Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovulaation aikaan todella outo ja huono olo. Mitä tämä voisi olla, kun lääkäritkään ei tiedä??

Vierailija
03.02.2018 |

Tätä on jatkunut nyt ehkä vuoden tai pari. Ovulaation aikoihin alkaa todella kummallinen, epätodellinen, sekava ja huono olo. Tätä kestää muutaman päivän. Olo on vähän sellainen utuinen, vähän kuin olisi humalassa tai pilvessä. Katsetta on vaikea tarkentaa. Huimaa ja pyörryttää ja on kuvottava olo, mutta ei varsinaisesti okseta.
Tasapaino on huono, saatan horjahtaa askeleen suuntaan tai toiseen kävellessäni.

Minulla puhkesi aikuisiän akne ja epäiltiin pcos. Ultrassa munasarjat olivat kuitenkin normaalit. Menkat normaalit ja säännölliset. E-pillereitä en ole koskaan käyttänyt.Testosteronitasot olivat normaalit, samoin kilppariarvot otettu ja ne olivat ok.
Olen käynyt usealla eri lääkärillä eikä kukaan ole osannut auttaa tässä tilanteessa. Joku hormoonihomma tämä selkeästi tuntuu olevan, kun tulee aina ovulaation aikoihin nämä oudot oireet. Ei tosin joka kuukausi ja välillä on pahempana.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Olisi hienoa löytää syy näille oireille.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, mulla on ihan samaa. Oon menossa lääkäriin ens viikolla asiasta puhumaan - en kestä, jos en saa vastausta tähän. 

Vierailija
2/31 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kanssakärsijä - minulla tämä ennakoi aikaisia vaihdevuosia, tällaista oloa oli pari vuotta ja sitten alkoivatkin oikein kunnon oireet kuumine aaltoineen. Onneksi lapset oli tehtynä sitä viimeistä lukuunottamatta, raskautuminen ei vain enää onnistunut. Nyt ikää 41v ja vaihdevuosioireet vetelevät viimeisiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi kanssakärsijä - minulla tämä ennakoi aikaisia vaihdevuosia, tällaista oloa oli pari vuotta ja sitten alkoivatkin oikein kunnon oireet kuumine aaltoineen. Onneksi lapset oli tehtynä sitä viimeistä lukuunottamatta, raskautuminen ei vain enää onnistunut. Nyt ikää 41v ja vaihdevuosioireet vetelevät viimeisiään.

Ohhoh, kuulostaa hurjalta. Olen itse kolmekymppinen.

-ap

Vierailija
4/31 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, mulla on ihan samaa. Oon menossa lääkäriin ens viikolla asiasta puhumaan - en kestä, jos en saa vastausta tähän. 

Toivottavasti olisi vastassa asiantunteva lääkäri ja saisit apua tilanteeseen! Kauanko sinulla on ollut oireita?

Vierailija
5/31 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin täällä juuri tällä hetkellä vastaava olo! Olen 42 v.

Juurikin pohdin, miksi taas umpiväsynyt, koordinaatio huono, huippaa, aivot ihan sumussa... Vuoden verran tällaista ollut, lähes jokaisen ovulaation aikoihin. Mitään muuta syytä en ole keksinyt. Vihdoin ensi viikolla gynekologille, josko tällä kertaa jotain selviäisi...

Vierailija
6/31 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin täällä juuri tällä hetkellä vastaava olo! Olen 42 v.

Juurikin pohdin, miksi taas umpiväsynyt, koordinaatio huono, huippaa, aivot ihan sumussa... Vuoden verran tällaista ollut, lähes jokaisen ovulaation aikoihin. Mitään muuta syytä en ole keksinyt. Vihdoin ensi viikolla gynekologille, josko tällä kertaa jotain selviäisi...

Joo, tuo väsymys on jotain ihan järkyttävää. Ei auta vaikka kuinka nukkuisi...

Minusta tuntuu, että myös mieliala muuttuu. Itse tunnen olevani jotenkin "maaninen", vaikea pysyä paikoillaan eikä ajatus oikein kulje selkeästi.

Vierailija
7/31 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muuten kokeillut mitään ravintolisiä? Olen miettinyt, että voisiko tämä olla jostain puutostaudista johtuvaa oireilua.

Vierailija
8/31 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan samanlaista kuin ensimmäisellä kirjoittaneella.. LKirjoittakaa jos olette saaneet jostakin apua! 642

Vierailija
9/31 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus ja/tai esivaihtarit. Tuttua.

Vierailija
10/31 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mitäkö tämä voisi olla?

No se ovulaatio tietenkin. Ovulaatio voi tehdä kaikenlaisia oloja. Jos toistuu vain ovulaation aikaan, syynä on ovulaatio.

Vierailija
11/31 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tätä samaa. Vauva on puolivuotias ja tuntuu kuin alkuraskauden pahoinvoinnilta ovulaation aikaan. Keskittymiskyky on olematon ja mitään ei voi syödä.

Vierailija
12/31 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume.

Vierailija
13/31 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut aina, on vain ovulaatioon liittyvää. Valitettavasti ainakin minun kohdalla myös raskauspahoinvoinnit on olleet 5kk käytännössä invalidisoivia kun laatta on lentänyt aamusta iltaan. Että tsemppiä vaan.

Vierailija
14/31 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatio voi aiheuttaa huonoa oloa. Ei ole sen ihmeellisempää.

Vierailija
15/31 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotkut reagoivat herkemmin siihen kun hormonien tasot vaihtelevat.

E-pillereitä voisi kokeilla, nehän estävät ovulaation, joten ei pitäisi ikäviä oireita tulla.

Voihan sitä kokeilla kotitestinäkin ottaa hieman ennen ovulaatiota parin päivän ajan tulehduskipulääkettä, esim. ibuprofeenia. Sekin voi vaikuttaa ovulaatioon.

Vierailija
16/31 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut aina, on vain ovulaatioon liittyvää. Valitettavasti ainakin minun kohdalla myös raskauspahoinvoinnit on olleet 5kk käytännössä invalidisoivia kun laatta on lentänyt aamusta iltaan. Että tsemppiä vaan.

Sehän perustuu siihen, kun just silloin täytyykin olla aistit terävimmillään, et se uusi alku saisi mahdollisimman hyvän ympäristön kasvulleen. Vai miksi meillä ne aistit on olemassa?

Vierailija
17/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä on? kirjoitti:

Täällä tätä samaa. Vauva on puolivuotias ja tuntuu kuin alkuraskauden pahoinvoinnilta ovulaation aikaan. Keskittymiskyky on olematon ja mitään ei voi syödä.

Luojan kiitos täällä on joku muukin. Nyt ilmeisesti toinen ovis, vauva kohta 4kk. Täysimetys päällä edelleen. Olo on jotain niin hirveää, ettei voi kuvitella. Perus ovulaatiokipu oli aamulla, mutta oikeastaam eilen illasta alkoivat oireet. Ihmeellisen epätodellinen olo ja tajuton väsymys. Sitä vaan pohtii, että miten jaksaa enää yhtäkään vaippaa vaihtaa. Oma vauva tuntuu hetkellisesti vieraalta. Samanlaista etovaa oloa kuin raskauden alussa, eikä oikein ruoka uppoa. Vilun väreitä, varmaankin kun lämpö nousee. Sumuinen pää ja horjuttaa. Edellisen kerran luulin koronaksi, mutta ensimmäiset menkat selvensi asiaa. Ja nyt taas tismalleen sama kuin noin 20pv. sitten! Kyllä naisen kehoa koetellaan.

Vierailija
18/31 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat oireet kuin 1. Kirjoittajalla myös minulla. Alan kokeilemaan nyt Azalia minipilkereitä...katsotaan....Usko näihin ei ole kova, niin monia pillereitä kokeillu....kaikki joutunut lopettamaan kun jotain haittaa tullut...39

Vierailija
19/31 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonitoiminta ja liian kiireinen arki ilman lepoja kai se on mikä saa tuon hullun ja väsyneen olon aikaan.

Olen huomannut että ku ottaa obsidan rautatabletteja( kaksi kerralla kapseli avataan ja rakeet nielastaan veden kera.) olo paranee jo puolessa tunnissa.

Ennen rautalääkettä olen syönyt pari porkkanaa.

Oireeni ovat liiventyneet myös terveellisellä ruualla kalaa, lihaa, kasviksia, marjoja, siemenleipää, rahkaa, pähkinöitä jne.

Unohtamatta liikuntaa lihaskuntojumppa, lenkkeilyä jne.

Useinhan herkkuja, rasvaisia ja sokerisia voisi vetää kaksin käsin ennen menkkoja mutta se vaatii vain sinnikkyyttä, että jaksaa valita sen omenan tms. kahvin kaverina.

Helposti tulee katsottua puhelinta ku lepää.

Mutta olen opetellut lukemaan lehtiä ja kirjaa.

On hyväksi mielelle ja silmille.

Vierailija
20/31 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki ottaneet rokotteen täällä, jonka jälkeen oireet alkaneet?

Itse otin rokotteen noin reilu 1kk sitten ja lopetin pilleritkin nyt 5 vuoden syönnin jälkeen. Ennen pillereitä ei ollut koskaan aikasemmin tällaisia oireita ovulaation aikaan. Pohdin onko asioilla yhteyttä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän