Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kuinka monta yli 50-vuotiasta UUTTA palkallista työntekijää teidän työpaikalle on palkattu viimeisen vuoden aikana. Entä kuinka monta nuorempaa? En tarkoita nyt sisäisiä hakuja ja siirtoja tai tehtävänkiertoja vaan työnantajalle aidosti uuden työntekijän palkkaamista palkalliseen kokoaikaiseen työhön?
Mille aloille palkataan uusia yli 50-vuotiaita työtekijöitä? Nyt saa mainostaa omaa työnantajaansa?

• ylös 4
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Jos trendi jatkuu (työllisiä on enemmän kuin yli 20 vuoteen) niin tulee vielä vuoro vanhemmillekin työnhakijoille. Itse haluasin vähän lyhempää työaikaa tehdä, kun ei kunto enää ole ensiluokkainen, mutta kuitenkin vielä osapäiväiseen pystyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Työttömille yli 50+ ikäisille pitäisi antaa joku presidentin armahdus. Ja en ole vielä kumpikaan, mutta tulevaisuuden pelossa elän minäkin.

Vierailija

Meille palkattiin viime vuonna kolme työntekijää, joista yksi määräaikainen. Toistaiseksi jatkuviin työtehtäviin palkattiin kaksi noin viisikymppistä naista, toisesta tiedän että on täyttänyt 50, toisen tarkkaa ikää en tiedä. Molemmat olivat työpaikan vaihtajia eli olivat aikaisemmin töissä muualla. Määräaikaiseksi valittiin parikymppinen opiskelija.

Edellisen vuoden rekryissä taloon tuli 55 vuotta täyttänyt työntekijä (työpaikan vaihtaja) ja kolmekymppinen työntekijä (työpaikan vaihtaja). Tuo kolmekymppinen on jo hakeutunut ja päässyt muualle. Myös heitä edellisessä rekryssä valittiin yli viisikymppinen työpaikan vaihtaja.

Järjestösektori, asiantuntija-ammatit kyseessä muiden kuin tuon määräaikaisen osalta.

Vierailija

50-kymppiset työttömät kärsii eniten aktiiviallista, samoin kuin työkyvyttömät joita ei ole sairauden vuoksi päästetty työkyvyttömyyseläkkeelle.

Maku

Vierailija kirjoitti:
Työttömille yli 50+ ikäisille pitäisi antaa joku presidentin armahdus. Ja en ole vielä kumpikaan, mutta tulevaisuuden pelossa elän minäkin.

Mikä armahdus, pressa on itse 70 ja vielä on työtä 6 vuotta edessä ja vastasyntynyt vauva.

Menkää nyt kuuseen, muka 50 ja ei enää työtä.

Vierailija

Minut palkattiin edellisvuonna määräaikaisena (korkeakoulututkintoa vaativa työ). Uusia on tullut parin vuoden aikana useita. Minä (48v) olen toiseksi vanhin, vanhin on 55 v. Muutoin on otettu n 25-35 vuotiaita.

Vierailija

Meille ei ketään mun jälkeen, mutta sain itse vakipaikan pienestä insinööritoimistotsa muutama vuosi sitten 46-vuotiaana.

Mies sai töitä vuosi sitten, paikanvaihtajana, ei ollut työttömänä välillä, ikää 52. On työpaikkansa vanhin.

Vierailija

Olen itse vaihtanut 50-vuotispäiväni jälkeen kahdesti työpaikkaa. Nykyiseen työpaikkaani on palkattu 5-10 yli viisikymppistä, lähinnä johtajistoon.

Minä olen ketterä it-nörtti.