Vierailija

Kuinka moni meistä onkin ns. vahingon tuloksena syntynyt tai sanotaan nyt niin, että ei niin toivottuna, ja syitähän on vain ehkäisymenetelmien täydellinen pettäminen tai niiden käyttämättömyys kokonaan ja/tai aborttia ei jostain syystä ole haluttu tehdä tai sitten sitä ei joitakin vuosikymmeniä taaksepäin edes saanut kuin tiukoin perustein laillisesti?

Toisaalta miksi moralisoitte Jörneä, sillä hän on päättänyt olla olematta yhteyksissä lapsiinsa, jotenkas eiköhän se ole Jörnen ihan oma asia, eihän ketään miestä voi vasten tahtojaan pakottaa isän rooliin, jos ja kun hän ei sitä halua.
Hyvä, että Jörn sanoo asiat suoraan, eikä kiertele ja kaartele. Kainet Jörnellä on oma mielipiteensä myös vahinkolastensa äideistäkin noin niinkuin naisena, ei ole halunnut olla heidänkään kanssa jatkossa yhteyksissä, ja jos nämä kahden vahinkolapsensa naiset ovat itse halunneet kuitenkin tehdä lapsensa vain itselleen ilman heidän isänsä läsnäoloa ihan tietoisesti, niin sehän on niiden lasten äitien asia, eikä Jörnen probleema.

• ylös 10
  • alas 38

Kommentit (18)

Vierailija

Pitäisi edes suunsa kiinni. Miksi niiden vahinkolasten pitää joutua tuollaista kuraa lukemaan lehtien palstoilta? Törkeä mies.

• ylös 52
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eihän voi tietää vaikka tässä olisi taustalla se perinteinen.
Nainen on väittänyt syövänsä pillereitä, ei olekkaan syönyt.
Verrattavissa raiskaukseen mielestäni.

• ylös 9
  • alas 25
Vierailija

Asia ei kuulu minulle enkä lukenut kirjoitustasi mutta Björn dönnerillä on ollut sydän vikoja ja pumppu on pettänyt ainakin kerran että että. Ei se ihan helppoa maapallossa ole aina tehdä lapsia. Vahvaa sanomaa kyllä björn dönner on saanut puhua suomenkielisten hyväksynnästä. Ei ole mikään helppous että on lapsia ja saa sydäreitä.

Vierailija

Donner on sukupolvensa edustaja. Kuoleman ja dementian välissä.
Luin haastattelun ja tulin siihen tulokseen että Donner ei näe lapsiaan yksilöinä vaan osana äitejään. Ei ketään lapsistaan. Jutussa kerrottiin että hän on tuntenut äärimmäistä vihaa entisiä naisiaan / lastensa äitejä kohtaan. Tuntui että tämän tunteen perusteella hän on katkaissut välinsä lapsiinsa. Hänen päässään ne lapset ovat osa äitejään ei erillisiä yksilöitä aikuisenakaan, lapsuudesta nyt puhumattakaan.
Vastaavasti koska hänellä on toimiva suhde viimeisen vaimonsa kanssa niin viimeiset lapset on ollut osa tätä parisuhdetta.

Donner on itsekin kasvanut ilman isää, ei omien sajojensa mukaan ole koskaan edes kaivannut isäänsä. Miten miehestä voisi tulla hyvä isä jos hänellä ei koskaan ole ollut omaa isäsuhdetta.

Sukupolvien trauma.

• ylös 39
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta miksi moralisoitte Jörneä, sillä hän on päättänyt olla olematta yhteyksissä lapsiinsa, jotenkas eiköhän se ole Jörnen ihan oma asia, eihän ketään miestä voi vasten tahtojaan pakottaa isän rooliin, jos ja kun hän ei sitä halua.

Silloin Jörnen olisi pitänyt pitää molonsa housuissaan. Jokaisesta yhdynnästä voi seurata raskaus. Jos seurauksia ei ole valmis kantamaan, niin vetäköön käteen. Näin yksinkertaista. Jos nussii jotain naista, pitää muistaa, että se nainen voi tulla raskaaksi ja vastuu siitä kannetaan.

• ylös 26
  • alas 0
Moraali kehiin

Rikot lierosti pamauttelevat itsensä paksuksi yrittäessään saada miehen verkkoonsa. Yleinen ilmiö.

Vierailija

Löytyyköhän Jörreltä lehtolapsia Afrikasta? Eikös se sielläkin käynyt "kuvausmatkoilla"?

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Jörkka on itse toitottanut julkisuudessa, kuinka ei edellisistä suhteista syntyneistä lapsista välitä pätkääkään, muutenkin levittelee asioitaan. Kai niistä nyt sitten muutkin puhua saavat. Ei minun mielestä Jörkan tapaus ole sen ihmeellisempi kuin jonkun takavuosien raksamiehen, joka on pistellyt lehtolapsia alulle. Joillekin sitä ennenkin sattui ja tapahtui samaan aikaan kuin toisille ei.

Lisäksi olen samaa mieltä kuin yksi aikaisemmista kirjoittajista, jotkut miehet näkevät naiset itsensä jatkeena ja lapset sen naisen jatkeena, eivät ainoatakaan perheenjäsentä yksilönä ja erillisenä persoonana. Nainen ja lapset otetaan ja jätetään pakettina, erotessa erotetaan myös lapset ja siirrytään seuraaviin. Jos jokin suhde kaikkien todennäköisyyksien vastaisesti kestää, se on sitten se "oikea perhe" ja siinä on ne iskän "oikeat" tai "paremmat" lapset.

Samasta sukupolvesta löytää myös miehiä, jotka helposti hahmottavat ja oppivat tuntemaan ympäristönsä naisten erilaiset luonteet ja kiintyvät normaalisti. Isättömältäkin mieheltä voi onnistua. Kyllä tässä persoonasta on kyse, ei ihan sukupolvikokemukseksi voi yleistää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
olisi käyttänyt kumia. 

Nimenomaan!Kas kun ei oppinut yhdestä "vahingosta".Etenkin kun tiesi olevansa "A-luokkaa" siitosorina.

Vierailija

Mun mielestä se oli inhottavasti sanottu niitä elossa olevia, hylättyjä lapsia (ja äitejään) kohtaan, mutta yleisesti ottaen ymmärsin asian kuten HS:n kolumnisti, eli että Donner ei halua teeskennellä eikä selitellä valintojaan, mikä on sinänsä ymmärrettävää.

Enemmän mä hajosin siihen, että "olen tasa-arvoinen feministi, en ole koskaan raiskannut enkä ahdistellut ketään" voi hyvää päivää...tajuaakohan edes koskaan, miten pahasti mokasi.

Vierailija

Olin ilmeisesti itsekin vahinko, mutta mulla sentään oli rakastava isä. Huolehtii vieläkin vaikka olen aikuinen. 

Vierailija

Niin, mitäpä nyt vasemmistolaisen sikailijan sikailusta kun sentään yksi Törhönen on saatu kiinni. Vittu tämä teidän kaksinaismoralisminne on huvittavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, mitäpä nyt vasemmistolaisen sikailijan sikailusta kun sentään yksi Törhönen on saatu kiinni. Vittu tämä teidän kaksinaismoralisminne on huvittavaa.

Mistä sä oikein puhut? Tässä ketjussahan kritisoitiin Donneria.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Asian vierestä, eikä päde tähän keissiin, mutta on myös miehiä, jotka haluavat naisen ns. kuseen, yrittäen pilata naisen elämän saattamalla tämän raskaaksi täynnä vihaa, kostonhimoa ja katkeruutta. Valitettavasti kärsijänä on se viattomin; lapsi, jos hänen annetaan syntyä.Ja tälläiset tapaukset tuppaavat toistumaan samassa suvussa polvesta toiseen.On aina surullista, jollei lasta hankita yhteisymmärryksessä, rakkaudesta.

Is it men's world...still?

Vierailija kirjoitti:

Tiedän minäkin tapauksia, joissa naiset ovat halunneet juuri tietyn miehen lapsen ja miehen ja hankkiutuneet raskaaksi hänelle.Silloin pitää ottaa se riski että hoitaa lapsen yksin ja vastaa myös kustannuksista ja miehen vastaavasti taas se, että maksaa seuraavat 18v yhden yön seurauksista, jollei nainen urheasti kanna myös taloudelllisia seuraumuksia.Tiedän naisia, jotka eivät ole vaatineet edes aviomieheltään elareita, jotta isän suhde lapseen on säilynyt.

Jörnille on tullut kalliiksi kahden, samana vuonna syntyneen lapsen elarit. 

Boris Becker sanoi kerran, että kun hänen satunnaisesta hotellin siivouskomerossa tapahtunesta yhdynnästä alkunsa saanut lapsensa kuule, millainen äiti hänellä on niin...mitä? Siis isäkö on ihan ok kun yhtyy muutoman tunnin tapaamisen jälkeen? Mitä eroa heidän moraalilla on? Paitsi että Borishan oli parisuhteessa, nainen sinkku. 

Kuinka tahansa, nämä ovat asioita jotka tulisi hoitaa yksityisesti.

Kaikesta kuuluu viha ja katkeruus lasten äitejä kohtaan, jotka ovat "huijanneet" miehen maksumieheksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.