Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovulaation aikaan todella outo ja huono olo. Mitä tämä voisi olla, kun lääkäritkään ei tiedä??

Vierailija
03.02.2018 |

Tätä on jatkunut nyt ehkä vuoden tai pari. Ovulaation aikoihin alkaa todella kummallinen, epätodellinen, sekava ja huono olo. Tätä kestää muutaman päivän. Olo on vähän sellainen utuinen, vähän kuin olisi humalassa tai pilvessä. Katsetta on vaikea tarkentaa. Huimaa ja pyörryttää ja on kuvottava olo, mutta ei varsinaisesti okseta.
Tasapaino on huono, saatan horjahtaa askeleen suuntaan tai toiseen kävellessäni.

Minulla puhkesi aikuisiän akne ja epäiltiin pcos. Ultrassa munasarjat olivat kuitenkin normaalit. Menkat normaalit ja säännölliset. E-pillereitä en ole koskaan käyttänyt.Testosteronitasot olivat normaalit, samoin kilppariarvot otettu ja ne olivat ok.
Olen käynyt usealla eri lääkärillä eikä kukaan ole osannut auttaa tässä tilanteessa. Joku hormoonihomma tämä selkeästi tuntuu olevan, kun tulee aina ovulaation aikoihin nämä oudot oireet. Ei tosin joka kuukausi ja välillä on pahempana.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Olisi hienoa löytää syy näille oireille.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rytmihäiriöitä ja olen saanut juuri ovulaation aikoihin kaikkein pahimmat kohtaukset. Lisäksi saatan saada paniikkikohtauksia ja on yleisesti ahdistusta. Ja näitä oireita saattaa jatkua kuukautisiin saakka. Joinakin kuukausina lievempinä. Olen ajatellut että hormonien heittely saa aikaan. Eli pms

Vierailija
22/31 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla elintavat kunnossa? liikunta,lepo,paino... ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vanhan ketjun, mutta nyt itselle ajankohtainen. Kaksi viimeistä vuotta ovulaation aikaan olen tosi huonossa voinnissa. Nyt olen vapailla töistä, kuntoilen ja kaikki asiat kunnossa ja melkein itkua väännän kun niin huono olo. HIrveä aivosumu, silmät täysin punaiset ja kirvelevät, koko keho väsynyt. Pahenee selkeästi iän myötä, ennen lapsia en edes tunnistanut ovulaatiota. Onkohan tosiaan vaihdevuodet lähestymässä, kun menkatkin alkaa olemaan muutaman päivän mittaset. 

Olo on niin hirveä, että haluaisin ihan kaikki pois, kuukautiset, kohtu, kaikki. En kestä enää tätä menkkakierre juttua, en tarvitsisi tällaista rääkkiä enää yhtään. 

Vierailija
24/31 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla just nyt semmonen olo että tekee jotenkin pahaa, päässä humisee ja surisee ja kuumeinen olo. Ovulaatio visskin tänään. Yleensä en oo huomannut huonoa oksettavaa oloa, kuumuutta kyllä ja penishimo. Nyt on tätä pahoinvointia, siksi googletin ja tämä ketju tuli vastaan.

Vierailija
25/31 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja oireita täällä. Naurakaa vaan, mutta miesseura auttaa oireisiin.

Ovulaatiosumua hirveämpää ovat ehdottomasti pms-oireet, jotka vetävät olon täysin maihin viimeistään viikko ennen menkkoja.

Vierailija
26/31 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri hormoonitasojen muutos

Vierailija
27/31 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan järkyt ovulaatio-oireet synnytyksien jälkeen; heikottaa, huimaa niin et meinaa taju lähteä, oksettaa, kun ovis alkaa iskee niin järkky kipu että lamaannun sikiöasentoon. Joskus lääke auttaa, joskus ei. Kävelystä ja pystyssä pysymisestä ei tuu mitään, ja paine alavatsalla/-selässä on ihan hurja, niinkuin mun sisällä olis ilmapallo mikä odottaa räjähdystä. 

En ole ottanut yhtäkään koronarokotetta.

Vierailija
28/31 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi samat ovulaatio-oireet tänä vuonna kun täytin 42. Epäilen esivaihdevuosia syyksi.

Vierailija
29/31 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenin auraoireita?

Vierailija
30/31 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä voisi olla ihan omasta kynästä :D tänään ihmettelin kun eilen illalla ja tänään huimannut, oli vaikea kävellä rikkinäisiä rullaportaita alas kun silmissä heitti ja etova ja epätodellinen olo. Ja ovulaatiolaskurin mukaan alkaa huomenna. Tätä toistunut pari kertaa ja aina osunut ovulaation aikaan. Olen itse 30v että toivottavasti ei ole mitään vaihdevuosien merkkejä... mutta kiitos vertaistuesta, en ainakaan ole tulossa hulluksi!

Vierailija
31/31 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vainottelu. Äläkä koske lääkärien mömmöihin. Tarkista ruokavaliosi ja meikkisi, siirry luomuun ja jatka eteenpäin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme