Vierailija

Riittääkö kun ilmoittaa kerran hoitohenkilökunnalle mikä on tilanne? Vai pitääkö kaikille selittää erikseen että ei, en imetä tms? Yrittävätkö silti vaan esim. tuoda rinnalle?

Kotiinlähtövaatteet minulla on kassiin pakattuna, mutta tuoko sijaisvanhemmat ne? Ajattelin että voin nuo heille luovuttaa.

Entä onko turvakaukalo myös yleensä heidän?

• ylös 5
  • alas 7

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Tuskin tarvitsee. Aika tökeröä hoitohenkilökuntaa jos kehottaisivat vaan stimuloimaan maidon nousemista.

• ylös 20
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kannattaa soittaa osastolle etukäteen. Paljon helpompi kun tietävät siellä, eikä sinun tarvitse selitellä synnyttäneenä. Kannattaa kysyä myös että saatko oman huoneen, ettei tarvitse olla samassa niiden kanssa joilla se lapsi on.

Voithan kysyä myös vaatteista ja turvakaukalosta, tuoko sijaisperhe.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Ei kannata, voit laittaa sen vaikka parvekkeelle tai siivouskomeroon häiritsemästä.

Vierailija

Miksi sijaisperhe eikä adoptio? Adopio voi myös olla avoin.

Pikkusia ei tulisi minusta koskaan sijoittaa niin, että biologiset vanhemmat voivat sormiaan napsauttamalla ottaa lapset takaisin kun tule parempi kausi ja puhdistaa omatuntoa. Lapsella on oikeus kasvaa perheessä rauhassa, ei palloilla eri perheissä sitä mukaan, mitä aikuiset haluaa. 

• ylös 33
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vauva viedää synnytyshuoneesta pois luotasi, ei tarvitse sen jälkeen nähdä.

Hyvä jos näin toimivat :) Ap

Vierailija

Nuo kaikki selvitetään kyllä yhdessä sosiaalityöntekijän kanssa kun sijoituksesta sovitaan. Kannattaa siis kysyä mieltä askarruttavista asioista ennemmin hoitokontaktilta kuin nettipalstoilta.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Peru! Lapsi on ihaninta maailmassa, vaikka olisi kuinka vaikeata.

Miksi pitää perua? Vaikka olen samaa mieltä siitä että vanhemmuus on ihana asia, niin miksi sijaisvanhemmat olisivat jotenkin huonompia vanhempia vaikka eivät olisi itse mukulaa maailmaan vääntäneet?

• ylös 18
  • alas 2
Vierailija

Torstaina tarkoitus jutella sosiaalityöntekijän kanssa. Ajattelin kysyä sitä ennen jos jollain kokemusta. Haluan lapsen hyvästellä siinä ja todnäk antaa jotakin vaatetta, mutta sen jälkeen Toivon että hänet viedään. Myös lapsen isä varmasti nähdä haluaa. Ap

Vierailija

Lasta ei tarvitse itse edes nähdä jos se tuntuu liian vaikealta. Tärkeää kuitenkin on että järjestelyt ovat kunnossa. Eli sos.työntekijään yhteys hyvissä ajoin ja hän järjestää jatkot yleensä PELAN kautta. Vauva ei lähde sijaiskotiin heti vain aluksi vauvalaan muutamaksi päiväksi. Sijaisvanhemmat tuovat kaikki tarvikkeet mutta toki voit itse hankkimasi vaattet laittaa vauvan mukaan. Polikliininen synnytys on myös mahdollinen jos kaikki menee omalta kohdaltasi hyvin. Voimia sinulle vaikeaan tilanteeseen.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi sijaisperhe eikä adoptio? Adopio voi myös olla avoin.

Pikkusia ei tulisi minusta koskaan sijoittaa niin, että biologiset vanhemmat voivat sormiaan napsauttamalla ottaa lapset takaisin kun tule parempi kausi ja puhdistaa omatuntoa. Lapsella on oikeus kasvaa perheessä rauhassa, ei palloilla eri perheissä sitä mukaan, mitä aikuiset haluaa. 

Adoptioon annettavat vauvat eivät mene suoraan adoptiovanhemmille, vaan ensin sijaisperheeseen.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Miksi olet päätynyt tuollaiseen ratkaisuun? Monenlaista tukea on tarjolla vanhemmille lapsiarjessa.. Tuntuu kauhean pahalta lapsesi puolesta.

• ylös 2
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Torstaina tarkoitus jutella sosiaalityöntekijän kanssa. Ajattelin kysyä sitä ennen jos jollain kokemusta. Haluan lapsen hyvästellä siinä ja todnäk antaa jotakin vaatetta, mutta sen jälkeen Toivon että hänet viedään. Myös lapsen isä varmasti nähdä haluaa. Ap

Aika myöhäisessä vaiheessa olet tuohon ratkaisuun päätynyt, kun synnytys alkaa lähestyä etkä ole vielä tavannut sosiaalityöntekijääkään. Voimia vaikeaan tilanteeseen, sinulle tullaan tarjoamaan myös ammattiapua ja se kannattaa ottaa vastaan.

Vierailija

Lapsen isä? Eiköhän tuo ole oikeutettu ottamaan lapsen itselleen ilman sijaisperheitä.

Vierailija

Tämä on se sankari, jonka mies jätti ja joka on hoidoilla tullut raskaaksi. Nyt ei muka pysty pitämään vauvaa, ei ole tunteita, vaikka tosiasiassa tekee surutyötä erostaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taas sinä, lopeta jo.
Samaa mieltä olen. Kevät tulossa ja hulluja ahdistaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä on se sankari, jonka mies jätti ja joka on hoidoilla tullut raskaaksi. Nyt ei muka pysty pitämään vauvaa, ei ole tunteita, vaikka tosiasiassa tekee surutyötä erostaan.

Haluatko että kerron esim. sähköpostilla koko tarinan? Sinulla tuntuu nyt niin paljon häiritsevän minun tilanne ja lisäksi tunnut muihin ketjuihin tulevan myös kommentoimaan tuota samaa muillekin.

Jospa yhden ihmisen tarinan kuulemalla voisit miettiä, että kaikki ei mene aina niinkun suunnittelee.

Miksi et anna ihmisten tehdä sitä surutyötä rauhassa? Minulla on menossa surutyö erosta, suhteen aiheuttamista henkisistä haavoista ja lapsesta luopumisesta. Ap

Vierailija

Höpöhöpöä taas. Lääke joka on määrätty täytyy ottaa, vesilasillisella kulauttaa alas. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.