis riitti ja voimat uupu. Lopulta yksityisellä puolella onnistui, kun oli tarpeeksi rahaa säästettynä.
Nuoruus meni lapsentekotouhuissa, siis virallista yritystä yli 22 v - Ensin sain kuulla, että on aikaa vielä yrittää, sitten kun oli rahaa mennä yksityiselle, sain kuulla olevani liian vanha. NO ONNEKI SENTÄÄN LAPSI SYNTYI
Kommentit (10)
Onneksi sait sen lapsen :) Tiedän miltä tuntuu kärsiä ja yrittää pitkään.
Mä taas tiesin, että raskaudun aina kuin vain mahdollista :( Toteutui sekin. Oliko suvussasi ap siis ollut lapsettomuutta, koska mä sain meidän suvusta taas sellaiset "asia on todellakin kunnossa" -vibat.
Niin toiset eivät halua lasta. Mä kyllä surin aivan kamalasti. Pelkäsin koko aika, että joku kysyy. Sainkin kuulla, etkö tykkää lapsista? Eräs sanoi, että ei pidä ajatella koko asiaa, niin tulee raskaaksi. Tämä ohje tuskin auttaa, jos 20 vuotta melkein yrittää.
Jotenkin aika monen oli vaikea käsittää ja hväksyä, että joillakin voi asiat olla näin.
Olen tosi onnellinen, että sain kokea edes yhden raskauden ja lapsen saamisen ja kaiken muun.
Toki sain kuulla, miksi noin vanhana hankit?
Ei voi kaikkia miellyttää, vaikka haluaisi
Ei ole kuollut. KärsItkö itse lapsettomuudesta?
On hyvä ettei finskit lisäänny enempää.
No jotkut lisääntyy sitäkin enemmän.
Eikö syntyvyys ole jo liian alhaista täällä päin. Ei taida kukaan suakaan hoitaa, kun olet vanha. Harva ulkomailta tänne tullut suostuu teitä hoitamaan. He haluavat kouluttautua täällä ja päästä rahakkaisiin ja hyviin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli sama eteen kun olin 16v.
Mua se ei ole koskaan harmittanut, en ole halunnut lapsia. Ei vauvakuumeita eikä haikeutta.
Yllättäen tulin raskaaksi 40v.
Tein abortin.
Mikä teitä veloja riepoo, pitää tulla tahattomasti lapsettoman ketjuun vinkumaan? Säkin jo sen ikäinen, että luulisi järjen jo kasvaneen päähän.
"Tiesin jo 15-vuotiaana, että kärsin myöhemmin lapsettomuudesta"
Mullekin ennustettiin parikymppisenä, että lasten saaminen luonnollisin keinoin tulisi olemaan vaikeaa ellei mahdotonta. Sain kaksi lasta, joista ensimmäinen oli tietenkin täydellinen yllätys. Vielä toisen lapsen syntymän jälkeen lääkäri totesi, että tämän pitäisi olla liki mahdotonta, mutta onneksi lääkäri ei ole Jumala. (Aika uskonnollisesti värittynyt kommentti lääketieteen ammattilaiselta, mutta niinhän se on, ettei lääkäri päätä sairauksista vaan tutkii ja havainnoi niitä.) Välillä käy näinkin päin!
Mulle tuli sama eteen kun olin 16v.
Mua se ei ole koskaan harmittanut, en ole halunnut lapsia. Ei vauvakuumeita eikä haikeutta.
Yllättäen tulin raskaaksi 40v.
Tein abortin.