Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ikinä tajunnut mitä hyötyä on toivoa toiselle kaikkea hyvää tms.

Vierailija
03.02.2018 |

Tai mitä hyötyä on olla iloinen tai surullinen jonkun puolesta. Puuttuuko musta jotain osia kun en tajua? Mulle jos joku sanoo, että "toivon sinulle kaikkea hyvää tulevaisuuteen" niin on kai se ihan mukavaa ettei ainakaan tiettävästi puno juonia mun epäonnistumista edistääkseen, mutta mitä mä sillä toivotuksella teen? Eri asia jos sanoisi vaikka "Jos sulle joskus tulee jotain vaikeuksia, niin älä epäröi pyytää apuani".
Mun mielestä jokaisen kannattaa pyrkiä TEKEMÄÄN hyviä asioita niille ihmisille, jotka itselle ovat tärkeitä. Se on minulle aivan sama toivovatko tutut tai eksät minulle hyvää vai kiroavatko alimpaan helvettiin, jos ne ihmiset eivät aio tehdä tikkua ristiin eteeni siinä tilanteessa, jos asiat alkaa mennä huonosti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinä teet elämästäsi sellaisen, jonka haluat. Muut eivät ole sitä varten, että he tekisivät asioita sinun puolestasi. Tuollaiset toivotukset kuuluvat hyviin käytöstapoihin, ilmeisesti sinä et osaa sellaisia.

Vierailija
2/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sinä teet elämästäsi sellaisen, jonka haluat. Muut eivät ole sitä varten, että he tekisivät asioita sinun puolestasi. Tuollaiset toivotukset kuuluvat hyviin käytöstapoihin, ilmeisesti sinä et osaa sellaisia.

Mun mielestä se on turhanpäiväistä ja tekopyhää lässytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, susta puuttuu jotain osia.

Vierailija
4/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Olinkin jo kirjoittaessani sitä mieltä, että olet kivikissaäiti. Eli ”sisältö ilmiannettu”.

Vierailija
5/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikkea huonoa sulle sitten vaan!

Vierailija
6/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illan aivopieru

Vierailija
7/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ituvisio.

Vierailija
8/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tässä tarkoita esimerkiksi sitä, että toivotetaan huomenta aamulla töissä tai jotain. Se nyt kuuluu käytöstapoihin, joskin liiallinen asiakaspalvelukin joskus ärsyttää: kiitos, tervetuloa uudelleen, ja oikein hyvää illanjatkoa ja viikonloppua teille! Kiitos ja ole hyvä sekä katsekontakti olisi mulle riittävät muodollisuudet asioidessa. Ap

Vierailija
9/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Olinkin jo kirjoittaessani sitä mieltä, että olet kivikissaäiti. Eli ”sisältö ilmiannettu”.

En ole kivikissaäiti tai muukaan "julkkis" av:lla.

Vierailija
10/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuo on vain epäsuora tapa osoittaa, ettei ole uhka. Olohan tulee ihmisellä turvallisemmaksi, kun tuntee muiden olevan itseä kohtaan hyväntahtoisia eikä pahantahtoisia. Myös sanoja itse pitää yllä juuri sellaista suhdetta toiseen, että ei olla ainakaan pahantahtoisia toisia kohtaan.

On kaikenlaisia "turhia" tapoja, joilla osoitetaan miten toiseen suhtautuu.

Vaikkapa joku "mitä kuuluu?" -kysymys tuntuu niin turhalta, kun ei toista kuitenkaan totuus kiinnosta. Se todellinen tarkoitus on jossain muualla kuin miltä asia kirjaimellisesti otettuna vaikuttaa. Musta hyvän hengen ilmapiirin ylläpitämiseksi kyllä riittäisi ihan kohtelias tervehdyskin.

Ihmisillä on tarve ylläpitää turvallisuutta noin. Sitten ei tarvitse pelätä mitä muut selän takana tekee, kun muut pitää mukavana ihmisenä. Ehkä joskus voi joutua pulaan, jossa tarvitsee apua. Jos on muiden silmissä hyvä tyyppi, apua saa todennäköisemmin.

Nuo on helppoja tapoja, kun vain sanallisesti tuodaan esiin se ettei ole uhka. Se vaatisi enemmän (olisi "kalliimpaa"), että lähtisi lupailemaan konkreettista apua, koska toinenhan voisi vaikka pyytääkin sitä.

Vierailija
11/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikkea huonoa sulle sitten vaan!

Ei se mun elämää millään tavalla muuta, mutta samoin sulle, vaikka. Ap

Vierailija
12/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen tarvitsee toisia ihmisiä kasvaakseen, oppiakseen, asuakseen jne. ei kukaan selviä kohdusta hautaan yksin.

Vierailija
13/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään ihminen kenellä on patoutunutta marijuanaa aivoissa kirjoittaa noin. Marijuana on maapallon pahe ja tälläinen pahe lähtee marijuanan itse pahuudesta joten kaikkea pahaa sinulle!

Vierailija
14/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Jos olisi ase tässä hollilla niin ampuisin aivoni seinälle.

Vierailija
15/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta vastauksesta 10.

Ehkä minua ärsyttää noissa toivottelijoissa se, että saavat sitten tuntea itsensä hyväksi ihmiseksi ikään kuin kauttani, vaikka heillähän ei siihen olisi mitään perusteita, jos eivät konkreettisesti kuitenkaan vaivautuisi takiani.

Tai sitten se on se, että en koe tarvitsevani tätä turvallisen ilmapiirin luomista. Jos en ole kokenut kyseistä henkilöä uhkaavaksi ja itseäni voimakkaammaksi alunperinkään, niin en tee paljoakaan sillä tiedolla, että hän suhtautuu kenties ihan suotuisasti olemassaolooni. Ap

Vierailija
16/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minua ärsyttää noissa toivottelijoissa se, että saavat sitten tuntea itsensä hyväksi ihmiseksi ikään kuin kauttani, vaikka heillähän ei siihen olisi mitään perusteita, jos eivät konkreettisesti kuitenkaan vaivautuisi takiani.

Tai sitten se on se, että en koe tarvitsevani tätä turvallisen ilmapiirin luomista. Jos en ole kokenut kyseistä henkilöä uhkaavaksi ja itseäni voimakkaammaksi alunperinkään, niin en tee paljoakaan sillä tiedolla, että hän suhtautuu kenties ihan suotuisasti olemassaolooni. Ap

Niin. Tuo pelkkä hyvän toivottaminen voi olla myös ikään kuin alkusysäys. Jos otat sen ystävällisesti vastaan, toinen katsoo että hyvä tyyppi. Nyt teille on muodostuneet sellaiset välit, että molempien mielessä toinen on rekisteröity "ei uhaksi". Toisin sanoen kumpikin voi luottaa, ettei toinen sabotoi mitään.  Jos taas suhtaudut toivotukseen nyrpeästi, ei välttämästä päästäkään tuohon hänen hakemaansa "emme sabotoi toisiamme" -sanattomaan lupaukseen. Hänelle saattaa jäädä paha maku suuhun, ja kun joku vaikka puhuu sinusta pahaa, hän ei väitä vastaan, jolloin sinulle voi tulla huono maine. Jos taas hänelle jäi sinusta hyvä maku, hän saattaa sanoa "minusta se vaikuttaa mukavalta", mikä saattaa estää sinulle tulemasta huonoa mainetta (josta taas voisi olla lisähaittoja, koska ihmiset eivät luota sinuun).

Siitä hyvästä alusta voidaan lähteä pikkuhiljaa (jos halutaan) etenemään siihen, että voi jo luottaa toisen apuunkin jossain todellisessa tilanteessa. Yleensähän ei aivan ilman syytä lähdetä yksipuolisesti tarjoamaan apua, ellei usko, että myös toinen tekisi niin itselle. Eli ihmissuhteissa on kyse vastavuoroisuudesta, siitä että molemmat osapuolet on valmiita menemään yhtä pitkälle toisen eduksi, mutta siihen päästään ajan kanssa siten, että molemmat rupeavat luottamaan toiseen enemmän ja enemmän.

Vierailija
17/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhhhhuuh. Aloittaja hyvä. Anna ihmisten puhua mitä haluavat. Ei se niin vakavaa ole. Varsinkaan hyvän toivottaminen. 

Sinä puhut itse varmasti paljon tyhjänpäiväisyyksiä. Pitäisikö niihin takertua. 

Relaa. Kaikkeen ei kannata takertua. Kehitä itseäsi, jota pääset eroon tuosta angstistasi.

Vierailija
18/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan samaa mieltä. Katselin juuri USA:n ehkä pahimman pedofiilin Larry Nassarin (mm. USA:n nuorten naisvuimistelijoiden olympiajoukkueen lääkäri) tuomio-oikeudenkäyntiä, jossa hyväksikäytetyillä oli hienoja voimallisia puheenvuoroja oikeuden tuomarille ja Nassarille.

Mutta kummastelin sitä, että osa toivoi tälle hirviölle (hänet siis siksi mainiten puheenvuorossaan) "sielun pelastusta" tai muuta "parempaa". Miksi ihmeessä???? En ikinä toivoisi minua satuttaneelle hirviölle mitään hyvää. Eikä se tarkoita, että sitten kieriskellään vihassa, vaan että en pidä hänestä, en halua hänelle hyvää, piste.

Tajuan myös muutenkin, ettei minun toivomiseni tosiaan kenenkään elämää muuta, joten miksi sanoisin jotain sellaista?

Tuo "olen apunasi, jos tarvitset minua" on sata kertaa fiksumpi ja oikeaa välittämistä osoittava. Monille ihmisille ilmeisesti kotona opetetaan osoittamaan välittävänsä muista, mutta ei välittämään muista. Mulle se ei kuitenkaan merkkaa mitään, että joku osoittaa välittävänsä minusta, jos ei oikeasti selkeästi välitä.

t.kristallikissa (ei tosiaan ap)

Vierailija
19/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tuo pelkkä hyvän toivottaminen voi olla myös ikään kuin alkusysäys. Jos otat sen ystävällisesti vastaan, toinen katsoo että hyvä tyyppi. Nyt teille on muodostuneet sellaiset välit, että molempien mielessä toinen on rekisteröity "ei uhaksi". Toisin sanoen kumpikin voi luottaa, ettei toinen sabotoi mitään.  Jos taas suhtaudut toivotukseen nyrpeästi, ei välttämästä päästäkään tuohon hänen hakemaansa "emme sabotoi toisiamme" -sanattomaan lupaukseen. Hänelle saattaa jäädä paha maku suuhun, ja kun joku vaikka puhuu sinusta pahaa, hän ei väitä vastaan, jolloin sinulle voi tulla huono maine. Jos taas hänelle jäi sinusta hyvä maku, hän saattaa sanoa "minusta se vaikuttaa mukavalta", mikä saattaa estää sinulle tulemasta huonoa mainetta (josta taas voisi olla lisähaittoja, koska ihmiset eivät luota sinuun).

Siitä hyvästä alusta voidaan lähteä pikkuhiljaa (jos halutaan) etenemään siihen, että voi jo luottaa toisen apuunkin jossain todellisessa tilanteessa. Yleensähän ei aivan ilman syytä lähdetä yksipuolisesti tarjoamaan apua, ellei usko, että myös toinen tekisi niin itselle. Eli ihmissuhteissa on kyse vastavuoroisuudesta, siitä että molemmat osapuolet on valmiita menemään yhtä pitkälle toisen eduksi, mutta siihen päästään ajan kanssa siten, että molemmat rupeavat luottamaan toiseen enemmän ja enemmän.

Miksi joku EI OTTAISI SITÄ YSTÄVÄLLISESTI VASTAAN? Tai miksi se antaa sinusta sinulle oikeuden määritellä, että nytpä minä määräilen, että tuo on hyvä tyyppi, koska minä päätän sen? Häh? Ethän päätä. Hän voi olla sinua parempi tyyppi, vaikka ei välitä sinun toivotteluistasi, tai ne eivät auta häntä yhtään.

Jos joku EI OTA sinun ystävällisyyttäsi "oikein" vastaan, niin sinäkö katsot oikeudeksesi ajatella, että siinä toisessa on jotain vikaa ja alkaa nyrpistellä hänelle? Eikö tule mieleen, että silloinpa ystävällisyytesi ei siis ollut aitoa, se oli vain hyvän kalastelua itsellesi? Jos todella oisit tarkoittanut hyvää, niin miksi ihmeessä katselisit sen mukaan ihmisen joko hyväksi tai ei-hyväksi tyypiksi?

t.kristallikissa

Vierailija
20/24 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin, outoa, että toinen ihminen on sulle rekisteröitynyt uhaksi, ellei tajua sinua, ole mielinkielin sinulle ja ymmärrä, että pitää olla helvetin onnessaan ja kiitollinen, jos sä toivotat hänelle tyhjänpäiväisyyksiä. Mistä se ihminen SINUSTA tietäisi, vaikka uskoisikin hyvät toivotuksesi, että jos joku menisi puhumaan hänestä SINULLE pahaa, että sinä jotenkin et lähtisi siitä mukaan? Ei se yksi toivottelu tarkoita sitä.

t.kristallikissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan