*** HAAHUT VIIKKO 16 ***
Kommentit (39)
Torstaihuomenta haahusiskot!
Täällä alkaa ihan virallisesti olla matkakuumetta. Eilen töissä vitsillä mittasin ja mittari näytti 37,6...olispa vauvakuumetta! Yhtään ei ole flunssainen olo, mutta varsinkin ulkona ollessa viluttaa jatkuvasti. Rinnat ei ole yhtään arat vaikka on jo kp 25/28-33(32). Sekin on vähän ihme!
Eilen kävin kierronseurannan loppuverikokeissa. Ensi viikolla sitten soittelen sieltä Saksasta kättärille alkoi menkat tai ei. Saan sitten kokeiden tulokset ja vappuviikolle ajan mahdolliseen SSG:hen, eli siihen torvien aukiolotutkimukseen.
Marrasmammalle onnittelut sykkeestä ja Riaxille prinsessasta!
Kaikkia teitä muita ajattelen lämmöllä bussissa istuessani (ja kiroillessani, miksi mun kännykkä on vielä niin aataminaikainen malli ettei sillä pääse nettiin). Lupaan tulla heti 2.5. kertomaan kuulumisia. Oli ne sitten positiivisia tai normaaleja.
Oikein hyvää viikonloppua ja ensi viikkoa ja vappua...tulikohan nyt kaikki toivotettua?
Nonna *poistuu Suomesta*
Moikka
Sori LILIANE, tais tosiaan mennä nikit sekaisin...
ONNEA RIAXILLE!
MARRASMAMMALLE onnittelut sykkeestä ja paljon tarrasukkia ja onnea matkaan! Ex-haahuissa tavataan ;o)
NONNA tais sitten jo keretä mennä, mutta toivottelen vielä perään hyvää reissua ja toivottavasti sieltä tullaan positiivisten uutisten kans takaisin toukokuussa!
LIZIE: Hyvä juttu että alkaa helpottaa sullakin suru. Minäkin oli hyvin tyytyväinen sillon kun fyysiset oireet loppu. Täytyy sanoa että 5 viikkoa takaperin niin en olis ikinä uskonut että selviän tänne asti. Vaan näin sitä vaan porskutetaan eteenpäin! Etköhän sinäkin sen toisenkin vipeltäjän sinne vielä saa! Onkos se sinun kaveri samoilla viikoilla kuin mitä olit? Mulla kans yks tuttu jonka LA on lähellä omaani. Täytyy sanoa että en jaksa olla ollenkaan tekemisissä vaan mieluiten välttelen. Vaikka tiiän että he ovat kyllä vauvansa ansainneet. Mutta mua jäi vähän kaiveleen ne senkin lohdutukset jotka oli sitä samaa mitä kaikilta muiltakin ja jotka esim. siellä pesun sivuilla lukee että mitä EI pitäis sanoa keskenmenon saaneelle esim. tehän ootte vielä niin nuoria, se oli tarkotettu, jne. Se on jännä juttu että siinä tilassa sitä niin kaipais ymmärtävää ja lohduttavaa olkapäätä niin sen sijaan ne lohdutukset alkaakin ahistamaan ja tuntuu pahalta.
Täällä täti ei sitten vieläkään oo malttanut ilmestyä vaikka eilen jo tuntui mahassa että nyt ne alkaa. Mutta ei. Ja kuten varmaan arvata voi niin on kohdussa tuntumaan pientä kipua, mutta sehän nyt oli tosiaan arvattavissa kun se plussa siihen viimeviikon jälkitarkastustestiin tuli. Vainoharhaa siis.
Aattelin huomenna testata kotona koska jos se on edelleen plussalla niin en sitten uskalla juoda lauantaina niin kuin on ollut suunnitelmissa. Mutta jos se on nega niin sitten todellakin aion juua! Edellinen kerta olikin pikkujouluissa.
HANNELE kp 36/32
Piti vielä sinulta kysyä että koska sulla on jälkitarkastusaika ja minkälaisen tarkastuksen tekevät? Kauanko siitä sinun km:sta nyt on?
Meillä tosiaan, tai ainakin minulla, jälkitarkastuksena on vain pissanäytteestä otettava testi.
HANNELE
Siis nythän onkin jo kp 37/32
HANNELE kp 37
Ihana herätä pitkästä aikaa taas auringon paisteeseen. Sainkin jo ennen aamupalaa vähän tiskattua sekä imuroitua olohuoneen. Nyt voi hyvillä mielen lähtä leikkipuistoon, kun saan vielä ensin vietyä keskimmäisen eskariin...
riax; Paljon onnea pikku prinsessasta!
marrasmamma; tervemenoa! Ihanaa odotusaikaa sinulle! Perässä vielä tullaan, joskus...
Nonna-80; voi hitsi, onpas lupaavia oireita! Olis kyllä ihanaa, jos sinäkin vihdoinkin saisit plussan! Toivottavasti saat kertoa palatessasi hyviä uutisia ;). bd bd bd bd bd bd bd
Hannele-81; Jännät paikat vielä sullakin! Ens viikollakos sulla oli se uus hcg-testi?
ON: kp 6/28-30, nyt näyttäis menkat olevan ihan loppusuoralla. Pikkuhiljaa voi virittäytyä bongailemaan ovista...
Nonnalle piti tulla nopeasti toivottamaan (jos vielä ehit täälä käymään ennen lähtöä) hyvää ja antoisaa matkaa! Ja onnea esityksiin! Ja erityisesti plussasäteitä +++++++++++++++!!! bd bd bd bd
Riax: Paljon onnea pikku prinsessasta! :)
Marrasmasu: onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Tervemenoa ja toivottavasti odotuspuolella tavataan! :)
ON: kp8/~25. Ovis alkaa lähipäivinä kolkuttelemaan ovelle, täytyy sen mukaan elellä.. ;)
Plussatuulia kaikille lähettelen ja oviksen bongailuihin onnea tässä vaiheessa eläville (meitä taitaa ollakin useampia , hieno homma)!! +++++++++ bd bd bd bd bd
Riaxille:Paljon onnea pikku prinsessasta!=)
Marrasmammalle:Paljon onnea hyvista ultrakuulumisista ja tsemppiä loppuraskauteen!!=)
Nonnalle:Hyvää matkaa ja paljon plussasäteitä++++!=)
Kaikille muillekin onnea oviksen metsästämiseen ja tsemppiä ja plussasäteitä niille jotka ovat loppukierrossa menossa+++=)
Maria80:me mennäänkin aika samoissa sun kanssa,mulla täällä jo eilen täti pakkasi kimpsunsa ja häipyi toivottavasti seuraavaksi yhdeksäksi kuukaudeksi!!=)Clomeja on nyt popsittu jo 3 päivää ja aloitin nyt sitten vielä syömään niitä 2+ multitabseja jos niistä olis jotain hyötyä myös?!=)
Tässäpä niitä mun kuulumisia eli ollaan menossa kierron päivissä 7 ja ovista sitten pian ruvetaan metsästämään, ajattelin nyt kokeilla tässä kierrossa niitä ovistikkuja...ja sitten ei muuta kuin " vällyjen" alle ja toivotaan kovasti että tärppi kävisi!!Onhan se joskus oltava meidänkin vuoro!=)
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille tasapuolisesti toivottelee
Pipsa=)
Se on taas viikonloppu, nämä viikot menee ihan älyttömän nopeasti, varsinkin kun tuo pääsiäinen " lyhensi" tätäkin viikkoa.
Meitä on tosiaan monta, ketkä alkavat valmistautua ovikseen, ainakin sani-74 ja pipsa79. Olikos vielä muita? Kiva, kun on paljon piinailuseuraa!
ON: kp 7/28-30 ja menkat loppuivat vihdoin. Eilen laiteltiikin vähän simppoja liikenteeseen, mutta tuskin ne ovikseen asti jaksavat sinnitellä. Ovis todennäköisesti on joskus ensi viikon loppupuolella...
meinasi unohtua;
Mitäs Hannelen testi näytti? Etkös meinannut tänään tehdä kotona sen testin?
negaa niinku oottaa saatto. Ei oo oikeen nyt kirjotustuulellakaan. Ei johdu testistä, en ollu lainkaan pettynyt sen takia (mikä olikin aika outoa oikeastaan), mutta mies rupes tiuskimaan heti kun kerroin sille ja harmittelin miks menkat ei tuu. " ei halua heti aamusta alottaa sillä aiheella" Että ukko sai sitten mielen matalaksi.
Ja harmittaa kyllä sekin kun ne menkat ei jo ala, olis ollu jo mukava päästä uuteen yritykseen mutta ei tällä menolla... Mikä niitäkin nyt viivyttää?!
Taas tuntuu vaan maailma kaatuvan päälle...
HANNELE kp 38
olen koittanut metsästää, mutta en ole löytänyt. Toivottavasti tiistain ultrassa kaikki oli hyvin!
Hannelelle *jaksuhaleja*!
Hyvää viikonloppua kaikille! :)
Ihanaa, kun tuo ilma taas selkeni. Aamulla puistossa ollessa oli ihan hirvittävän kylmä tuuli. (Kaipaa jo niin sitä kesää.) Nyt viikonloppuna olis tarkoitus laittaa pyörät kuntoon ja lähteä esikoisen kanssa ensiajelulle turvaistuimen kanssa.
HANNELE81:
Niin, oliko sun keskenmenosta viis viikkoa, en muista millään, vaikka oon ehkä siitä kuullutkin. Mun keskenmeno tapahtui siis kolme viikkoa sitten, ja onneksi olo tuntuu vahvistuvan päivä päivältä. Jälkitarkastus on vasta vapun jälkeen ja toivon todella, että siellä sitten olisi kaikki kunnossa. Toivoisin, että tekevät ainakin sisätutkimuksen ja lähettäisivät ultraan. Mun tietääkseni meidän terveysasemalla ei ole ultravälineitä. Pidän ultraa tärkeänä, jotta vois tosiaan varmistua, että kaikki raskausmateriaali olisi poistunut. Sitten kaiketi pitää käydä antamassa virtsanäyte, josta katsotaan hcg-pitoisuus.
Mun kaverin vauvan laskettu aika on noin kuusi viikkoa ennen omaani, että aika samoissa oltaisiin menty. Onneksi kaveri on mua hyvin ymmärtänyt, asiasta on ollut helppo hänelle puhua. Hän vihdoin kertoi odottavansa, koska olin jo ehtinyt tuijotella hänen masuaan pari kuukautta kuitenkaan kehtaamatta kysyä (jos vaikka olis ollut vain lihonut). Sitten kerroin hänelle, että itsekin vielä vähän aikaa sitten odotin. Halailtiin ja itkettiin. Kaveri kertoi, että hänelläkin oli ollut keskemeno vähän ennen tätä nykyistä raskautta. Että ehkä siksi hän niin ymmärtää tätä kipua. Aion kyllä vaan yrittää olla vahvana ja nauttia hänen kanssaan raskaudesta, vaikka se saattaakin olla ajoittain vaikeaa. Ainakin voidaan puhua niistä tärkeistä aiheista: keskenmenosta, odotuksesta ja vauvoista ym. yhdessä.
Riippuu varmaan ihan tyypistä ja tilanteesta tosiaan, kehen jaksaa olla yhteydessä. Toinen hyvä kaverini ei edes tiedä km:stani eikä näillä näkymin saa tietääkään. Tuntuu olevan sen verran erilaisessa elämäntilanteessa nyt, etten halua edes kertoa.
Pahoittelut nega-testistä, mutta sitäkin mukavampaa viikonloppua sitten!
Kaikille hyvää ja aurinkoista viikonloppua ja plussasäteitä!!!!
Hannele: Pahoittelut negasta, mutta eiköhän ne menkatkin sieltä hiljalleen ala. Itselläni kesti mahtavat 8 viikkoa tädin odotus ja meinasi kyllä hermot mennä:( Toivottavasti pääset pian takaisin plussa-junaan..
ON: Nyt ois sitten se kp24/24. Oon ihan varma, että en ole raskaana..mutta..ainahan se pieni toivon kipinä iskee..Alaselkä kipeä, pää kipeä, nukuin juuri 2,5h päikkärit, huono olo ja SILMÄT kipeet (tota en ymmärrä). Ei voi katsetta kääntää ylös eikä sivulle, kun vihlasee niin tajuttomasti. Varmaankin olen tulossa kipeäksi, koska nää on aikas lähellä kuumeen oireita (valitettavasti ei vaan vauva-kuumeen)..
Viikonlopuksi lähdenkin kouluttamaan, joten nyt pakkailen matskuja ja silittelen vaatteita:) Nähdään ensi viikolla,
Kieroon katsova,
Jumppis
Pahoittelut negan testanneelle ja keyesille menkoista:(
Mulla jälivuoto jatkuu vaan. Välillä vaan vähän jotain haaleeta ja sitten taas kunnon hyytymiä. Mua vaivaa joku kummallinen pahoinvointi vieläkin. En oikeen usko, että se enää johtuis raskaushormoneista.
Mulla on ollut jotenkin vähän raskasta tässä muutenkin. Paras ystäväni kuoli jokunen viikko sitten ja sitten toi tuulimuna heti perään. Kun tulen iltapäivällä kotiin niin saankin samantien mennä päiväunille. Sen verran on voimia vieny kaikki tää tapahtunut. Kyllä tää elämä silti taas alkaa tästä piristymään. Välillä mietin, että onko mulla enää edes mitään vauvakuumettakaan. Mutta sen verran ottanut itselleni aikaa, että jos väsyttää niin nukun enkä sitten tosiaan teekään paljon muuta ja mies saa hoidella kotihommat. Hän on onneks ymmärtänyt.
Tänään tällasta vähän raskastakin vuodatusta, mutta elämässä on iloja ja suruja. Nyt vaan niitä suruja on tullut samaan aikaan paljon.
Plussasäteitä toivottelen kaikille!
Hannele-81; Nuo miehet ei aina tunnu ymmärtävän, kuinka tärkeä aihe naisille tämä vauvakuume on. Meilläkin joskus mies saa mut vihaseks/surulliseks, kun vähättelee tätä asiaa. Siinä mielessä sen kai ymmärtää, kun miehille kai harvoin tulee sellaista varsinaista vauvakuumetta, he eivät tiedä kuinka paljon se naisen elämää koskettaa. Ja luulen, että meillä ainakin mies pelkää uutta km:a, ehkä jopa enemmän kuin minä. Se voi olla myös asia, mikä vaikuttaa siihen, että mies ei halua/jaksa niin hirveästi asiasta hehkuttaa tai ylipäätänsä puhua. Mutta toivottavasti sulla alkaa menkat pian (jos et kerta raskaanakaan ole), että pääsette uuteen yritykseen!
Jumppakärpänen; Jokos menkat alkoivat vai vieläkö saat piinailla?
Ria73; se on kumma, kun aina nuo vastoinkäymiset tuntuvat kasautuvan samaanaikaan. Mutta kun niistä on selvinnyt, niin yleensä nousee aina hieman vahvempana! Voimia sulle!
ON: Ovikseen n. viikko. Ja aika matelee, kuinkas muuten. No, oviksen jälkeen aika matelee tietenkin vielä enemmän. Onneksi olen tuon piinailuajan sopivasti töissä, niin saa jotain muutakin ajateltavaa...
Ajattelin laittaa tänään siman käymään. Sitten ensi viikolla vois tehdä hillomunkkeja. Meinattiin hieman avata myös grillikausi vappun, jos vain ilmat suosivat. Mitäs suunnitelmia teillä on vapuksi?
ON: kp 9/28-30, ovista vielä odotellaan...
Nyt pikimmältään ehdin poiketa tännekin.
Maria: Meilläkin olisi tänään tarkoitus tehdä simaa. Huomenna pitäisi sitten pullottaa. Teettekö ihan perinteistä? Me tehdään sellaista Mannerheimin simaa, josta ollaan tykätty paljon enempi kuin tavallisesta. Jotenkin on raikkaampaakin. Mutta munkkeja ei itse tehdä. Ostetaan joko niitä tai donitseja kaupasta. Laitatteko serpentiinejä ja palloja koristeeksi? Me ollaan yleensä laitettu pelkkiä serpentiinejä. Pallojen puhaltelu on vähän turhan rankkaa puuhaa. Oli joskus vuosia sitten niitäkin, mutta sitten kyllästyttiin.
ON: Tänään olis kp 17. Saa nähdä milloin ne menkat alkaa tässä kierrossa. Toivottavasti ei kuitenkaan tule älyttömän pitkää kiertoa.
Vapun vietosta. Jos ilmat lämpenee, niin että tarkenee grillailla, niin tiedossa olisi kyläilyä tuttavaperheen luona ja siellä sitten olisi grillausta tiedossa. Mutta jos on viileää, niin sitten ollaan vain kotona juodaan simaa ja syödään munkkeja tai donitseja.
Olen kirjoitellut aiemmin, että miehellä on luultavasti loma syyskuussa ja että silloin lähettäisiin Marmarikseen. No, luultavasti vaihtuukin tuo loma-aika sekä matkakohde. Mitään varmaa ei vielä tiedä, mutta luultavasti loma ajoittuisikin kesäkuulle. Ei sitten Marmarikseen lähdetä, kun on niitä levottomuuksia ollut ja turistikohteisiinkin on uhattu hyökätä. Eli näillä näkymin kohde olisikin se Puerto de la Cruz. Matkaa ei kuitenkaan vielä varata, sillä pitää ensin tietää koska suunnilleen siinä kuussa olis menkat, jottei ole sitten reissussa. Eli kunhan miehen loma varmistuu, menkkojen alkamisaika varmistuu ja saadaan rahat kokoon, niin sitten vasta varataan.
Mutta eipä tässä kummempia. Tänään iltapäivästä olisi meno anoppilaan ja sieltä vielä mun vanhempien luokse, jossa vaihdetaan autoon kesärenkaat alle. Onkos muita, jotka ovat vaihtaneet jo renkaat tai ovat vaihtamassa??
Aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille!
Palailin koulutusreissulta kotiin ja onpas pinossa ollut hiljasta, kuten myös omassa navassa:)
Maria:Jep eli odottelu jatkuu. Vatsakipuja jonkinverran, mutta eipä oikeastaan muita oireita kuin ärtyneisyys ja vi***tus, joka on mulla ihan normaalia:)
Oli kiva viikonloppu ja sai vähän perspektiiviä omaan " pikku" elämään, kun oli viikonlopun poissa. Rakastan tuota kouluttamista ja toivottavasti niitä työkeikkoja tulee enemmän myös tulevaisuudessa. Eilen kyllä join parit siidukat, kun paistoi aurinko, joten eiköhän se tätikin sieltä tule pikkuhiljaa. Varmaankin stressi on pitänyt loitolla.
Huomenna taas måndagen ja " pikku" elämä jatkuu pyörimistään kodin sekä työn ympärillä..
Jumppis kp26/24 (tai jotain sinnepäin)
Ja kaikkea hyvää raskausajalle! Paljon tarrasukkia vaan pikkuiselle masuasukille! Toivottavasti me itse kukin tulemme sinne ex-puolelle sopivassa vaiheessa.