Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä hoitajia yritetään pakottaa töihin!

Vierailija
06.02.2018 |

Heti aamusta alkoi poru vuoronvaihtokiellosta ja ylityökiellosta. Ihmisiä on paljon sairaana ja kukaan ei tule vapaapäivältä eikä jää tekemään tuplavuoroa.
Välittömästi alkoi johdossa kiristyskeinojen miettiminen. Jotenkin pitää saada pakottaa ihmiset töihin, keksitään että nyt on kyse hätätyöstä ym.
On se p*rkele, ettei voida palkata riittävästi väkeä ja nyt hätäillään että ihmisiä kuolee. Miksei voida pitää sen vertaa henkilökuntaa ettei kuole potilaat eikä henkilökunta? Itse en kyllä alennu kiristettäväksi, pitää omatkin lapset hoitaa kotona...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, mut mikä on viggo? T. Vasta aloittanut sh-opiskelija

Verisuoneen laitettava kanyyli. "Tippa".

Vierailija
22/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette suostu!

Suostun.  Pitäkää te nuoremmat kiinni periaatteista ja omista oikeuksistanne. Itsekyytenne on tehnyt sen, että yhteisöllisyys on kadonnut. Minä pidän kiinni ihmisyydestä hautaan asti.

No uskon että tuollaiset yksinäiset vanhat kupat kirkastavat kruunujaan juuri näissä tilanteissa kun ei ole muutakaan elämää, mutta entäs siihen aikaan kun olit viiden lapsen yksinhuoltaja, jätit varmaan kakarat koiran hoidettavaksi ja pyyhälsit hilkka päässä miespotilaiden väliä?

Eihän tuo ole edes mikään sh. Joku kokoomuspelle, jolla alkaa puntti tutista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, mut mikä on viggo? T. Vasta aloittanut sh-opiskelija

Ne on niitä kanyyleita joita laitat potilaalle että saat ne infuusionesteet ja lääkkeet laitettua suoneen.

Vierailija
24/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä esimiehetkin ovat sairaanhoitajia, joten olisi ihan paikallaan pistää heidätkin vähän virkistämään muistia, jotta voisivat tarvittaessa työskennellä kentällä :)

Vierailija
25/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette suostu!

Suostun.  Pitäkää te nuoremmat kiinni periaatteista ja omista oikeuksistanne. Itsekyytenne on tehnyt sen, että yhteisöllisyys on kadonnut. Minä pidän kiinni ihmisyydestä hautaan asti.

Mitä ihmisyyttä se on että hoitajien jaksaminen ja oikeudet omaankin elämään viedään jatkuvasti äärirajoille, itselles ja työkavereille kuoppaa kaivat. Toivottavasti joku käräyttää sinut liitolle!

No, hui. Ja mitä se paha paha liitto tekee?

Tutkii työntekoasi.

Mutta miksi et arvosta työtäsi, siinä se kysymys? Tekemällä liiton ohjeita vastaan hyväksyt oman asemasi heikentämisen. Miksi?

Ja tuon tutkimuksen seuraukset on mitkä?

Koska teen ihmisläheistä työtä ihmisen hyväksi, en itseni.

Vierailija
26/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä esimiehetkin ovat sairaanhoitajia, joten olisi ihan paikallaan pistää heidätkin vähän virkistämään muistia, jotta voisivat tarvittaessa työskennellä kentällä :)

Mitoitus ei siitä lähiesimiehestä ole kiinni, paskempaa paikkaa ei ole kun olet kahden tulen välissä, tiedät, jos et ole umpipuupää, missä liemessä hoitajat on, mutta et saa palkata lisää väkeä, koska säästetään. Olen ollut hoitaja, rivi, 20v enkä muista muuta kuin ainaisia säästöjä.

Vierailija
27/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette suostu!

Mitä ihmisyyttä se on että hoitajien jaksaminen ja oikeudet omaankin elämään viedään jatkuvasti äärirajoille, itselles ja työkavereille kuoppaa kaivat. Toivottavasti joku käräyttää sinut liitolle!

Tutkii työntekoasi.

Mutta miksi et arvosta työtäsi, siinä se kysymys? Tekemällä liiton ohjeita vastaan hyväksyt oman asemasi heikentämisen. Miksi?

Voithan vaikka luopua palkastasi ja alkaa tekemään vapaaehtoistyötä

Vierailija
28/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse ainakin olen pitänyt ammattitaitoa yllä, perehdyttänyt uusia hoitajia ja kouluttautunut lisää koko esimies urani aikana. Nuorempia hoitajia on aina vaan vaikeampaa saada mukaan lisäkoulutuksiin, kun ne yleensä on vapaa-ajalla. Uskoisin, että ammattitaitoni on edelleen vanhempi kuin monella alaisellani. 

Vierailija
29/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette suostu!

Tutkii työntekoasi.

Siitähän tässä kaikesta onkin kyse, että hoitajilta ollaan viemässä kaikki lelut ja karkit. 

Vierailija
30/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette suostu!

Tutkii työntekoasi.

Teenkin paljon vapaaehtoistyötä työni ohessa.

Vierailija
31/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän virkistämään muistia? :D Esimiehenä en suinkaan ole luopunut potilastyöstä vaan sen rinnalle on tullut lisävelvollisuuksia esim. työvuorojen laatiminen niillä eväillä, jotka ylinjohto on minulle antanut. 

Vierailija
32/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette suostu!

No uskon että tuollaiset yksinäiset vanhat kupat kirkastavat kruunujaan juuri näissä tilanteissa kun ei ole muutakaan elämää, mutta entäs siihen aikaan kun olit viiden lapsen yksinhuoltaja, jätit varmaan kakarat koiran hoidettavaksi ja pyyhälsit hilkka päässä miespotilaiden väliä?

Tuo aika on eletty. Nyt kun ei ole velkaa ja lapset on aikuisia on aika nauttia siitä itse työstä. 

Vierailija
33/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette suostu!

Eihän tuo ole edes mikään sh. Joku kokoomuspelle, jolla alkaa puntti tutista.

*reps*

Melua tyhjästä, kuten ollaan jo monet kerrat aiemminkin nähty.

Vierailija
34/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole hyvän hoitajan kriteeri, että uhrautuu aina "potilaan hyväksi" noudattamatta työaikaansa ja muita työsopimuksessa sovittuja asioita.

Päinvastoin. Tällainen hoitaja tekee hallaa itsensä lisäksi koko työyhteisölle ja ammattikunnalle sekä lopuksi myös potilaille.

Vierailija
35/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti aamusta alkoi poru vuoronvaihtokiellosta ja ylityökiellosta. Ihmisiä on paljon sairaana ja kukaan ei tule vapaapäivältä eikä jää tekemään tuplavuoroa.

Välittömästi alkoi johdossa kiristyskeinojen miettiminen. Jotenkin pitää saada pakottaa ihmiset töihin, keksitään että nyt on kyse hätätyöstä ym.

On se p*rkele, ettei voida palkata riittävästi väkeä ja nyt hätäillään että ihmisiä kuolee. Miksei voida pitää sen vertaa henkilökuntaa ettei kuole potilaat eikä henkilökunta? Itse en kyllä alennu kiristettäväksi, pitää omatkin lapset hoitaa kotona...

Hätätyö vaatii sitten oikeasti jonkun katastrofin/suuronnettomuuden/vastaavan sekä Avin hyväksynnän. Sitä ei vaan tehdä muutaman esimiehen päätöksellä.

Vierailija
36/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette suostu!

Tutkii työntekoasi.

Teenkin paljon vapaaehtoistyötä työni ohessa.

Voit lisätä entisestään vapaaehtoistyön määrää ja samalla luopua palkastasi.

Vierailija
37/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tottakai pakotetaan kun naisilla ei ole pokkaa pitää puoliaan. itse irtisanoutuisin ja olisin ennemmin työttömänä. saavat eläkkeelle jäävät mukavat oltavat kohta :) ne samat jotka nämä asiat ovat paskoneetkin.

Mikä on naisvaltaisella alalla tilanne nyt? Miesvaltaisella alalla neuvottelut peruuntuivat, kun yritettiin kiertää ylityökieltoa.

Vierailija
38/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tottakai pakotetaan kun naisilla ei ole pokkaa pitää puoliaan. itse irtisanoutuisin ja olisin ennemmin työttömänä. saavat eläkkeelle jäävät mukavat oltavat kohta :) ne samat jotka nämä asiat ovat paskoneetkin.

Mikä on naisvaltaisella alalla tilanne nyt? Miesvaltaisella alalla neuvottelut peruuntuivat, kun yritettiin kiertää ylityökieltoa.

Neuvotteluja ei ole aloitettu ja huomenna alkaa keskustelut suojelutyöstä.