Saatteko pumpattua maitoa rinnasta tollasseella käsipumpulla?
Siis tollanen maitopumppu, en tiedä mikä sen oikea nimi on. Mä en saa sillä mitään irti mun rinnoista!
Kommentit (12)
Jos nänni on kunnolla siellä sisällä, maitoa heruu.
Monesti irtoaa paljon paremmin kuin kehnolla pumpulla.
Itse ruiskin rinnasta suoraan perunasoseeseen. Ei mene yhtään hukkaan ja lämpökin sopiva :)
Pienet määrät saa käsin tosi helposti. Kehnolla pumpulla ei saa kyllä mitään irti, esim. se Ainun käsipumppu on surkea. Aventin ISIS-pumpulla saan kyllä hyvin.
Mä olen tehnyt soseet kyllä ihan veteen. Jos tuntuu, että joku ei ole maistunut, niin sitten tosiaan olen ruiskassut suoraan rinnasta vähän maidon makua.
Oikealla tekniikalla onnistunut käsin parhaiten.
käsin lypsäminen kuin ainun käsipumpulla pumppaaminen. Sähköisellä pumpulla tuli jonkin verran paremmin, jos tarvitsi poissaolon ajaksi saada lapselle juomamaidot, mutta perunan sekaan lypsin kyllä käsin.
käsikäyttöisellä pumpulla ei kyllä toiminut ollenkaan.
Nänniä ei vedetä niin kuin lehmältä (kai). Ainakin itse painoin sisään päin ja puristin. Kokeile, kun rinta suht täynnä. Tekniikka kyllä löytyy.
Olen saanut lypsettyä, kaikilla se ei onnistu vaikka maitoa olisi. Neuvoisin että kokeilet samalla tehdä jotain muuta, esim katsoa tv:tä, ja pumpata vaan tarpeeksi kauan, niin voi olla että maitoa alkaakin tulla. Vauvan ajatteleminen saattaa myös saada herumisen käyntiin.
Yritin tänään viimeksi pumpata perunaan maidot. Sain nipistettyä muutaman millin. Onneksi pakastimessa oli toukokuulta desi.
En tiedä mistä huomenna kehin maidot perunaan, ehkä haen kaupasta Tuttelia. :(