Kuinka monen muun aikuinen mies pelaa konsolia?
Kommentit (54)
Pian nelikymppinen pariskunta. Mies pelaa PS4.lla (vr-lasit). Minä lähinnä PC:llä. Lapset PS3/4 ja PC.
Vierailija kirjoitti:
PC-pelaajien keskimääräinen ikä on noin 40 vuotta ja konsolipelaajillakin se on reilusti yli 30.
Joskus vuosituhannen vaihteessa "miksi aikuinen mies pelaa" pystyi vielä edes jotenkin ymmärtämään, tänä päivänä se on normaalia (ja järkevämpää) kuin TV:n katselu.
Mahdoton uskoa että millään alustalla voisi pelaajien keski-ikä olla 40 vuotta tai edes lähellä sitä. Noita pelejä kun pelaa jo 10-vuotiaat, ja jotta keski-ikä olisi 40 vuotta, pitäisi jokaista 10-vuotiasta pelaajaa kohden olla yksi 70-vuotias pelaaja. Ihan kokemuksesta tiedän että 70-vuotiaiden sukupolvessa videopelejä pelaa aniharva, luokkaa yksi tuhannesta.
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton uskoa että millään alustalla voisi pelaajien keski-ikä olla 40 vuotta tai edes lähellä sitä. Noita pelejä kun pelaa jo 10-vuotiaat, ja jotta keski-ikä olisi 40 vuotta, pitäisi jokaista 10-vuotiasta pelaajaa kohden olla yksi 70-vuotias pelaaja. Ihan kokemuksesta tiedän että 70-vuotiaiden sukupolvessa videopelejä pelaa aniharva, luokkaa yksi tuhannesta.
Ehdotan että tutustut siihen miten keskiarvo lasketaan. Aikuisia on huomattavasti enemmän kuin lapsia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Videopelikulttuuri
"Vuonna 2003 yli puolet amerikkalaisista pelasi konsoli- ja pc-pelejä. Pelien ostajien keski-ikä oli 36 vuotta ja valtaosa ostajista oli yli 18-vuotiaita. Noin 40 % pelaajista oli naisia"
Pyöristettynä tuo 36 onkin 40 vuotta mutta kyse oli pelin ostajista. En tiedä mistä hän sai PC-pelaajien iän.
https://www.statista.com/statistics/420628/global-online-gamer-share-by…
Tuossa PC-pelaajat ikäryhmittäin mutta alle 16-vuotiaita ei ole otettu mukaan.
Jos katsotaan pelaajien keski-ikää niin siihen lasketaan vähänkin pelaavat. Tuntimääräisesti nuoret pelaavat eniten koska heillä on eniten aikaa. Myös eläkeläiset voivat pelata (kyllä, se facen pelikin on peli).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PC-pelaajien keskimääräinen ikä on noin 40 vuotta ja konsolipelaajillakin se on reilusti yli 30.
Joskus vuosituhannen vaihteessa "miksi aikuinen mies pelaa" pystyi vielä edes jotenkin ymmärtämään, tänä päivänä se on normaalia (ja järkevämpää) kuin TV:n katselu.
Nuoriso pelaa enemmän kännyllä ja konsoleilla.
https://www.npd.com/wps/portal/npd/us/news/press-releases/37-percent-of…
Jenkeissä näköjään PC-pelaajien keski-ikä 38v. Ei ihan 40v siis, mutta lähellä.
https://www.pcgamer.com/hard-data-on-the-major-trends-in-pc-gaming/
Viimeisestä slaidista näkyy mitä pelaajien keski-iälle tapahtuu kun tilastoon otetaan mukaan myös mobiilipelaajat, keski-ikä tippui 37 -> 30.
Tuo jälkimmäinen tilasto loppuu vuoteen 2015 ja keski-ikä oli mobiilista huolimatta kivunnut jo 35 asti eli pc-pelaajien keski-ikä on todennäköisesti jo tosiaan sen 40v.
Kukaan aikuinen MIES EI PELAA jotain kakrujen konsolia.
Pelit on alunperin ollut aikuisten juttu. Pelkästään lyhyen aikaa ne koitettiin asettaa pelkästään lasten jutuksi, koska tunnetuimmat pelit olivat lähinnä lapsille suunnattuja. Siitä on kuitenkin tultu pois jo aikaa sitten ja pelejä suunnataan paljon teineille ja nuorille aikuisille. Odotan vielä, että mentäisiin synkempään suuntaan, mutta ilmeisesti se ei myisi riittävästi tai ainakin sitä pelätään.
Samaan aikaan AP pelaa puhelimellaan candy crushia.
Meiilä ei ole mitään pelikonsolia, en innostunut niistä edes lapsena. Olin ensimmäinen meidän pihapiiristä joka sai Nintendon, muut lapset tuli meille pelaamaan, mä leikin itsekseni barbeilla tms. kun ei vaan kiinnostanut. Äiti ja isäpuoli tahkosi sitä masiinaa sitten minunkin edestäni.
Mies pelaa tietokoneella lähes joka päivä, ikää 40v. Olen paska avokki koska en edes muista sen pelin nimeä... Itse harvakseltaan Wormssia, jos olen humalassa :D
Vierailija kirjoitti:
Monikin aikuinen mies pelaa. Autopeleissä teinit saa jatkuvasti pataan. Joku tasohyppely missä oli ajokohta niin isiä huudettiin apuun. Oli se aikea vaikea, jouduin yrittämään kaksi kertaa että meni läpi. Jäbät oli yrittäneet sitä ties kuinka kauan.
Ei enää IKINÄ miestä joka pelaa millään konsolilla/tietokoneella tai edes kännykällä!
Siinä ei enää lapsikaan saanut huomiota kun iskä "vähän" pelaa, eli koko hereillä olo aikansa kun ei töissä ole.
Vierailija kirjoitti:
Joo, eikä kukaan aikuinen käy huvipuistossa, eikä kukaan aikuinen osaa nauttia elämästä.
Viia dolorosa, kärsimysten tie. Elämästä nauttiminen KIELLETTY AIKUISILTA.
LOL
Meillä pelataan yhdessä ja erikseen. 8 konsolia löytyy mistä valita. 😁
Täällä ne kaikenmaailman aivokuoliota aiheuttavia salkkareita ja putouksia kyttäävät mammat ihmettelee, miten voi aikuinen mies viitsiä vielä ylläpitää aivotoimintaansa ja refleksejään jollain lapsellisilla videopeleillä.
Meillä ei pelata yhtään millään 😄 ollaan 24v ja 27v, ei omisteta mitään pelikonsoleita tai vastaavaa. TVtäkään ei oikeastaan katsella. Itse toki katson sarjat puhelimella tai ipadilla langattomilla kuulokkeilla samaan aikaan kun esim. siivoan, mies lähinnä on koneella tekemässä töitä (on yrittäjä). Jos katsoo puhelimesta jotain, niin yleensä tedxtalkia tai muuta vastaavaa. Aika jännä, ei vaan ehkä tykätä pelailla 😊
Vierailija kirjoitti:
Täällä ne kaikenmaailman aivokuoliota aiheuttavia salkkareita ja putouksia kyttäävät mammat ihmettelee, miten voi aikuinen mies viitsiä vielä ylläpitää aivotoimintaansa ja refleksejään jollain lapsellisilla videopeleillä.
Samaa mieltä.
Kaiketi näitä ihmisiä pohjimmiltaan tympii se tosiasia, että pelaaminen on aktiivista tekemistä, toisin kuin television tuijottaminen, ja purkavat sitä sitten pelejä ja niitä pelaavia ihmisiä haukkumalla.
Itse ainakin pidän järkevämpänä sellaista miestä, joka perjantai-iltana pelaa vaikka Ninja Gaidenia tai Tomb Raideria, kuin miestä, jolla on tapana joka perjantai-ilta ostaa sen perjantai-pullo ja tarpeeksi siitä otettuaan alkaa sitten sekoilemaan humalapäissään.
T: nainen, joka pelaa enimäkseen PC:llä, mutta joskus myös pleikkarilla.
Me molemmat pelataan, ollaan lapseton pariskunta, melkein kolmekymppisiä. Enimmäkseen on käytössä XboxOne nykyään. Mies pelaa Witcher 3:sta läpi, ja mä seuraan :) Tykkään katsella. Viimeisin peli, jonka itse pelasin läpi (ja kolmekin kertaa) oli Dragon Age: Inquisition. Mass Effect Andromeda jäi molemmilta kesken.
Löytyy myös Xbox360 ja siihen kymmeniä pelejä. Ei vaan VOI luopua, kun sille on Mass Effect -trilogia, Gears of Warit, Halot, jne.
Mies pelaa joskus tietokoneellakin, mutta se on kytketty telkkariin, jotta mä voin seurata.
Pelaa mies myös NHL:ää ja jotain sotapelejä, joita en jaksa seurata. Niinä hetkinä teen sitten omia juttujani :D
Pelaan nykyisin jonkin verran, mutta tv:n katsominen on todella vähäistä. Paria sarjaa seuraan, mutta nekin löytyy sitten netistä. Eli se aika mikä meni ennen tv:n katseluun kuluu pelaamiseen.