Perinnöstä! Miten teidän mielestä pitäisi mennä?
Mummoni (isän puoleslta) asuu nyt minun lapsuudenkodissa. Joka on mun äitini kotipaikka.
Nyt kun on tullut esille nuo perintöasiat. Niin mummoni tekeekin testamentin kuulemma omille lapsilleen. Eli isälleni ja hänen siskolleen. Sillä siskolla ei ole minkäänlaisia muistoja koko paikasta ei mitään.
Ja nyt kun on puhuttu asiasta, niin jos ei tee lapsilleen, niin lapsenlapsilleen. Eli mulle, siskolleni ja 2 serkulleni, joilla ei myöskään ole minkäänlaisia muistoja saatikka että ovat siellä ollaat elämänsä aikana ehkä yhteensä vuoden....
Miten teidän mielestä tämän asian pitäisi mennä?
Musta olisi loogisinta siten, että minä ja siskoni saisimme sen asunnon, koska se on meidän lapsuudenkoti!!!
Mielipiteitä?
Kommentit (40)
ts. puolet perinnöstä menee aina lapsille vaikka olisi minkälainen testamentti.
kuolemaansa tai sitten sen voi lahjoittaa pois.
Sitähän se tarkoittaa, jos kerran mummun nimiin ilman korvausta ovat jotain siirtäneet. Anteeksi ap, mutta oletteko tyhmiä? Lähinnä siis vanhempasi. Täytyyhän heidän tietää, että mummun omaisuus jaetaan isäsi ja hänen siskonsa välillä.
Sinänsä perintökaari menee ihan oikein: Isäsi sisko on oikeutettu tasan samaan perintöön kuin isäsikin. Kaikki muu olisi epäoikeudenmukaista.
Jos mummusi haluaa antaa isällesi talon ohi tyttären, niin ainoa keino on tehdä asiasta velkakirja, jolla osoitetaan, että mummusi on talon arvon velkaa isällesi ja äidillesi. Tämä voisi onnistuakin, kun kerran talosta ei ole mitään maksettu ja mokomat lahjoitukset on laittomia.
Mutta tosiaan tämäkin onnistuu vain, jos mummu haluaa.
Minkä helvetin takia se kämppä on sille mummolle annettu.. eiks se olis vaan voinu asua siinä muuten..
Mutta se mua ihmetyttää, että isän sisko yrittää saada sen koko asunnon itselleen!
Se asunto on ulkomailla ja siellä on ihan eri perintölakisysteemit ku täällä Suomessa.
Isäni sanoi myös mummolle, että myydään se asunto pois ja että mummo tulisi heidän luokse asumaan, mutta se ei näköjään käy, koska mummo ei halua. EIPÄ TIETENKÄÄN koska silloinhan me saataisiin ne rahat siitä asunnosta, ei isän sisko!!!
PERKELEEN PERKELE!!!!
ap
Eli hän lupasi testamentata sen asunnon mulle ja siskolleni. Mutta nyt isän sisko saanut päähänsä että haluaa sen asunnon. Vaikka ei tee sillä yhtään mitään. Ja nyt yrittää kääntää mummon päätä, tai on näkäjään onnistunutkin siinä.
Vittu! Eipä tarvi sitten luvata mitään tuollaista. Ja se on mahdollista testamentata siinä toisessa maassa koko omaisuus sille jolle haluaa!!!!
ap
" " Siis alunperin äitini ja isäni antoivat mummon asua siinä, koska mummo sanoi että me saadaan se sitten takaisin kun hän kuolee.
Eli hän lupasi testamentata sen asunnon mulle ja siskolleni. Mutta nyt isän sisko saanut päähänsä että haluaa sen asunnon. Vaikka ei tee sillä yhtään mitään. Ja nyt yrittää kääntää mummon päätä, tai on näkäjään onnistunutkin siinä.
Vittu! Eipä tarvi sitten luvata mitään tuollaista. Ja se on mahdollista testamentata siinä toisessa maassa koko omaisuus sille jolle haluaa!!!!
ap" "
Miksei vaan heivattu mummoa kadulle ja myyty itse se asunto pois... NIIIIINPÄ!!! Sanokaas muuta!!!!
Tyhmiä kun oltiin kun uskottiin mummon puheita!!!!
Sen siitä sitten näköjään saa kun haluaa vaan tarkoittaa hyvää!!!
No, ehkä täytyy sitten ruveta ajattelemaan " minä minä minä minä" , niin ehkäpä sillä sitten saavuttaakin jotain!!!!
ap
Kyllä täällä suomessakin vanhempani omistavat asunnon jossa asuu mummoni. Se asunto EI ole mummuni nimissä vaan hän vai asuu siinä.
Minkätakia se on pitänyt siirtää?????
Oishan se mummosi voinut siinä asua vaikka se olis kenen nimissä tahansa. Tyhmästä päästä kärsii koko sunu niinkuin joku asian ilmaisi ;)
Ja niinpä, olisi pitänyt mummon vaan antaa asua siinä. Mutta kyllä mummo näköjään osasi hyvin selittää asian ja sai mitä halusikin. Eli tyttärelleen toisten omaisuuden!!!!
No, mutta vaikka kuinka pajon me ollaan mummoa autettu kaikissa asioissa, niin sen taas siitä hyväntahtoisuudesta saa!!!! EI MITÄÄN!!!!
Joten eipä tule mummo enää meiltä mitään apua saamaan. Tytär auttakoot äitiään kun niin kunnollinen on!!! PAH!!!!
ap
Missä mummo asui ennen tuonne muuttoaan? Kai hänellä on muutakin omaisuutta kuin tuo talo? Miksi sinä olet kiinnostunut isäsi ja hänen siskonsa perimisistä?
Hekin ovat tuosta asiasta todella vihaisia. Ja olemme samaa mieltä vanhempieni kanssa.
Vierailija:
Missä mummo asui ennen tuonne muuttoaan? Kai hänellä on muutakin omaisuutta kuin tuo talo? Miksi sinä olet kiinnostunut isäsi ja hänen siskonsa perimisistä?
Mummo asui omassa asunnossaan, mutta myi sen pois, koska pappani kuoli sinne. Ja miksen olisi kiinnostunut isäni perinnöstä? Kun olenhan isäni lapsi ja meillä ei salailla asioita. Tai siis meidän perheen kesken. Ja kun isäni kerran on sanonut että hän ei halua sitä perintöä, vaan että se perintö tulisi mulle ja siskolleni!
ap
niin silloin voi tehdä testamentin niin kuin haluaa, mutta rintaperillisillä on kuitenkin oikeus ns. lakiosaan. Minä tiedän yhden mummon joka asuu mukamas omassa asunto-osakkeessaan joka oikeasti kuuluu hänen kuolleen poikansa perikunnalle. Ja lupailee sitten asuntoa perinnöksi ihan vieraille (on itse katkaissut välinsä lapsenlapsiinsa kokonaan) kun on saanut näiltä ihmisiltä apua itselleen...
keneenkään. Tahtoo lupaukset unohtua...on kokemusta.
Hohhoijjaaa...
Ei olis sitten ikinä uskonut tota mummostani!!! Mutta näköjään saa pärjätä nykyään ihan itsekseen tai tytär saa auttaa! Meiltä on turha odottaa enää yhtään mitään!!!! :(
ap
Vierailija:
Hekin ovat tuosta asiasta todella vihaisia. Ja olemme samaa mieltä vanhempieni kanssa.ap
ehdottomasti ottaa yhteyttä juristiin, tarina kuulostaa sekavalta ja omituiselta, kun käsitteistö ja määritelmät ovat maallikkotasolla. Varaa aika vaikka pankkisi lakimiehelle ja kysy siellä, miten asiat oikeasti menevät. Ainakin Osuuspankeissa yleisluontoinen neuvottelu on pääsääntöisesti ilmaista. Mukana olisi hyvä olla perukirja vaarin jälkeen, josta varmaan sais vähän ideaa siitä, mitä silloin vaarin kuoleman jälkeen on tapahtunut ja tehty. Jos mummu on myynyt oman asuntonsa silloin, mihin myyntirahat ovat menneet? Miten omistus/osaomistus tähän nyt puheena olevaan lapsuuden kotiin on mummulle muodostunut? Onko pesä ositettu vaarin kuoleman jälkeen? Onko tehty osittaisia tai kokonaisia perinnönjakoja vaarin jälkeen? Koska vaari kuoli? Yleensä aika on sellainen tekijä, joka tuppaa sotkemaan kuviot kuolinpesässä kuin kuolinpesässä ja kohta ei kukaan tiedä, mikä on kenenkin omaisuutta ja sit tulee tällaisia harmillisia sotkuja...
Onneks tollaisesta opittiin se, ettei kannata luottaa kenenkäähän! Ei edes lähimpiin sukulaisiin!
ap
Siellä valtiossa jossa mummoni asuu, menee perintö juuri sille, kenelle se on testamentattu. Eli me ei sitten saada yhtään mitään!!!!
ap
Tyhmästä päästä kärsii, nyt ei vain koko ruumis vaan koko suku!