Joku jäi aamulla junan alle Tapanilassa
Oli junaliikenne seis aamulla. Tosi surullisia aina nää tapaukset. :(
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan tämä joku Sipilän aktiivimallin uhreista :(
Tämä versio oli jo ensimmäisten kommenttien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeks eilen mulla oli aivan järkyttävä olo.
Kirjoitin tännekin mutta kukaan ei vastannut.
Mistä ihminen saa apua kun tulee todella kauhea olo?
Mistä saa tukihenkilön?
Terapia ei auta, mikä on järkyttävää.Ketään ei kiinnosta, olet vain yksi pelinappula tässä nykypelissä. Vain rahalla merkitystä, kukaan ei enää ajattele ihmistä tämän kaiken takana, ihminen on toiselle ihmiselle pelkkä rahantekokone.
Terveydenhuolto jättää ihmiset heitteille ja kun ovat hoitaneet sinut pois päivystyksestä niin olet yksin vaivoinesi. Kanssaihmiset näkevät vaan toiset ihmiset riesana ja ajattelevat omia napojaan.
Elämä ei ole netissä, se on läheisten kanssa. Ei viranomaiset tai työnantaja sua pelasta.
Kaikilla ei ole niitä läheisiä mutta ilmeisesti niillä ihmisillä ei olekaan mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kokoomus! Näyttää nykyään nämä keissit olevan ihan viikottaisia.
Juu. Torkkupeitto ja urpo kiskoille!
Vierailija kirjoitti:
Mitä annat sitä saat
Maailma olisi melkoisen mahtava paikka jos tuo(kin) latteus olisi totta.
Junan alle hyppääminen EI ole varma kuolema. Kyllä näitä tapauksia riittää, ettei henki mennytkään. Itsarin yritys on aina riski ja kannattaa sisäistää, että toinen vaihtoehto on se, että jäät henkiin ja elät lopun elämäsi halvaantuneena, vammautuneena.
Vierailija kirjoitti:
Kansa tervehtyy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu tosiaan että näiden surullisten tapausten määrä on hälyttävässä nousussa.
En ihmettele, itsekin pohdin vaihtoehtoja yli 50- vuotiaana työttömänä kun nykymenoa katselee.
Määrät ovat pienentyneet hyvin paljon parissa vuosikymmenessä. Nykymeno on varsin tervettä "vanhoihin hyviin aikoihin nähden".
Kiitos mielialalääkkeiden.
Itsemurhien määrä on laskenut osin tilastoinnin tarkkuuden myötä. Tosin maantieliikenteen ilmeiset itsemurhat (lue: nokkakolari rekan kanssa) luokitellaan yhä liikennekuolemiksi.
Vierailija kirjoitti:
Matkustin eilen iltapäivällä Helsingistä kehärataa ja ennen Tapanilan asemaa katselin junan ikkunasta vasemmalle niin viereisen radan kiskojen välissä näkyi verijälkiä jonkin matkaa lumessa. Tuli heti mieleen mitä aamulla oli tapahtunut. Vakavaksi veti.
Oikeasti?! Itse menin eilen Tapanilan asemalta 3 kertaa enkä nähnyt mitään, onneksi. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustin eilen iltapäivällä Helsingistä kehärataa ja ennen Tapanilan asemaa katselin junan ikkunasta vasemmalle niin viereisen radan kiskojen välissä näkyi verijälkiä jonkin matkaa lumessa. Tuli heti mieleen mitä aamulla oli tapahtunut. Vakavaksi veti.
Oikeasti?! Itse menin eilen Tapanilan asemalta 3 kertaa enkä nähnyt mitään, onneksi. :(
Mutta tosiaan, se raide jonka kuvailit on juurikin se, mistä ne kaukojunat kaahaa täysillä. :(
Piikillä uneen kirjoitti:
Kyllähän sairaaloihin tulisi järjestää rauhallinen ja kaunis eutanasiahuone itsemurhaa haluaville. Sitä ennen vaikka puolen vuoden odotusaika jolloin joutuu monta kertaa allekirjoittamaan päätöksensä ja keskustelemaan siitä. Näin ei pitäisi jäädä jossiteltavaa kenellekään.
Ketkä siellä olisi töissä? Lääkärit, sairaanhoitajat? Minä tulevana sairaanhoitajana en missään nimessä suostuisi moiseen. En halua edesauttaa ihmisen kuolemaa, oman ammatin vastaista. :(
Tän ääliön takia mun lapsi ei päässyt ajoissa lääkäriin kun junat seisoi.
varasin riittävästi matkaikaa turha tulla siitä vinkumaan
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sairaaloihin tulisi järjestää rauhallinen ja kaunis eutanasiahuone itsemurhaa haluaville. Sitä ennen vaikka puolen vuoden odotusaika jolloin joutuu monta kertaa allekirjoittamaan päätöksensä ja keskustelemaan siitä. Näin ei pitäisi jäädä jossiteltavaa kenellekään.
Ketkä siellä olisi töissä? Lääkärit, sairaanhoitajat? Minä tulevana sairaanhoitajana en missään nimessä suostuisi moiseen. En halua edesauttaa ihmisen kuolemaa, oman ammatin vastaista. :(
Pappi, psykologi ja sairaanhoitaja. Kyllä heille raha kelpaa.
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Mitä itse täällä jatkuvasti vingut? Ärsyttää tuo jatkuva vinkumisesi. Koko maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Olet edelleen hengissä ja lapsesi on hengissä ja pääsit lääkäriin. Mene taksilla tai hommaa oma auto, jos on kiire. Tai käytä bussia. Koita jo päästä tuosta eroon, ettet eilen ehtinyt ajoissa lääkäriin lapsesi kanssa. Jätä lapset tekemättä, jos ottaa noin koville se lapsen kanssa oleminen. Joskus ne junat on myöhässä runsaiden lumisateiden vuoksi tai laitevian vuoksi. Olet itse ääliö. Kaikki ei mene aina niin kuin suunnittelee. Itselläni hajosi eilen auto, enkä päässyt töihin. Mutta olen hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasila-Tikkurila välillä tapahtuu paljon, mutta niin tapahtuu myös sillä Espooseen vievällä radalla. Espoossa on monia asemia (+Kauniaisten asema) joissa porukka oikaisee paljon raiteen yli. Tällaisia ovat mm. Kauniaisten asema, Espoon keskus ja Leppävaara nyt ainakin. Espoon keskuksessa ja Leppävaarassa oikeasti näki useinkin porukkaa oikaisemassa siitä radan yli, vailla screenissä näkyy, että kohta tulee juna. Niin ja Kauklahti sama homma. Kuinka hitsin tyhmä täytyy olla, että menee radan yli?!?!? Sori vaan, mutta sinne EI IKINÄ pidä mennä!
En tiedä milloin viimeksi olet junalla matkustanut (joskus 1980- tai 1990 -luvulla?), mutta Espoossa laitureita on korotettu siten, että raiteet ovat sen verran syvällä laiturien välissä ettei raiteiden yli niin vaan enää oiota. Lisäksi raiteiden välissä on monessa paikassa aita, joka estää oikaisun.
Sen sijaan siinä olet oikeassa, että Tikkurilan radalla ja sillä suunnalla noita junan alle hyppelijöitä tuntuu olevan joka vuosi useampi kappale. Onko siellä jotenkin puutteelliset turvallisuusjärjestelyt?
Olen matkustanut junalla viimeksi eilen. Se vasta paha onkin, kun raiteiden yli oikaistaan ja sitten sieltä ei päästäkään pois!!!!
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Entä jos se sun oma lapsesi olisi ollut se junan alle jäänyt? Ketään rinkiin v*ttuakaan jotkut junien myöhästelyt, jos joku on kuollut alle. Rauha kuolleelle. Eiköhän sun pentu pääse lekuriin myöhemminkin, akuutissa ongelmassa lanssi olis kyllä noutanut vaikka junat seisovatkin. Kyllä on ihmisillä pienet murheet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää ja viimeinen itsekäs teko on sotkea joku viaton työtänsä tekevä (esim. veturinkuljettaja, rekkakuski) omaan itsemurhaansa.
Älkää viitsikö jauhaa tuota samaa pskaa. Aivan varmasti tilanne on veturinkuljettajalle ikävä, mutta on pelkkää itsekkyyttä vaatia "menemään kuolemaan jonnekin muualle". Jos olet koskaan kärsinyt masennuksesta, toivottomasta elämäntilanteesta ym, et todellakaan kirjoittaisi noin yksipuolisesta näkökulmasta tästä asiasta.
Juuri tällaisen ajattelun takia meillä voidaan pahoin. Täälläkin on moni vain surrut veturinkuljettajaa eikä tule ajatelleeksi, kuinka paha olo sillä itsemurhan tehneellä on ollut. Ja kuinka pitkään se on voinut jatkua, kun kukaan ei välitä.
Ei asia ole niin mustavalkoinen. Muuan yliherkkä kuljettaja voi tosi järkyttyä, ottaa synnin harteilleen, masentua pahasti itse ja kärsiä loppuikänsä. Tämän ehkäisemiseksi tarvitaan eutanasialaki, jotta ihminen voisi lopettaa päivänsä siististi, arvokkaasti ja ketään sotkematta asiaan.
Uutisen mukaan junan tuulilasi oli rikkoutunut. Miettikää miten J-Ä-R-K-Y-T-T-Ä-V-Ä tapahtuma sille veturinkuljettajalle?!? Joku hypännyt sillalta suoraan siihen tuulilasiin ja mikä hirvittävä teurastuksen näky sen jälkeen. Ja kaikki täysin yhtäkkiä.
Mun käy tosi pahasti sääliksi sitä veturinkuljettajaa. Tuskin on enää koskaan työkykyinen ainakaan tuohon ammattiin. Siinä lähtee taas yksi työntekijä sairaslomalle. Todella TÖRKEÄÄ! Itsekästä pilata toistenkin elämä!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää ja viimeinen itsekäs teko on sotkea joku viaton työtänsä tekevä (esim. veturinkuljettaja, rekkakuski) omaan itsemurhaansa.
Älkää viitsikö jauhaa tuota samaa pskaa. Aivan varmasti tilanne on veturinkuljettajalle ikävä, mutta on pelkkää itsekkyyttä vaatia "menemään kuolemaan jonnekin muualle". Jos olet koskaan kärsinyt masennuksesta, toivottomasta elämäntilanteesta ym, et todellakaan kirjoittaisi noin yksipuolisesta näkökulmasta tästä asiasta.
Juuri tällaisen ajattelun takia meillä voidaan pahoin. Täälläkin on moni vain surrut veturinkuljettajaa eikä tule ajatelleeksi, kuinka paha olo sillä itsemurhan tehneellä on ollut. Ja kuinka pitkään se on voinut jatkua, kun kukaan ei välitä.
Ei asia ole niin mustavalkoinen. Muuan yliherkkä kuljettaja voi tosi järkyttyä, ottaa synnin harteilleen, masentua pahasti itse ja kärsiä loppuikänsä. Tämän ehkäisemiseksi tarvitaan eutanasialaki, jotta ihminen voisi lopettaa päivänsä siististi, arvokkaasti ja ketään sotkematta asiaan.
Mikä tuska se on läheisille kun omainen makaa puolvuotta eutanasiahuoneessa?!?! Sitä paitsi en usko, että kukaan näistä junan alle heittäytyneistä menisi sairaalaan eutanasiahuoneeseen 6kk ajaksi. Haluavat lähteä mahdollisimman äkkiä ja nopeasti.
Kauniisti pois täältä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pappi, psykologi ja sairaanhoitaja. Kyllä heille raha kelpaa.
EI kukaan sairaanhoitaja suostuisi menemään moiseen paikkaan töihin. Täysin oman ammatin vastaista ja oman tunnon vastaista. Sairaanhoitaja hoitaa ihmisiä kuntoon. Ehkä psykiatri, psykologi ja pappi olisi ok porukka tonne.
Itse ollut syvästi masentunut ja itsetuhoinen, itsemurhaakin hautonut.. SILTI en ikinä alkaisi väittää, että masentuneilla on oikeus tuhota muiden elämä koska niin p*ska olo. Itse siis rekkakuski tätä nykyä eli ehkä antanut vielä enemmän ymmärrystä kuskeja kohtaan. Mutta pääasiana se, että vaikka olisi itsellä kuin huono olla, ei se anna sinulle oikeutta tuhota muiden elämää. Itsekkäät siat!
Miten tulee mieleen, että tälläinen pitää jakaa keskustelupalstalla? Tyydyttää ihmisten uteliaisuus? Ei tullut itselleni mieleen.