Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea ex-työpaikka, hirveä pelko rahasta, viha ja katkeruus

Vierailija
06.02.2018 |

Pitkä juttu, mutta yritän selittää: Oli aivan järjetön ja karmea työpaikka josta minut savustettiin ulos vuodenvaihteessa. Olin itsekin aikeissa lähteä, mutta painostettiin irtisanoutumaan tiettyä korvausta vastaan parin viikon sisällä - painostus ja uhkailu tuolloin oli jatkuvaa. Mitään laillisia perusteita irtisanomiselle tai edes varoitukselle ei ollut. Kyseessä olivat vain ihmissuhdeongelmat, eli lähinnä se, että tietyt 2-3 henkilöä inhosivat minua jostain syystä joka ei koskaan selvinnyt minulle, koska emme tehneet edes töitä yhdessä. Joten otin korvauksen, koska ajattelin että tuolta oli pakko päästä pois.

Tuon korvauksen takia joudun olemaan edelleen yhteydessä entiseen työpaikkaani, joka vaikuttaa aina tosi negatiivisesti, koska käytös siellä ei ole muuttunut yhtään parempaan suuntaan. Ja pahin on se, että he eivät ole vielä edes maksaneet korvausta (josta tosin on juridinen sopimus) ja pelkään aivan paniikinomaisesti sitä, että he aikovat rikkoa sopimusta jollain tavalla ja jättää maksamatta. Ansiosidonnaistahan en tässä tilanteessa saa. Eli olen aivan tyhjän päällä. Pärjään säästöilläni, mutta en kovin pitkään.

Ja lisäksi joudun näiden rahallisten asioiden takia olemaan yhteydessä vielä edelliseen esimieheen ja työpaikkaan jossain määrin. Ja se on aina yhtä vastenmielistä: Riitelyä, uhkailua, valittamista. Ihan samaa kuin se oli aikaisemminkin. Ja tästä en tosiaan ollut yksin tuota mieltä vaan se oli jatkuva riitelyn ja valituksen aihe kaikkien kesken miten kauheaa tuolla työpaikalla oli ja miten huonosti sitä johdettiin ja miten kammottavasti ihmiset käyttäytyivät. Porukkaa myös lappoi ovesta ulos joukoittain. Mielivaltaista johtamista, eriarvoista kohtelua, laittomuuksia, järkyttävää sekoilua, kaikki riitelivät toistensa kanssa, juoruilua, valittamista, sabotoimista, valehtelua ....

Joten kysymykset teille: Miten jaksaa tämä paniikinomainen pelko rahan suhteen, siihen asti että toivottavasti ne saan? (Ja pelko siitä, että mitä sitten teen, jos niitä en saa - miten selviän rahallisesti, mitä teen? En todellakaan halua mitään oikeusjuttua nostaa). Ja miten kestää tuo, etten pääse eroon tuosta kammottavuudesta työpaikalla koska sinne on pakko olla vielä yhteydessä noiden rahallisten asioiden takia? Sekä se kysymys, että miksi minä? Ja miten kestää tuo viha ja katkeruus siitä, että kiusaaja voitti ja porskuttaa eteenpäin, ilmoittelee vain lomailevansa palkallisesti niin ettei ehdi hoitaa mitään noita sopimus- ja laskuasioita, samalla kun itse valvon paniikissa aamuyöt ja pelkään, että mistä saan rahaa jatkossa kun säästöt loppuvat.

Tässä kun pitäisi löytää energia uuden työpaikan löytämiseen, mutta tuo pelko rahoista lamaannuttaa ja yhteydenotot sinne eivät mahdollista tuon aivan sairaan työyhteisön kammottavuudesta irrottautumista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveä tilanne...

Vierailija
2/8 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kuulut johonkin liittoon? Liiton lakimieheen yhteys ja he hoitavat jatkossa kiakki yhteydet työpaikkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yhteydet vain ja ainoastaa sähköpostitse, niin että jää kirjallinen jälki kaikesta. Olet neutraali ja kohtelias joka viestissä. Vaadit ne rahat tilillesi kuten on sovittu. jos ovat jo myöhässä, muista vaatia korkoja, sinulla on niihin oikeus. Ja liiton lakimieheen yhteys, jos kuulut liittoon. 

Vierailija
4/8 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Miksi muuten olet yhteydessä esimieheen/kiusaajaasi? Käsitin tekstistä, että isompi firma kyseessä? Silloin yhteys suoraan talouspäällikköön ja palkanlaskentaan ja ihan ystävällisesti vaan lähetät mailin "Hei, en ole saanut minulle sovittua XXX summaa, joka piti maksaa jo XXX. Summa tulee maksaa välittömästi tililleni XXX. Kiitos! " Ja liitteeksi voit vaikka laittaa kuvan kirjallisesta sopimuksestasi, jossa rahasta sovittu.

Vierailija
5/8 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, hirveä tilanne, ottaisin tuossa yhteyttä liittoon tai lakimieheen.

Vierailija
6/8 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisen puolen hoitoon olet saanutkin jo hyviä neuvoja, noudata niitä. Mitä tulee vihaan ja katkeruuteen, hakeudu terapiaan. Myös erilaiset itsehoito-oppaat voivat auttaa, samoin esim liikunta ja mukavat harrastukset. Been there. Vuosia meni, mutta nykyään entinen esimies ei herätä mussa oikein mitään tunteita ja hyvä niin. 

Vierailija
7/8 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInun pitäisi saada toimeentulotukea, jos rahat loppuu kokonaan. Saatko asumistukea?

Vierailija
8/8 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut on siis irtisanottu ja tästä on dokumentti? Siinähän pitää olla perustelut potkuille ja tarkkaan kirjattu korvaussumma, joka sulle maksetaan sekä maksun päivämäärä. Jos nämä on kunnossa sun ei tartte olla missään yhteydessä koko firmaan, työtodistus niiden on pakko antaa, jos ei ala kuulua, pyydä kirjallisesti. Jos hommat ei toimi kohtuuajassa, ehdottomasti yhteys liittoon, toivottavasti kuulut sellaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän