Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää osa vegaaneista ja absolutisteista!

Vierailija
06.02.2018 |

Ne jotka pilaavat näiden ryhmien maineen valtaväestön silmissä. On tosi vaikeaa ja epämiellyttävää kellekään kertoa että en juo alkoholia tai etten syö lihaa (en siis ole edes vegaani vaan vegetaristi) ja tosi usein saan osakseni sitä ennakkoluuloa ja jopa halveksuntaa, joka tosiasiassa kohdistuu siihen rajattuun ryhmään absulutisteja ja vegaaneja, jotka kovaan ääneen halveksuvat heidän kanssaan toisella tavalla toimivia ja kaupittelevat jokaiselle vastaantulijalle omaa elämäntapavalintaansa parhaana ja eettisesti oikeimpana vaihtoehtona, korostaen vähintään epäsuorasti samalla kuinka toisella tavalla valinneet ovat heitä huonompia ihmisiä. Ällöttää tällainen kyseinen ihmistyyppi itseänikin. Vielä enemmän ällöttää se, että heidän toimintansa vuoksi tulen useinkin yhdistetyksi ihmisten silmissä automaattisesti heidän kaltaisekseen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei juo viinaa eikä syö lihaa, menee kyllä kahta kokemusta vaille hautaan.

Toki, kyllähän myös jos kuolee vaikka vanhana sairauteen niin menee itsemurhakokemusta vaille hautaan. Sen voin jokainen itsestään miettiä että minkä itselleen kokee kokemisen arvoiseksi.

ap

Vierailija
22/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista hipeistä tosiaan osaa levittää pahaa ilmapiiriä ympärilleen. Onko sitten kyseessä pieni vai suuri osa? Siitä en tiedä, mutta ainakin se osa on hyvin äänekäs. Niiden perusteella olen luonut mielikuvani näistä kiusaajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mä oon kohdannut sekasyöjiä, jotka alkaa mesoamaan vegaaneille siitä miten veganismi milloin mistäkin syystä on turhaa ja tyhmää. Parhaimmassa tapauksessa nää samat ihmiset on just niitä jotka syyttää kaikkia vegaaneja tuputtamisesta...

Näitä on kyllä myös nykyään isoin mitoin, mutta itse olen kokenut tuon olevan uudempi ilmö. Siksi pelkään sen olevan suurelta osin vastareaktio sen pienen paasaavan vegaaniporukan käännytyskampanjalle. Vielä kymmenisen vuotta sitten jos kertoi jossain olevansa kasvissyöjä, ihmiset lähinnä vilpittömästi ihmetteli että aijaa, mitä, miksi. Nykyään yhä useammin suhtautuminen on juurikin tuollainen mistä kerroit.

Absolutisteja taas on pilkattu huomatakseni jo jonkinverran vegaaneja pidempään. Mistähän se sitten juontaa juurensa, vai onko sekin jostain absolutistien vuosien takaisesta paasauksesta.

Ap

Vierailija
24/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulainen on vegaani ja kielsi oman isänsä kyläilyn. Tämä isä on sekasyöjä ja olisi tuonut omat ruuat. Tämä ei käynyt, koska jääkaappiin ei saanut tuoda eläinperäisiä ruokia. Isä ei sitten mennyt kylään.

Aika jännää, että tämä isä ei sitten yhtään kyläilyä olisi kestänyt ilman omia lihaeväitä? Kyllä itsekin jättäisin kutsumatta, jos toinen ihminen ei edes sen vertaa kunnioita mun kotia ja periaatteita, että koittais selviytyä ne pari tuntia tappamatta eläimiä omien hedonistisien tarpeidensa tyydyttämiseksi.

Vierailija
25/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä orjatilallisiakin loukkas hirveesti, kun jotkut hullut kävi meuhkaamassa, että orjien pitäminen on eettisesti väärin. Ois pitäneet nokkansa poissa muiden ihmisten valinnoista. Eikö niin? Monet orjatilallisethan kovin välittivät orjistaan ja järjestivät heille ihan mukiinmenevät olot. Palkkaa toki ei maksettu ja vapaus oli riistetty. Mut tosiaan jokainen tekee omat valintansa!!!!111

Vierailija
26/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mä oon kohdannut sekasyöjiä, jotka alkaa mesoamaan vegaaneille siitä miten veganismi milloin mistäkin syystä on turhaa ja tyhmää. Parhaimmassa tapauksessa nää samat ihmiset on just niitä jotka syyttää kaikkia vegaaneja tuputtamisesta...

Näitä on kyllä myös nykyään isoin mitoin, mutta itse olen kokenut tuon olevan uudempi ilmö. Siksi pelkään sen olevan suurelta osin vastareaktio sen pienen paasaavan vegaaniporukan käännytyskampanjalle. Vielä kymmenisen vuotta sitten jos kertoi jossain olevansa kasvissyöjä, ihmiset lähinnä vilpittömästi ihmetteli että aijaa, mitä, miksi. Nykyään yhä useammin suhtautuminen on juurikin tuollainen mistä kerroit.

Absolutisteja taas on pilkattu huomatakseni jo jonkinverran vegaaneja pidempään. Mistähän se sitten juontaa juurensa, vai onko sekin jostain absolutistien vuosien takaisesta paasauksesta.

Ap

Veikkaisin, että vihamielinen suhtautuminen kasvissyöntiin johtuu politiikasta, keskustelukulttuurin muuttumisesta ja arvojen kovenemisesta. Tuo viimeinen on klisee, mutta en keksi parempaakaan ilmaisua. Kun jossain ehdotettiin kasvisruokapäivää kouluihin, erään puolueen poliitikot alkoivat vastustaa sitä kiivaasti. Keskustelukulttuuri taas on muuttunut siten, että nykyään ilmapiiri on töksäyttelevämpi ja äärimmäisetkin mielipiteet ilmaistaan suoraan. 

Vierailija
27/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei nai myöhemmin tappamaansa ja syömäänsä sikaa ja käytä lsd:tä, menee kyllä kahta kokemusta vaille hautaan.

Sulla ilmeisesti kokemusta niin oliko nuo senverran hienoja kokemuksia, että kannattaisi kokeilla?

Vierailija
28/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulainen on vegaani ja kielsi oman isänsä kyläilyn. Tämä isä on sekasyöjä ja olisi tuonut omat ruuat. Tämä ei käynyt, koska jääkaappiin ei saanut tuoda eläinperäisiä ruokia. Isä ei sitten mennyt kylään.

Aika jännää, että tämä isä ei sitten yhtään kyläilyä olisi kestänyt ilman omia lihaeväitä? Kyllä itsekin jättäisin kutsumatta, jos toinen ihminen ei edes sen vertaa kunnioita mun kotia ja periaatteita, että koittais selviytyä ne pari tuntia tappamatta eläimiä omien hedonistisien tarpeidensa tyydyttämiseksi.

Eli vegaanin valintoja pitäisi kunnioittaa, mutta vegaanien ei tarvitse kunnioittaa muiden valintoja?

Vierailija
29/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa mainittujen asioiden takia kannattaakin olla transvegaani. Voi syödä lihaa kaksin käsin ja kuitenkin julistaa olevansa  vegaani koska musta nyt vaan tuntuu siltä. Samalla saa myös henkisen ylemmyydentunteen ja vapauden tuomita muiden ruokavaliot muutkin valinnat koska itse nyt vaan on parempi ihminen.

Vierailija
30/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vegaanin valintoja pitäisi kunnioittaa, mutta vegaanien ei tarvitse kunnioittaa muiden valintoja?

Olen itse jonkintyyppinen vegetaristi ja syön kotioloissa lähes täysin vegaanisesti. Ei minua kuitenkaan haittaisi, jos joku vierailija säilyttäisi lihaa jääkaapissani. Vanhempien luona vieraillessani syön hyvällä ruokahalulla minulle tehtyjä lihattomia ruokia, vaikka niitä onkin säilytetty samoissa tiloissa lihan tai kalan kanssa. Olen syönyt myös pitsaa, jossa oli toisella puolella katkarapuja ja toisella vain kasviksia minua varten. En usko mihinkään sellaiseen, että kasvisruokani saastuisi muista jääkaapista olevista aineksista tai samassa uunissa paistamisesta. Mutta minä olenkin melko vapaamielinen näissä asioissa. Keskityn omiin kulutusvalintoihini, koska vain omat valinnat ovat viime kädessä niitä, joihin pystyy oikeasti vaikuttamaan. 

Vierailija
31/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää itsestään meteliä pitävien vegaanien lisäksi myös ihan muut ihmiset, jotka nostavat siitä metelin minun puolestani. Esim. yksi tuttuni on oikeasti esiellyt minut: tässä on Irmeli, Irmeli on vegaani.

Sen jälkeen mennään lounaalle, jossa syön eri ruokaa kuin muut. En sano MITÄÄN ruuastani tai ruokavaliostani, mutta minulta kysellään siitä koko lounaan ajan. Miksi olen vegaani, mitä syön, mitä en jne.

Ei sen jälkeen ole ihme, jos jollekin jää mieleen, että tuo Irmeli on vegaani, eikä muusta puhukaan.

Vierailija
32/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se tarkoita etteikö niitä koskaan olisi tehnyt. Usein niitä kokemuksia kyllä on, ihan tarpeeksi. Tosi harva varsinkaan vegaani on koko elämäänsä ollut.

Vierailija
33/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää itsestään meteliä pitävien vegaanien lisäksi myös ihan muut ihmiset, jotka nostavat siitä metelin minun puolestani. Esim. yksi tuttuni on oikeasti esiellyt minut: tässä on Irmeli, Irmeli on vegaani.

Sen jälkeen mennään lounaalle, jossa syön eri ruokaa kuin muut. En sano MITÄÄN ruuastani tai ruokavaliostani, mutta minulta kysellään siitä koko lounaan ajan. Miksi olen vegaani, mitä syön, mitä en jne.

Ei sen jälkeen ole ihme, jos jollekin jää mieleen, että tuo Irmeli on vegaani, eikä muusta puhukaan.

Joo, tuo on ärsyttävää. Sekin on ärsyttävää, että kasvissyönnin perusteella joku alkaa tehdä olettamuksia kiinnostuksenkohteistani, poliittisista näkemyksistäni ja arvoistani. Monella on sellainen kuvitelma, että vegaani/kasvissyöjä on automaattisesti myös s*vakki, vihervasemmistolainen, kukkahattutäti, Kallio-hipsteri ja kannabiksen laillistamisen kannattaja. Minä en näe noissa asioissa mitään pahaa tai väärää, mutta monelle nuo ovat nykyään kirosanoja ja haukkumasanoja. Itse en kannata mitään tiettyä poliittista puoluetta enkä ole minkään puolueen jäsen. 

Erityisen paljon ärsyttää se, kun nettipalstoilla vegaanien oletetaan olevan tiukkapipoista ja huumorintajutonta sakkia, vaikka useimmiten ne tiukkapipoisimmat tuntuvat löytyvän vegaanien vastustajien joukosta. Toinen esimerkki hassuista olettamuksista liittyy itsestä huolehtimiseen ja henkilökohtaiseen hygieniaan - tältä palstalta olen saanut lukea, että vegaanit haisevat hielle. Kerran täällä oli aloitus, jossa kyseltiin, sheivaavatko vegaanit alapäänsä. Että semmosta juu. 

Vierailija
34/34 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko absolutisti vai alkoholisti?

Vaikea erottaa...kummankin on pakko olla juomatta..syystä tai toisesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi