Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riiteletkö?

Vierailija
03.02.2018 |

Yksi ihminen sanoi ettei hänellä ole tapana riidellä ollenkaan. Onko riitely epänormaalia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely on negatiivinen sana. Kun ihmiset ovat toistensa kanssa tekemisissä, niin tietysti ovat välillä eri mieltä asioista. Ja siihen auttaa rakentava keskustelu. Mielestäni olen oppinut olemaan riitelemättä uuden mieheni kanssa. En siis enää huuda toiselle niin kuin aiemmin olen tehnyt. Riitely on lapsellista, asiat voidaan ratkoa toisellakin tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely taitaa olla aika normaalia, mutta esim. minä ainakaan en oikein jaksa riidellä. Pidän riitelyä siis henkilökohtaisuuksiin menevänä erimielisyyden ilmaisemisena puolin ja toisin. Riitelystä tulee paha olo ja todennäköisesti pöydälle nostetut asiat menevät vain entistä enemmän solmuun. Parempi on käsitellä asiat asioina. Jos se on vaikeaa, niin sitä tulee mielestäni harjoitella.

Vierailija
4/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten harvemmin. Joskus keskustelu silti menee ärsyttäväksi jankkaamiseksi ja jompi kumpi sitten asettelee sanansa väärin. Toinen loukkaantuu ja siitä se riita sitten lähtee. Onneksi laantuukin aika pian.

Vierailija
5/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin itsellekkin hämärästä syystä jopa toisistaan tykkäävät ihmiset riitelee. Mä en ole siinä yhtään parempi, riidellään joskus. Eilen jo luulin että tämä oli tässä. Eikä ollut ensimmäinen kerta mutta joku päivä on varmasti viimeinen kerta. Mä en kertakaikkiaan ala olemaan suhteessa joka ei toimi.

Yksi syy miksi ei toimi on seksi, halu on yksipuolista. Jos voisin antaa omista haluista puolet niin johan olisi kivaa. Onhan suhde muutakin. Kuitenkin seksi on se tavallaan lopullinen syy. Muutenhan voitaisi olla kavereita.

Vierailija
6/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostakin itsellekkin hämärästä syystä jopa toisistaan tykkäävät ihmiset riitelee. Mä en ole siinä yhtään parempi, riidellään joskus. Eilen jo luulin että tämä oli tässä. Eikä ollut ensimmäinen kerta mutta joku päivä on varmasti viimeinen kerta. Mä en kertakaikkiaan ala olemaan suhteessa joka ei toimi.

Yksi syy miksi ei toimi on seksi, halu on yksipuolista. Jos voisin antaa omista haluista puolet niin johan olisi kivaa. Onhan suhde muutakin. Kuitenkin seksi on se tavallaan lopullinen syy. Muutenhan voitaisi olla kavereita.

Jos olet huomannut, että riitely asiasta (teillä seksi) ei auta, niin mitä luulet, toimiiko se riitely siihen asiaan edelleenkään mitenkään jatkossa? Kyllä pitää keksiä jokin muu ratkaisu kuin riitely samasta asiasta.

Vierailija
7/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitely on negatiivinen sana. Kun ihmiset ovat toistensa kanssa tekemisissä, niin tietysti ovat välillä eri mieltä asioista. Ja siihen auttaa rakentava keskustelu. Mielestäni olen oppinut olemaan riitelemättä uuden mieheni kanssa. En siis enää huuda toiselle niin kuin aiemmin olen tehnyt. Riitely on lapsellista, asiat voidaan ratkoa toisellakin tapaa.

Ei pidä paikkaansa. Riitely on taitolaji, eikä mitään lasten kiukuttelua. Jos sinulle käy kuten itselleni, jonain päivänä tajuat tulleesi manipuloiduksi. Riitely ei sovi miehelle, koska hän joutuisi siinä näkyville omana itsenään, ja se ei sovi.

Ihmisissä on kaikki puolet, ne alhaisetkin. Riidellessä selviää, miten alhaisia ne ovat. Kuten jotkut eivät luota ihmiseen, jonka kanssa eivät ole ryypänneet, en enää ikinä edes yritä suhdetta ihmisen kanssa, joka ei suostu riitelemään. Haaskasin yli 20 vuotta siihen, että kuljin kiltisti sinne, mihin toinen minua nenästä veti.

Keskusteluissa on todella helppo teeskennellä samanmielistä, jos niin haluaa toimia.

Vierailija
8/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Riitely on taitolaji, eikä mitään lasten kiukuttelua. Jos sinulle käy kuten itselleni, jonain päivänä tajuat tulleesi manipuloiduksi. Riitely ei sovi miehelle, koska hän joutuisi siinä näkyville omana itsenään, ja se ei sovi.

Ihmisissä on kaikki puolet, ne alhaisetkin. Riidellessä selviää, miten alhaisia ne ovat. Kuten jotkut eivät luota ihmiseen, jonka kanssa eivät ole ryypänneet, en enää ikinä edes yritä suhdetta ihmisen kanssa, joka ei suostu riitelemään. Haaskasin yli 20 vuotta siihen, että kuljin kiltisti sinne, mihin toinen minua nenästä veti.

Keskusteluissa on todella helppo teeskennellä samanmielistä, jos niin haluaa toimia.

Jos sinä olet teeskennellyt, niin se ei tarkoita, että kaikki teeskentelisivät keskustellessaan. Minä voin paljon paremmin, kun en riitele. Voin sanoa mielipiteeni ja tehdä kompromisseja.

Vierailija
9/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely ei ole epänormaalia, mutta itse en sitä harrasta. Viimeksi taisin riidellä noin 13 vuotiaana pikkuveljeni kanssa. Jos joku haastaa riitaa, hymyilen ja vastaan jotain rauhallisesti. Pyrin myös pitämää negatiiviset ja riitelevät ihmiset poissa elämästäni, ei mulla ole aikaa niinkin turhalle asialle kuin riitely

Vierailija
10/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olet teeskennellyt, niin se ei tarkoita, että kaikki teeskentelisivät keskustellessaan. Minä voin paljon paremmin, kun en riitele. Voin sanoa mielipiteeni ja tehdä kompromisseja.

Juu en tarkoittanut itseäni. Sen verran kyyniseksi olen tullut parisuhteiden suhteen, että en luota moneenkaan mieheen kovin paljon. Minulla on ollut monella tapaa hienoja miehiä. Kuitenkin aika monella on ollut toiminnan punaisena lankana oma napa ensin. Saa olla aika rehellinen mies, jos ei joudu kiusaukseen teeskennellä yksimielisempää kuin oikeasti on.

On asioita, joista on lopultakin viisaampaa olla valmis myös riitelemään. Jos ideologisista syistä valitsee olla riitelemättä tai siksi, että voi itse paremmin riidattomassa asetelmassa, ottaa riskin, että se hyvinvointi perustuu valheille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme