Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausi asuttu Suomessa ja tuore vaimo oireilee pahaenteisesti

Vierailija
06.02.2018 |

Vaimon oli tarkoitus opetella suomen kieli ja hakea töitä, mutta on nyt kuukauden päivät maannut sisällä ja sisustanut kotia. Temperamenttia löytyy, joten moittii kaikkea mahdollista - teen liikaa töitä ja välttelen häntä,vaikka haluan vain turvata tulevaisuutemme jos lapsia aijomme tulevaisuudessa hankkia. Vaimo ei pidä mistään täällä, inhoaa talvea ja kylmyyttä ja itki, kun ei voi mennä ulos korkokengissä eikä hellemekossa. Oireilee masentuneena ja kaipailee aurinkoa sekä perhettään, jonka kanssa juttelee päivittäin. Työ sitoo minut tänne 1-2 vuodeksi, joten en voi lähteä noin vain, mutta mitä voin tehdä muuta kuin ehdottaa lomamatkaa etelän lämpöön hiihtolomalla? Täystyrmäyksen sain ehdotukseeni ja vaimo uhkasi pakata laukut lopullisesti ja palata omaan kotimaahansa, mutta minä en halua kaukosuhdetta. En jaksa stressata tätäkin asiaa, kun työt vievät jo tarpeeksi voimia. Ennen muuttoa Suomeen kävimme täällä vierailulla kesällä, jolloin oli lämmintä ja tuolloin vaimon asenne oli täysin erilainen. Mitä voin tehdä? En halua kuunnella kiukkuista aikuista naista, mutta en myöskään halua hänen masentuvan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kutsuisi teille ystäväpariskuntaa kylään? Pitäisitte hauskaa sisätilassa. 

Joko tilaat tai valmistat aterian itse tai jos vaimosi erityisesti haluaa sen valmistaa, niin sitten hän. Kuka tahansa tulee hulluksi ilman sosiaalisia kontakteja. 

-mistä löytäisit hänelle maanmiehiä?

-mistä löytäisit hänelle kielikurssin?

-mistä löytäisit hänelle harrastuksen, mitä harrasti jo kotimaassaan?

22/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M30 ja latino kirjoitti:

Kuukausi on mielettömän lyhyt aika ja kulttuurishokki varmasti valtava. Anna vaimolle aikaa. Yrittäkää keksiä yhdessä jotain mieleistä tekemistä ja vähitellen tutustua suomalaisiin tapoihin ja ihmisiin. Kun kevät tulee ja aurinko alkaa taas lämmittää niin mielialakin ehkä kohenee. Ensimmäiset puoli vuotta/ vuosi on pahin. Tsemppiä!

Vaimo ei halua tutustua suomalaisiin tapoihin ja on haukkunut ruoan jo kertaalleen. Ei käy ulkona, koska lumi ja kylmyys estävät pukeutumisen korkokenkiin ja hellemekkoon. Äitini on ainoa, joka käy vierailemassa meillä arkisin silloin kun minä olen töissä. Vaimoni mielestä suomalaiset on töykeitä ja kylmiä, joten ei halua tutustua heihin.

Onko vaimo kuinka eksoottisesta maasta? Löytyykö maamiehiä kaupungistanne/kylästänne. Minun kaupungissa on oikein toimiva latino”yhdistys”, jossa vaihdamme kuulumisia ja vietämme kuukausittain iltoja. Syömme ”omaa” ruokaa, kuuntelemme ”omaa” musiikkia ja tanssimme latinorytmejä.

Tutustumalla omiin tutustuu myös samalla maahan. Ystävän kanssa kahvittelua, leffassa käymistä?

Tärkeää olisi saada vaimo ”ulos” edes hetkeksi. Saada hyvänolontunnetta ja yhteenkuuluvuutta johonkin muuhun kuin sinuun tässä maassa.

Jos maamiehiä ole niin aloittakaa joku yhteinen harrastus, missä hän viihtyy. Afrikkalainen tanssi? Shakkikerho? Ihan mikä vaan.

Tai vaikka shoppailua äitisi kanssa?

Suomalaisiin on vaikea tutustua, mutta heistä saa helposti sydänystäviä. Kerro tämä vaimollesi.

Korkokenkiä ja helmoja voi käyttää jo toukokuussa.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se emakko,tuskin teillä on seksiäkään.

Vierailija
24/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä hän sisustaa , jos ei käy ulkona kaupoissakaan? Vai netistäkö hän hankkii sisustusroinaa?

Netistä tilaa ja pyytää anoppia ostamaan sen minkä tarvitsee. Vaimo on majaillut kuukauden päivät sisällä menemättä kertaakaan ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi