Mitä opiskelemaan
Ideoita mitä hakeutua opiskelemaan.
Taustat:
-ikä 30 +
-valmis terveydenhoitaja/ sairaanhoitaja
-ihan hyvä koulussa, keskiarvo n.9, E:n paperit lukiossa
-matemaattis-luonnontieteelliset taidot ei kehuttavia ja meinaan hakea tänä keväänä-> lääkistä ei kannata ehdottaa
Kriteerit
-palkka 3000 e paremmalla puolella
-työllistävä ala
Ehdotuksia?
Kommentit (5)
Logopedia tai psykologia? Molemmat täyttävät nuo ehdot ja lisäksi aiemmista opinnoistasi olisi varmasti noissa hyötyä.
Logopediaa olen miettinyt. Toisaalta en tiedä kompensoiko tuleva palkka (n 3500/kk?) viiden vuoden ansionmenetystä, joka opiskeluun kuluu. Vrt. terkkari hieman alle 3000 palkka. Varmasti olisi kyllä mielenkiintoista, hyötyä aikaisemmista opinnoista ja työkokemuksesta ja työllistävä ala
Psykologiasta en tykännyt lukiossa ja olen käsittänyt että matikkaa tulisi jonkin verran osata ainakin pääsykokeissa? Tästä en ole varma kylläkään.
Muita ideoita?
Terveystiedon maisteriksi ja sitten opettamaan terveystietoa lukioon ja sairaanhoito-oppilaitoksiin. Esim. Paula Risikko on tehnyt pitkän opiskelun kautta itsensä hyvin tienaavaksi ja päteväksi ihmiseksi. Aloitti sairaanhoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Terveystiedon maisteriksi ja sitten opettamaan terveystietoa lukioon ja sairaanhoito-oppilaitoksiin. Esim. Paula Risikko on tehnyt pitkän opiskelun kautta itsensä hyvin tienaavaksi ja päteväksi ihmiseksi. Aloitti sairaanhoitajana.
Joo, tää on ehdottomasti vahva vaihtoehto mulla ollutkin. Käsittääkseni kuitenkin hoitotyön opettajilla on huono työtilanne nyt, sen takia vähän hirvittää että mitäs jos opiskelen turhaan ja samalla hukkaan aikaani. Terveystieteen maisterista voi toki tulla myös esim. osastonhoitaja, mutta se ei kiinnosta minua.
Tilanne on nimittäin se, että valmistumisestani on jo joku aika ja olen tehnyt melkein yksinomaan sairaanhoitajan töitä. Nyt joko hakeutuisin terkkariksi tai opiskelisin. Jos opiskelisin niin työllisyyden pitäis olla lähes varmaa. Muuten epäilen etten pääse enää mihinkään muutaman vuoden päästä terkkariksi jos aika on mennyt hukkaan opiskellessa turhaan. Voi olla, ettei pidä paikkaansa, mutta se on pelkoni. Kaikki kunnia sairaanhoitajille, mutta en halua jämähtää sellaiseksi. Syö minua liikaa.
Help!