Reissussa kaverin kanssa, joka "voi syödä mitä vaan lihomatta"
Oon reissussa kaverin kanssa, joka aina kehuskelee kuinka voi syödä mitä vaan lihomatta. Nyt kun on toisen seurassa melkein koko ajan, niin näkeekin mitä se todellisuus oikeesti on. Esim eilen kaveri söi:
Ap:
Kahvi, jogurttipikari
Lounas:
Zero colaa, yks pizzasiivu
Illallinen:
Ravintolan pasta-annoksesta niin vähän, että annos näytti melkee koskemattomalta
Iltapala:
1/2 suklaapatukka
Siis onhan tuo epäterveellistä ja varmaan sen takia kuvittelee, että voi syödä mitä vaan lihomatta, mutta nuo määrät!! Toissa päivänä kaveri ei syöny enne illallista MITÄÄN, zero colalla ja kahvilla vaan pärjäs. Sit illalliseks meni pihviä ja iltapalaks puolikas suklaalevy...
Kommentit (25)
Sehän syö mitä vaan:) Ei se laatu, vaan määrä.
"Voi syödä mitä vaan" tarkoittaa monelle juuri sitä että pienetkin ruoka- annokset riittävät, valitettavasti useimmille kohtuus on tuntematon käsite. Siivun sijaan kokonainen perhepizza, iso ravintola- annos kokonaan ja jälkiruoka päälle, suklaapalan sijaan levy...
Jaa-a
Mitähän sun kaverisi tuumaisi, jos tietäisi sun stalkkaavan sen jokaista suupalaa?
Ei vaikuta normaalin ihmisen touhulta.
Minkä ikäisiä ootte? Mä ihan oikeasti pystyin syömään 30-vuotiaaksi mitä vain lihomatta, kyllä sellaisia ihmisiä on. En nyt tietenkään syönyt mitä vain (en jaksa) mutta paljon kuitenkin. Poikaystäväni seurasi malliani ja lihoi vuoden aikana 20 kg, itse en grammaakaan. Söin siis pizzaa, sipsejä, suklaata, kerralla saattoi mennä 5 munkkia.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan, nykyään olen melkein 40-vuotias ja todellakin kilot kertyy vaikka syön ehkä kolmanneksen siitä määrästä mitä nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Ja en tiiä miks tein alotuksen, kuhan vaan ärsyttää, ku toinen huutelee voivansa syödä lihomatta mitä vaan. Ei kukaan terve ihminen voi syödä lihomatta mitä vaan...
Ap
En tiiä minäkään.
Jos kattelisit vähän nähtävyyksiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a
Mitähän sun kaverisi tuumaisi, jos tietäisi sun stalkkaavan sen jokaista suupalaa?
Ei vaikuta normaalin ihmisen touhulta.
Niitä suupaloja on niin vähän että iha stalkkamattaki jää mielee :D
Ja kyllä sen nyt huomaa jos ite istut aamupalapöydässä leipien, jogurttien, hedelmien, kananmunien yms keskellä ja toisella on kahvi :D
Ap
Mun työkaveri on yli 60 v ja aina pystynyt syömään mitä vaan eikä liho. Painaa korkeintaan 45 kiloa ja on yli 170 cm pitkä. On yrittänyt lihottaa itseänsä, jopa lääkärin ohjeilla mutta ei vaan liho eikä ole mitään sairautta. Eikä harrasta liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
"Voi syödä mitä vaan" tarkoittaa monelle juuri sitä että pienetkin ruoka- annokset riittävät, valitettavasti useimmille kohtuus on tuntematon käsite. Siivun sijaan kokonainen perhepizza, iso ravintola- annos kokonaan ja jälkiruoka päälle, suklaapalan sijaan levy...
Mä ymmärrän "ihan mitä vaan" ihan minä vaana. Eihän se ole temppu tai mikään pysyä hoikkana, jos syö kohtuudella, mutta osa on sitä mieltä, että voivat syödä lihomatta _ihan mitä vaan_
:) näinpä. Ihmisen on hirveän vaikea arvioida saatua energiamäärää. Yleensä saatu energiamäärä arvioidaan yläkanttiin ("söin tänään 3000 kcal ruokaa" vaikka oikeasti vedit hädin tuskin 1900kcal).
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri on yli 60 v ja aina pystynyt syömään mitä vaan eikä liho. Painaa korkeintaan 45 kiloa ja on yli 170 cm pitkä. On yrittänyt lihottaa itseänsä, jopa lääkärin ohjeilla mutta ei vaan liho eikä ole mitään sairautta. Eikä harrasta liikuntaa.
Tuskimpa hänen kroppansa toimii normaalistikkaan. Eiköhän sieltä jotain imeytymisongelmaa löydy. Kyllähän se terve ihminen lihoo jos istuu pyllyllään koko päivän ja syö 3000-5000kcal päivään
Jos kertoo voivansa syödä mitä vaan tarkoittaa kyllä yleensä sellaista joka todella voi syödä mitä vaan, koska vaan ja paljon ja ei liho.
Minä olin sellainen kunnes tuli mittariin +35 ja alkoi kilot kertyä...
No minä oikeasti pystyin syömään yli kolmekymppiseksi asti mitä vaan lihomatta ja söinkin, eikä kyseessä ollut todellakaan mikään yksi pizzasiivu vaan aina koko pizza, isoja annoksia, herkkuja... nyt ikää 35 ja nykyään joudun vähän syömisiä miettimään ettei paino nouse.
Ihan mitä vaan on eriasia kun kuinka paljon vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän "ihan mitä vaan" ihan minä vaana. Eihän se ole temppu tai mikään pysyä hoikkana, jos syö kohtuudella, mutta osa on sitä mieltä, että voivat syödä lihomatta _ihan mitä vaan_
Väännetään nyt rautalangasta, että jollekin nimenomaan se kohtuus on "ihan mitä vaan" koska tulee täyteen vähemmästäkin eikä ole tarvetta syödä isoja määriä kerrallaan. Tottakai silloin lihoo jos ruokahalu on hallitsematon ja syö kaiken mitä mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Täh! Onhan se ravintola-annos tarkoitettu kokonaan syötäväksi.
Mitä kamalaa siinä on, jos syö ravintola-annos en kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väännetään nyt rautalangasta, että jollekin nimenomaan se kohtuus on "ihan mitä vaan" koska tulee täyteen vähemmästäkin eikä ole tarvetta syödä isoja määriä kerrallaan. Tottakai silloin lihoo jos ruokahalu on hallitsematon ja syö kaiken mitä mieli tekee.
No tulihan tännekin joku jankkaaja..
"Voin syödä mitä vaan lihomatta"
"Voin syödä kaikkea kohtuudella"
Kuka tahansa voi syödä silloin tällöin palan suklaata, pizzaa, kakkusiivun jne. ja pysyä kuosissa. Se on järkevää syömistä, eikä niin elävät ihmiset julista voivansa syödä mitä tahansa lihomatta, ennemminkin kertovat juuri tuosta 80/20 ajattelusta, kohtuudesta, pienestä herkuttelusta jne.
Sitten on näitä, jotka syövät miten sattuu, paikoitellen todella epäterveellisesti ja kuvittelevat, että lihomattomuus on jonku henkilökohtainen ominaisuus. He vaan voivat syödä _mitä vaan lihomatta_ vaikka oikeasti he syövät ruoan epäterveellisyydestä huolimatta alle oman kulutuksen, mikä kaloripommien kohdalla tarkoittaa todellatodella pieniä ruokamääriä
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Harva läski pystyy syömään yhden pizzasiivun tai vaikka yhden kourallisen sipsejä. Ja lopettamaan siihen.
Kyllä läski syö sen lopunkin pizzan ja sipsipussin tyhjäksi.
Mitä vain HALUAA.
Halut pysuvät kohtuudessa, siksi harha, että voi syödä ihan mitä vain.
Minä pystyin oikeasti syömään herkkuja vaikka kuinka kolmekymppiseksi asti. Sitten alkoi samantein alamäki. On vaikea olla opetella vähempään herkutteluun jos on tottunut että voi syödä vaikka suklaalevyn päivässä lihomatta.
Ylipainoinen en ole edelleenkään, bmi 22 mutta syömistä pitää koko ajan kontrolloida.
Ja en tiiä miks tein alotuksen, kuhan vaan ärsyttää, ku toinen huutelee voivansa syödä lihomatta mitä vaan. Ei kukaan terve ihminen voi syödä lihomatta mitä vaan...
Ap